Sila1317 skriver:
Jeg reagerede selv rigtigt negativt på første vaccine og valgte at lade være med at få de to andre. Da jeg så selv undersøgte mere omkring det fandt jeg frem til følgende.
- Vaccinen beskytter kun mod 3 forskellige HPV virusser, og der er over 80 forskellige. Altså nedsætter den kun risikoen. Man kan stadig rammes af de andre slags.
- Vaccinen er ikke testet for langtidsvirkninger, og man er faktisk i tvivl om den stadig beskytter efter 5 eller 10 år, så der har været tale om at alle skal have en booster af det.
- Vaccinen blev aldrig testet ordentlig igennem, da man havde mere travlt med bare at få den på gaden end vente de 10-15 år ekstra på en ordentlig gennemtjekning af dem.
- flere andre lande, her i blandt Frankrig og Australien, har forbudt vaccinen fordi der var for mange uopdaget bivirkninger der først løbende begyndte at komme.
skulle jeg beslutte nu og her om min datter skulle have den, så ville svaret være nej. Nu har jeg stadig 8 år at løbe på, så måske der er sket ting og sager med vaccinen inden da. Men jeg vil ikke risikere at min datter får lammelser, psykiske lidelser eller unødvendige smerter, for noget der måske endda alligevel slet ikke beskytter mod det ønskede. Kender 2 der har fået vaccinen, men alligevel er endt med livmoderhalskræft.
Jeg vil ikke tale andre fra at få den hvis de vil det. Der er bare heller ikke nogen der skal forsøge at overtale mig til at stole på den.
desuden beskytter den mod samme typer HPV hos drenge. Den ene af dem er en af dem der bla giver testikel kræft og ellers kan drenge jo staid være bærer af virusserne. Så er man fortaler for denne vaccine, så burde man vel også vaccinere sine drenge.
Først og fremmest forstår jeg sagtens tvivlen ved vaccinen det tror jeg vi er mange der har. Og du må have lige den holdning du vil men dit indlæg er et klassisk eksempel på direkte forkert fakta som er ødelæggende for debatten og potentielt kan koste liv fordi folk tror på det. Et par eksempler på fejl:
1) Australien har ikke forbudt vaccinen. Tværtimod er den en del af deres vaccinstionsprogram siden 2007, så din påstand om du ikke har tjekket i 4 år holder ikke vand
Citat: "the free National HPV Vaccination Program was introduced in 2007....From 2013, boys were included in the free school-based program."
kilde: http://www.hpvvaccine.org.au/the-hpv-vaccine/why-was-the-program-introduced.aspx
2) det er korrekt at vaccinen ikke dækker alle men det er ikke alle HPV virus der giver kræft og dem den dækker står for langt hovedparten. Således er det ikke 80 men 12 kendte der er kræftfremkaldende
Citat: "Mindst 12 HPV-typer er kræftfremkaldende ... I alt 70 pct. af tilfælde af livmoderhalskræft skyldes HPV type 16 eller 18." (Som vaccinen dækker)
kilde: http://www.ssi.dk/Vaccination/Boernevaccination/Sporgsmal%20og%20svar/Om%20HPV-vaccination.aspx
i en debat om noget der potentielt er dødeligt synes jeg man bør have fakta på plads inden man kommer med så voldsomme påstande ellers bør man holde sig til sin egen mening.
Jeg er ikke læge men kan afvise flere af dine påstande med simple Google søgninger. Har ikke tjekket alle men er ret sikker på der er flere fejl.
Personligt er jeg glad for der er mange år til endnu men har selv fået den som en del af forsøget da vaccinen blev testet på mange tusind piger rundt om i verden, så din påstand om den ikke er testet kan jeg også afvise