Jeg blev vaccineret dog for sent i forhold til at være seksuel aktiv osv.
Men jeg har haft celleforandringer og de startede som nærmest ingenting, så skulle jeg til endnu et skrab et halvt år efter, og der var de allerede udviklet sig til en af de mest alvorlige former for celleforandringer. Det gik virkelig stærkt. Og jeg døjede med de her forandringer i to år og jeg rendte ind og ud af sygehuset til den ene undersøgelse og biopsi efter den anden. Jeg fik et keglesnit, fyldt med komplikationer. Og jeg blev ved et "uheld" gravid kort tid efter. Hele graviditeten var jeg angst for at føde for tidligt. Det skete heldigvis ikke, men til gengæld var arvævet fra keglesnittet så stærkt, at end ikke to døgns meget skrappe veer kunne få det til at give sig. Så en igangsættelse til mig.
Det jeg mener er, hvor gav det mig meget bøvl med de celleforandringer. Alt det, det har påvirket. Og jeg har de to værste hpv-vira i kroppen, så det tænker jeg stadig ved. Render stadig til kontrol hver halve år. Altså det giver mange bekymringer.
Havde jeg nu fået vaccinen i rette tid, havde jeg højst sandsynligt undgået den omgang som startede for 4 år siden og som jeg så ikke er helt ude af endnu. Og tænk det er ikke engang kræft , det er kun celleforandringer.
Anmeld
Citér