HPV vaccine - do or dont?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2017

Dorthe1986

Jeg fik vaccinen i foråret 2013, da var jeg 26. Og indtil da havde jeg ikke skyggen af celleforandringer. Og jeg havde haft samme partner i flere år. I december 2013 for jeg et celleskrab og der har jeg så celleforandringer og efter to år hvor de bliver rigtig slemme, får jeg så et keglesnit. Det er i 2015. Jeg tænkte på et tidspunkt, gad vide om det var vaccinen der havde gjort et eller andet. Men igen, jeg tror det næppe. Så jeg er for den vaccine. Og det med den kun beskytter mod nogle få hpv'er - det er så til gengæld også de værste af dem, så at sige. 

Så når min søn bliver 12 får han den og min datter gør selvfølgelig også  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2017

sne190810

Sila1317 skriver:

Jeg reagerede selv rigtigt negativt på første vaccine og valgte at lade være med at få de to andre. Da jeg så selv undersøgte mere omkring det fandt jeg frem til følgende.

- Vaccinen beskytter kun mod 3 forskellige HPV virusser, og der er over 80 forskellige. Altså nedsætter den kun risikoen. Man kan stadig rammes af de andre slags.

- Vaccinen er ikke testet for langtidsvirkninger, og man er faktisk i tvivl om den stadig beskytter efter 5 eller 10 år, så der har været tale om at alle skal have en booster af det.

- Vaccinen blev aldrig testet ordentlig igennem, da man havde mere travlt med bare at få den på gaden end vente de 10-15 år ekstra på en ordentlig gennemtjekning af dem.

- flere andre lande, her i blandt Frankrig og Australien, har forbudt vaccinen fordi der var for mange uopdaget bivirkninger der først løbende begyndte at komme.

skulle jeg beslutte nu og her om min datter skulle have den, så ville svaret være nej. Nu har jeg stadig 8 år at løbe på, så måske der er sket ting og sager med vaccinen inden da. Men jeg vil ikke risikere at min datter får lammelser, psykiske lidelser eller unødvendige smerter, for noget der måske endda alligevel slet ikke beskytter mod det ønskede. Kender 2 der har fået vaccinen, men alligevel er endt med livmoderhalskræft.

Jeg vil ikke tale andre fra at få den hvis de vil det.  Der er bare heller ikke nogen der skal forsøge at overtale mig til at stole på den.

desuden beskytter den mod samme typer HPV hos drenge. Den ene af dem er en af dem der bla giver testikel kræft og ellers kan drenge jo staid være bærer af virusserne. Så er man fortaler for denne vaccine, så burde man vel også vaccinere sine drenge.

Jeg venter i spænding på nogle kilder på ovenstående ......

Anmeld Citér

17. marts 2017

God-mor

Mom skriver:

Hej allesammen,

Min datter er endnu ikke gammel nok til at modtage HPV vaccinen, mener at have læst de skal være 12 år ik`?

Men bør man eller bør man ikke lade sin datter få den vaccine?

Jeg er faktisk i tvivl...

Kh Mom

Min datter skal uden tvivl vaccineres. Jeg er også selv vaccineret.

Anmeld Citér

17. marts 2017

anna111

Profilbillede for anna111

Nej mine piger skal ikke have den vaccine der er bare for lidt viden omkring den og høre om for mange syge piger der har fået den. ! 

Jeg fik den første sprøjte og aborterede i uge 6 viste ikke jeg var gravid men tror vaccinen havde noget med det at gøre uden at kunne bevise det. 

Vi har en bekendt ung pige der fik hpv vaccinen og kort efter blev lam i benene og sidder nu i kørestol der var ingen andre undersøgelser der kunne påvise hvorfor hun blev lam i benene  ud over hpv vaccinen 

Så ellers tak her fra 

Anmeld Citér

17. marts 2017

sandramor

Min datter er lige blevet 12 og jeg har valgt at hun pt ikke skal have den.... af flere årsager.... hpv er en seksuelt overført sygdom og min datter på 12 dyrker ikke sex..... Hun er selv bange for vaccinen ds vi kender en pige som er blevet meget syg af vaccinen... Jeg har aldrig haft celleforandringer og ingen i min familie har haft livmoderhalskræft....

Det skal lige siges mine børn ellers følger vaccinations programmet men lige denne vaccinen synes jeg ikke der er nok viden omkring....

Min datter og jeg har snakket om at vi tager det op igen når hun bli'r 14-15 og vil hun selv ha den der så må vi tage dem derfra

Anmeld Citér

17. marts 2017

Benjamins'mor

Mom skriver:

Hej allesammen,

Min datter er endnu ikke gammel nok til at modtage HPV vaccinen, mener at have læst de skal være 12 år ik`?

Kh Mom

Jeg er helt sikkert for. 

Jeg fik den selv da jeg var 15, der var det ret nyt, og jeg har ikke haft nogen problemer eller bivirkninger. 

Anmeld Citér

17. marts 2017

Lunae

Jeg har fravalgt den til mig selv. Primært fordi den ikke er testet godt nok og fordi man ikke kender langtidseffekterne. Skulle jeg vælge nu, om min datter skulle have den, ville jeg sige nej. Hun er kun seks, så nu må vi se.

Anmeld Citér

17. marts 2017

hipsomhapper

Hej allesammen,

Kh Mom

Jeg stoler på fagfolk fremfor tilfældige menneskers meninger, myter og følelser.

Her er et link hvor fagfolk forsøger at besvare en masse af de spørgsmål folk har til vaccinen: http://politiken.dk/forbrugogliv/sundhedogmotion/art5863371/Hvorfor-spr%C3%B8jter-man-aluminium-ind-i-kroppen-fra-hpv-vaccinen

Anmeld Citér

17. marts 2017

Sila1317

Jeg venter i spænding på nogle kilder på ovenstående ......

Beklager at jeg ikke har tænkt mig at lede efter alt hvad jeg fandt frem for 4 år siden, endnu en gang... 

Jeg leder også jævnligt efter kilder på at bivirkningerne i skrøner, men alt jeg finder stammer fra dem der tjener penge på vaccinen.

Der blev spurgt efter en mening, jeg afgav min.

Edit: følgende side linker til en del kilder om emnet.. har ikke læst dem igennem endnu.  http://hpv-vaccine-info.org/

Anmeld Citér

17. marts 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123
Sila1317 skriver:

Jeg reagerede selv rigtigt negativt på første vaccine og valgte at lade være med at få de to andre. Da jeg så selv undersøgte mere omkring det fandt jeg frem til følgende.

- Vaccinen beskytter kun mod 3 forskellige HPV virusser, og der er over 80 forskellige. Altså nedsætter den kun risikoen. Man kan stadig rammes af de andre slags.

- Vaccinen er ikke testet for langtidsvirkninger, og man er faktisk i tvivl om den stadig beskytter efter 5 eller 10 år, så der har været tale om at alle skal have en booster af det.

- Vaccinen blev aldrig testet ordentlig igennem, da man havde mere travlt med bare at få den på gaden end vente de 10-15 år ekstra på en ordentlig gennemtjekning af dem.

- flere andre lande, her i blandt Frankrig og Australien, har forbudt vaccinen fordi der var for mange uopdaget bivirkninger der først løbende begyndte at komme.

skulle jeg beslutte nu og her om min datter skulle have den, så ville svaret være nej. Nu har jeg stadig 8 år at løbe på, så måske der er sket ting og sager med vaccinen inden da. Men jeg vil ikke risikere at min datter får lammelser, psykiske lidelser eller unødvendige smerter, for noget der måske endda alligevel slet ikke beskytter mod det ønskede. Kender 2 der har fået vaccinen, men alligevel er endt med livmoderhalskræft.

Jeg vil ikke tale andre fra at få den hvis de vil det.  Der er bare heller ikke nogen der skal forsøge at overtale mig til at stole på den.

desuden beskytter den mod samme typer HPV hos drenge. Den ene af dem er en af dem der bla giver testikel kræft og ellers kan drenge jo staid være bærer af virusserne. Så er man fortaler for denne vaccine, så burde man vel også vaccinere sine drenge.

Først og fremmest forstår jeg sagtens tvivlen ved vaccinen det tror jeg vi er mange der har. Og du må have lige den holdning du vil men dit indlæg er et klassisk eksempel på direkte forkert fakta som er ødelæggende for debatten og potentielt kan koste liv fordi folk tror på det. Et par eksempler på fejl:

1) Australien har ikke forbudt vaccinen. Tværtimod er den en del af deres vaccinstionsprogram siden 2007, så din påstand om du ikke har tjekket i 4 år holder ikke vand 

Citat: "the free National HPV Vaccination Program was introduced in 2007....From 2013, boys were included in the free school-based program."

kilde:  http://www.hpvvaccine.org.au/the-hpv-vaccine/why-was-the-program-introduced.aspx

2) det er korrekt at vaccinen ikke dækker alle men det er ikke alle HPV virus der giver kræft og dem den dækker står for langt hovedparten. Således er det ikke 80 men 12 kendte der er kræftfremkaldende  

Citat: "Mindst 12 HPV-typer er kræftfremkaldende ... I alt 70 pct. af tilfælde af livmoderhalskræft skyldes HPV type 16 eller 18." (Som vaccinen dækker)

kilde:  http://www.ssi.dk/Vaccination/Boernevaccination/Sporgsmal%20og%20svar/Om%20HPV-vaccination.aspx

i en debat om noget der potentielt er dødeligt synes jeg man bør have fakta på plads inden man kommer med så voldsomme påstande ellers bør man holde sig til sin egen mening. 

Jeg er ikke læge men kan afvise flere af dine påstande med simple Google søgninger. Har ikke tjekket alle men er ret sikker på der er flere fejl. 

Personligt er jeg glad for der er mange år til endnu men har selv fået den som en del af forsøget da vaccinen blev testet på mange tusind piger rundt om i verden, så din påstand om den ikke er testet kan jeg også afvise

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.