Jeg reagerede selv rigtigt negativt på første vaccine og valgte at lade være med at få de to andre. Da jeg så selv undersøgte mere omkring det fandt jeg frem til følgende.
- Vaccinen beskytter kun mod 3 forskellige HPV virusser, og der er over 80 forskellige. Altså nedsætter den kun risikoen. Man kan stadig rammes af de andre slags.
- Vaccinen er ikke testet for langtidsvirkninger, og man er faktisk i tvivl om den stadig beskytter efter 5 eller 10 år, så der har været tale om at alle skal have en booster af det.
- Vaccinen blev aldrig testet ordentlig igennem, da man havde mere travlt med bare at få den på gaden end vente de 10-15 år ekstra på en ordentlig gennemtjekning af dem.
- flere andre lande, her i blandt Frankrig og Australien, har forbudt vaccinen fordi der var for mange uopdaget bivirkninger der først løbende begyndte at komme.
skulle jeg beslutte nu og her om min datter skulle have den, så ville svaret være nej. Nu har jeg stadig 8 år at løbe på, så måske der er sket ting og sager med vaccinen inden da. Men jeg vil ikke risikere at min datter får lammelser, psykiske lidelser eller unødvendige smerter, for noget der måske endda alligevel slet ikke beskytter mod det ønskede. Kender 2 der har fået vaccinen, men alligevel er endt med livmoderhalskræft.
Jeg vil ikke tale andre fra at få den hvis de vil det. Der er bare heller ikke nogen der skal forsøge at overtale mig til at stole på den.
desuden beskytter den mod samme typer HPV hos drenge. Den ene af dem er en af dem der bla giver testikel kræft og ellers kan drenge jo staid være bærer af virusserne. Så er man fortaler for denne vaccine, så burde man vel også vaccinere sine drenge.
Anmeld
Citér