Larm og boende gæster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.062 visninger
56 svar
73 synes godt om
9. april 2017

Anonym trådstarter

Jeg ved godt at det er en lille ting, men jeg kom bare til at tænke på det.

Hvis I havde en boende gæst(altså over længere tid), og I så står tidligt op med jeres børn(7.30) fordi I skal tidligt af sted, og gæsten sover(ikke brug for at vågne tidligt på en lørdag), ville I så få barn til at være stille(altså ikke råbe og trampe rundt), eller lade barnet være larmende, velvidende at det nok vækker gæsten? 

Barnet er 7. 

Som sagt jeg ved godt at det er en lille ting, men har bare tænkt over det 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2017

IenFart

Profilbillede for IenFart

Mit barn er godt nok ikke 7 endnu, men det må da være en alder hvor man godt kan lære dem at dæmpe sig på udvalgte tidspunkter.

Derudover må gæsten vel også være klar over at når man bor hos folk med børn må larm være forventeligt i en vis udstrækning.

Anmeld Citér

9. april 2017

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Mit barn er godt nok ikke 7 endnu, men det må da være en alder hvor man godt kan lære dem at dæmpe sig på udvalgte tidspunkter.

Derudover må gæsten vel også være klar over at når man bor hos folk med børn må larm være forventeligt i en vis udstrækning.

Jo jo, selvfølgelig er man klar over det. Brokker sig heller ikke, men jeg tænkte bare over hvad folk gør, når de har gæster, Selvfølgelig skal barnet ikke indrette sig for gæsten, men tænker bare at man måske lige tænke over at der ligger en og sover barnet ikke skriger og skråler(det kan sagtens lege stille og sådan noget), den time de er hjemme før de kører. 

Men som sagt det var bare en lille ting jeg kom til at tænke over. (er vant til larmende børn og har ikke noget i mod det)

Anmeld Citér

9. april 2017

Fremad

Her tager man hensyn, men man skal ikke liste sig rundt.... Tænker at kl 730 ikke er mega tidligt.... 

Anmeld Citér

9. april 2017

FruStolpe

EDIT: Jeg fik citeret den forkerte, det var naturligvis til TS 

Jeg mener nu at uanset hvem der sover, så kan man godt tage hensynet. 

Så ja, jeg ville bede mine unger om at lave en "stille aktivitet" så længe der soves.

-selvfølgelig kan man slå sig eller andet der gør at man vækker folk, men sådan er livet jo også noglegange 

Anmeld Citér

9. april 2017

Anonym trådstarter

sscm skriver:

Her tager man hensyn, men man skal ikke liste sig rundt.... Tænker at kl 730 ikke er mega tidligt.... 

Når de først plejer at komme ned/larmer ved 10-11tiden, er det.. (men nej det er ikke super tidligt) (Barnet plejer at se tv ovenpå, så faren kan sove lidt mere) 

Men dejligt at vide at jeg ikke er den eneste.. 

Anmeld Citér

9. april 2017

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

EDIT: Jeg fik citeret den forkerte, det var naturligvis til TS 

Jeg mener nu at uanset hvem der sover, så kan man godt tage hensynet. 

Så ja, jeg ville bede mine unger om at lave en "stille aktivitet" så længe der soves.

-selvfølgelig kan man slå sig eller andet der gør at man vækker folk, men sådan er livet jo også noglegange 

Det er også sådan jeg tænker. Hvis jeg ved der er folk der sover, er jeg da også stille, skruer ned for tvet og sådan noget.. 

Det er bare lige sådan at blive vækket af et barn, der bare kommer larmende og skrigende ned af trappen. 

Var bare lidt bange for at jeg var for sart(jeg er vant til larmende børn, men morgener plejede vi altså at tage lidt stille og roligt, hvis vi ikke var alene hjemme) 

Anmeld Citér

9. april 2017

FruStolpe

Anonym skriver:

Det er også sådan jeg tænker. Hvis jeg ved der er folk der sover, er jeg da også stille, skruer ned for tvet og sådan noget.. 

Det er bare lige sådan at blive vækket af et barn, der bare kommer larmende og skrigende ned af trappen. 

Var bare lidt bange for at jeg var for sart(jeg er vant til larmende børn, men morgener plejede vi altså at tage lidt stille og roligt, hvis vi ikke var alene hjemme) 

Altså, nu skruer vi ikke ned for lyden, eller venter med at lave kaffe fordi maskinen "snorker" og vi taler også sammen i alm lydstyrke. Dog behøver ungerne ikke at råbe efter os eller hinanden. 

Med det naturlige hensyn følger den selvfølge at det er VORES hus. -og vi opfører os som vi vil. Det indebære også at klokken aldrig er meget over 6 før første mand er oppe 

Jeg tænker at du, hvis du vil undgå at blive vækket bør investerer i et par ørepropper  -og ellers kunne det da være god gæstestil at stå op med familien og hjælpe lidt til. Det ville være meget naturligt her...

Anmeld Citér

9. april 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg ville ikke, hvis jeg boede hos en børnefamilie som gæst over længere tid, forvente særlige hensyn. Det ville til gengæld gå mig på som den, der lagde hus til, hvis gæsten forventede støjdæmpning for at kunne sove længe. 

Anmeld Citér

9. april 2017

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Jeg ville ikke, hvis jeg boede hos en børnefamilie som gæst over længere tid, forvente særlige hensyn. Det ville til gengæld gå mig på som den, der lagde hus til, hvis gæsten forventede støjdæmpning for at kunne sove længe. 

Det er ikke det jeg siger. Jeg spørg om i ville lige dæmpe på barnet. Altså at det ikke går og skriger. Ingen specielbehandling. Bare hvad i ville gøre. Jeg ville da selv lige bede mine børn om at dæmpe sig bare en smule. Siger ikke at de ikke må larme. Forventer ikke stilhed til kl.11 hver dag. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.