HPV vaccine - do or dont?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2017

B&J

Jeg vælge den hurtigt da jeg kunne selv om jeg hader nåle men min mor var tæt på og jeg vil ikke løbe den chance 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2017

ESV

Jeg bliver dybt chokeret hver gang der er folk der ikke lader sine børn vaccinere! Altså for pokker folk dør af kræft!! Også helt unge piger DØR! Hvad er der lige at være i tvivl om? Jeg forstår det ikke. Jeg har selv betalt for vaccinen, begge mine piger får den naturligvis og havde jeg drenge betalte jeg for at få dem vaccineret! 

Og så er der lige denne her ang vaccinationer generelt: 

http://politiken.dk/forbrugogliv/sundhedogmotion/art5620397/Se-hvor-syge-vi-blev-f%C3%B8r-b%C3%B8rnevaccinerne

Anmeld Citér

21. marts 2017

MariaLH

Jeg har, på trods af at jeg er HPV vaccineret, døjet med svære celleforandringer i snart 8 år. Jeg har fået lavet 2 keglesnit, født en søn 6uger for tidligt. Pt er jeg gravid, og har termin om 3uger, og ved at så snart jeg har født, så skal jeg undersøges for celleforandringer igen.

Så jeg er både for og imod de vacciner, da det for mit vedkommende ikke har gjort nogen forskel med celleforandringer. 

Anmeld Citér

21. marts 2017

Abracadabra

MariaLH skriver:

Jeg har, på trods af at jeg er HPV vaccineret, døjet med svære celleforandringer i snart 8 år. Jeg har fået lavet 2 keglesnit, født en søn 6uger for tidligt. Pt er jeg gravid, og har termin om 3uger, og ved at så snart jeg har født, så skal jeg undersøges for celleforandringer igen.

Så jeg er både for og imod de vacciner, da det for mit vedkommende ikke har gjort nogen forskel med celleforandringer. 

Der er jo flere muligheder: Var du jomfru på vaccinationstidspunktet? Ellers kan du jo være smittet inden vaccination... Alternativt kan du jo være smittet med en af de hp-vira, som vaccinationen ikke dækker.

Din sygehistorie kan der blive færre af om 10-20 år, hvis flere bliver vaccineret tidligt.

Anmeld Citér

21. marts 2017

tarkoflen

Jeg var med i første runde af forsøgene med hpv vaccinen og har lige fået taget blodprøve igen, mener det er ca. 10 år siden jeg fik den, fordi jeg fik placebo i første omgang, så der bliver altså stadig forsket i hvor længe effekten er, det er jo ikke sådan, at man bare stopper den del! 

Der ud over har jeg ingen bivirkninger haft, og jeg er ikke et sekund i tvivl om, at mine børn skal vaccineres og havde jeg drenge, ville de også få den. Min far har haft cancer i halsen, og det er hpv der var skyld i det. Den var særdeles aggressiv, men blev heldigvis opdaget i tide, så i min optik burde både drenge og piger blive vaccineret! 

Dem der råber op og desværre råber højt om bivirkningerne er sjældent forskere ej heller læger, og jeg forstår simpelthen ikke, at man sætter sin lid til ikke fagfolk, når det kommer til noget så alvorligt som kræft, der slår så mange unge kvinder ihjel, det er så trist og jeg får helt ondt i maven over det. 

Anmeld Citér

21. marts 2017

Mom

Profilbillede for Mom
ESV skriver:

Jeg bliver dybt chokeret hver gang der er folk der ikke lader sine børn vaccinere! Altså for pokker folk dør af kræft!! Også helt unge piger DØR! Hvad er der lige at være i tvivl om? Jeg forstår det ikke. Jeg har selv betalt for vaccinen, begge mine piger får den naturligvis og havde jeg drenge betalte jeg for at få dem vaccineret! 

Og så er der lige denne her ang vaccinationer generelt: 

http://politiken.dk/forbrugogliv/sundhedogmotion/art5620397/Se-hvor-syge-vi-blev-f%C3%B8r-b%C3%B8rnevaccinerne

Jeg kunne godt tænke mig, at vide hvem det er du er chokeret over? Mig som TS der aktivt søger viden, eller dem som vælger en vaccine fra, som efter min viden endnu ikke er en del af vaccinationsprogrammet?

For sikke da et udbrud..

Anmeld Citér

21. marts 2017

Abracadabra

Mom skriver:

Jeg kunne godt tænke mig, at vide hvem det er du er chokeret over? Mig som TS der aktivt søger viden, eller dem som vælger en vaccine fra, som efter min viden endnu ikke er en del af vaccinationsprogrammet?

For sikke da et udbrud..

HPV-vaccinen ER i programmet.

Anmeld Citér

21. marts 2017

Mom

Profilbillede for Mom
Abracadabra skriver:

HPV-vaccinen ER i programmet.

Nåh der kan man bare se - sådan havde jeg ikke forstået det. Så fik jeg også opklaret det

Anmeld Citér

21. marts 2017

Troldemommi

Mom skriver:

Nåh der kan man bare se - sådan havde jeg ikke forstået det. Så fik jeg også opklaret det

Min lille Drama Queen får sin vaccination når hun bliver 12 år, ikke fordi hun vil, men fordi jeg vil, om jeg så skal bære hende derind...

Men er da glad for at der er 7 år til endnu.

Anmeld Citér

21. marts 2017

ESV

Mom skriver:

For sikke da et udbrud..

Jo HPV vaccinen er en del af det danske vaccinations program pigerne får den når de fylder 12. 

Jeg er chokeret over dem der fravælger vaccinationer, bla dem her i tråden henviser til tvivlsomme hjemmesider det kun har til formål at skræmme letpåvirkelige mødre.

og nej jeg syntes det er ganske fint du søger informationer 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.