HPV vaccine - do or dont?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2017

Abracadabra

Sila1317 skriver:

Beklager at jeg ikke har tænkt mig at lede efter alt hvad jeg fandt frem for 4 år siden, endnu en gang... 

Jeg leder også jævnligt efter kilder på at bivirkningerne i skrøner, men alt jeg finder stammer fra dem der tjener penge på vaccinen.

Der blev spurgt efter en mening, jeg afgav min.

Edit: følgende side linker til en del kilder om emnet.. har ikke læst dem igennem endnu.  http://hpv-vaccine-info.org/

Lige præcis den side er altså skrevet af galninge med sølvpapirshattene trukket godt ned over både ører og øjne... Anti-vaxxere, når de er værst!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2017

frkchili

Nu har jeg endnu ingen børn, men jeg tror faktisk ikke, jeg ville lade min datter vaccinere - i hvert fald ikke så længe vaccinen stadig er relativt ny, og man derfor endnu ikke kender så meget til bivirkningerne. 

Jeg fik selv mine vaccinationer som 16-årig, da tilbuddet var helt nyt, og jeg bad virkelig min mor om at få lov at slippe, fordi jeg var så bange for bivirkningerne. Nu er jeg 24, og der har heldigvis ikke været noget, men jeg ville da stadig ønske, at hun i højere grad havde overvejet risikoen i stedet for bare at tage imod tilbuddet om vaccine - bare fordi det nu var der.

Fra man er 23 bliver man jo hvert 3. år indkaldt til gynækologisk undersøgelse for celleforandringer, og disse undersøgelse har netop (blandt andet) til formål at opdage potentiel livmoderhalskræft på et tidligt stadie. Hvis man går til disse undersøgelser (og i øvrigt beskytter sig ved skift af partner) vil jeg mene, at man er ret godt dækket. 

Risikoen for bivirkninger er måske mindre end risikoen for livmoderhalskræft, men som sagt er det nemt at opdage livmoderhalskræft, allerede når cellerne begynder at forandre sig, hvorfor der også er rigtig gode chancer for at udrydde kræften, inden den overhovedet rigtigt er opstået. Og nogle af de bivirkninger af vaccinen, som man har hørt om indtil videre, lader til at være værre - de er jo decideret invaliderende, nogle af dem. 

Men det er bare min holdning til det - jeg kan sagtens forstå dem, der foretrækker at lade deres piger vaccinere. Jeg synes bare, man bør afsøge begge sider af sagen og være skeptisk, inden man træffer et valg 

Anmeld Citér

18. marts 2017

Mom

Profilbillede for Mom

1000 tak for alle jeres svar

Jeg hælder mod at give min datter vaccinen når den tid kommer, der er heldigvis nogle år endnu, og så kan det være der er sket noget inden. En ting er sikkert jeg vil gøre mit bedste for at min datter ikke skal få cancer, og ej heller udslættes for noget potentielt ødelæggende.

Anmeld Citér

18. marts 2017

Abracadabra

frkchili skriver:

Nu har jeg endnu ingen børn, men jeg tror faktisk ikke, jeg ville lade min datter vaccinere - i hvert fald ikke så længe vaccinen stadig er relativt ny, og man derfor endnu ikke kender så meget til bivirkningerne. 

Jeg fik selv mine vaccinationer som 16-årig, da tilbuddet var helt nyt, og jeg bad virkelig min mor om at få lov at slippe, fordi jeg var så bange for bivirkningerne. Nu er jeg 24, og der har heldigvis ikke været noget, men jeg ville da stadig ønske, at hun i højere grad havde overvejet risikoen i stedet for bare at tage imod tilbuddet om vaccine - bare fordi det nu var der.

Fra man er 23 bliver man jo hvert 3. år indkaldt til gynækologisk undersøgelse for celleforandringer, og disse undersøgelse har netop (blandt andet) til formål at opdage potentiel livmoderhalskræft på et tidligt stadie. Hvis man går til disse undersøgelser (og i øvrigt beskytter sig ved skift af partner) vil jeg mene, at man er ret godt dækket. 

Risikoen for bivirkninger er måske mindre end risikoen for livmoderhalskræft, men som sagt er det nemt at opdage livmoderhalskræft, allerede når cellerne begynder at forandre sig, hvorfor der også er rigtig gode chancer for at udrydde kræften, inden den overhovedet rigtigt er opstået. Og nogle af de bivirkninger af vaccinen, som man har hørt om indtil videre, lader til at være værre - de er jo decideret invaliderende, nogle af dem. 

Men det er bare min holdning til det - jeg kan sagtens forstå dem, der foretrækker at lade deres piger vaccinere. Jeg synes bare, man bør afsøge begge sider af sagen og være skeptisk, inden man træffer et valg 

De rigtigt aggressive typer underlivskræft kan desværre godt nå at vokse hurtigt frem - på mindre end 3 år, så helt sikker er man nok ikke med screening... Dertil stiger risikoen for, at livmoderen ikke kan holde på en graviditet med keglesnit - jo flere, jo værre... 

Læg dertil, at hyppigheden af hpv-bivirknings-lignende-tilstand har været KONSTANT over de sidste mange mange år - inden hpv-vaccinen blev yngre kvinder altså også helt uforklarligt syge - så tegner sig et billede af en generation af unge DANSKE kvinder, der bliver narret af sensationslystne medier og kvindelige politikere med samme forhold til sandheden som Donald Trump. 

Risikoen for at få hpv-vaccinations-bivirkninger er ikke højere efter indførsel af hpv-vaccinen!!! Det er et kendt fænomen, som har eksisteret LÆNGE inden vaccinationen. Man kan sagtens få hpv-vaccinations-bivirkninger uden vaccination!

Anmeld Citér

18. marts 2017

Dorthe1986

Jeg blev vaccineret dog for sent i forhold til at være seksuel aktiv osv. 

Men jeg har haft celleforandringer og de startede som nærmest ingenting, så skulle jeg til endnu et skrab et halvt år efter, og der var de allerede udviklet sig til en af de mest alvorlige former for celleforandringer. Det gik virkelig stærkt. Og jeg døjede med de her forandringer i to år og jeg rendte ind og ud af sygehuset til den ene undersøgelse og biopsi efter den anden. Jeg fik et keglesnit, fyldt med komplikationer. Og jeg blev ved et "uheld" gravid kort tid efter. Hele graviditeten var jeg angst for at føde for tidligt. Det skete heldigvis ikke, men til gengæld var arvævet fra keglesnittet så stærkt, at end ikke to døgns meget skrappe veer kunne få det til at give sig. Så en igangsættelse til mig.

Det jeg mener er, hvor gav det mig meget bøvl med de celleforandringer. Alt det, det har påvirket. Og jeg har de to værste hpv-vira i kroppen, så det tænker jeg stadig ved. Render stadig til kontrol hver halve år.  Altså det giver mange bekymringer.

Havde jeg nu fået vaccinen i rette tid, havde jeg højst sandsynligt undgået den omgang som startede for 4 år siden og som jeg så ikke er helt ude af endnu. Og tænk det er ikke engang kræft , det er kun celleforandringer.

Anmeld Citér

20. marts 2017

sandramor

Mom skriver:

Hej allesammen,

Min datter er endnu ikke gammel nok til at modtage HPV vaccinen, mener at have læst de skal være 12 år ik`?

Men bør man eller bør man ikke lade sin datter få den vaccine?

Jeg er faktisk i tvivl...

Kh Mom

https://www.mx.dk/nyhed

Interessant læsning og det er ikke det eneste der ligger ad sådanne udtalelser af "eksperterne" ��

Anmeld Citér

20. marts 2017

sandramor

sandramor skriver:

https://www.mx.dk/nyhed

Interessant læsning og det er ikke det eneste der ligger ad sådanne udtalelser af "eksperterne" ��

https://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/10104451

Så virker den vist����

Anmeld Citér

20. marts 2017

Abracadabra

sandramor skriver:

https://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/10104451

Så virker den vist����

Så fordi vi ikke ved, om vaccinen virker livslangt, skal man slet ikke give den? 

Og hun omtaler 'få kvinder' med hpv-infektion? Der er 100 UNGE kvinder årligt, der DØR af livmoderhalskræft i Danmark. Når jeg tænker på, at der for få måneder siden var ønske om en bredere meningitis-vaccine med baggrund i 2 (!) dødsfald...

Vi har faktisk nu mulighed for at bekæmpe en kræftsygdom med vaccine - som MÅSKE ikke virker livslangt (men har man ikke også mest brug for den i sine ungdomsår, hvor man skifter partner hyppigt?). Men NEJ! Fordi et fænomen, som ALTID har eksisteret, nu er blevet kædet sammen med en vaccine (ligesom autisme og MFR løgnagtigt blev det engang), skal danske unge kvinder fortsat dø af livmoderhalskræft. 

Åh, jeg græmmes...

Anmeld Citér

20. marts 2017

Lisbeth1985

Mom skriver:

Hej allesammen,

Min datter er endnu ikke gammel nok til at modtage HPV vaccinen, mener at have læst de skal være 12 år ik`?

Men bør man eller bør man ikke lade sin datter få den vaccine?

Jeg er faktisk i tvivl...

Kh Mom

Gør det!!

Anmeld Citér

21. marts 2017

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg har selv fået den - og var selv i tvivl. Snakkede med min læge, og det hjalp. 

Min datter er kun 2, men Ligenu tænker jeg, at hun skal have den, men der kan nå at ske meget

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.