HPV vaccine - do or dont?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.960 visninger
49 svar
110 synes godt om
17. marts 2017

Mom

Profilbillede for Mom

Hej allesammen,

Min datter er endnu ikke gammel nok til at modtage HPV vaccinen, mener at have læst de skal være 12 år ik`?

Men bør man eller bør man ikke lade sin datter få den vaccine?

Jeg er faktisk i tvivl...

Kh Mom

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2017

A-1995

Jeg synes helt sikkert man skal lade dem blive vaccineret.. jeg er selv blevet det uden problemer.. 

det er ikke blevet bevist at det er vaccinen der er skyld i nogle af de bivirkninger som nogle piger mener de har fået pga vaccinen. Og chancen for at der skulle komme en rigtig træks bivirkning er langt mindre end chancen for senere at udvikle livmoderhalskræft... 

nu har jeg kun drenge men havde jeg haft piger havde jeg slet ikke været i tvivl... 

Anmeld Citér

17. marts 2017

lineog4

A-1995 skriver:

Jeg synes helt sikkert man skal lade dem blive vaccineret.. jeg er selv blevet det uden problemer.. 

det er ikke blevet bevist at det er vaccinen der er skyld i nogle af de bivirkninger som nogle piger mener de har fået pga vaccinen. Og chancen for at der skulle komme en rigtig træks bivirkning er langt mindre end chancen for senere at udvikle livmoderhalskræft... 

nu har jeg kun drenge men havde jeg haft piger havde jeg slet ikke været i tvivl... 

Hvorfor dog ikke vaccinere dine drenge, de er smittebærere. 

Jeg er stadig i syv sind om vaccinen, men jeg ved, at vælger jeg at vaccinere min datter så går jeg da selvsagt hele vejen og betaler for at vaccinere mine drenge så de ikke bringer smitten rundt. Kan ærligt ikke forstå hvorfor vaccinen kunnet gratis til piger, vil man det til livs ville det være lige så relevant hvis ikke endda mere at give den til drenge. 

Og så forresten min mening: hmm er vitterlig i syv sind. Både pga de bivirkninger der tales om, men også fordi jeg læser mere og mere om man slet ikke kender vaccinens effekt, der er røster om den "kun" giver immunitet i en kortere periode. 

Anmeld Citér

17. marts 2017

HPH

Er helt ærligt voldsomt i tvivl, heldigvis er min datter kun 2 år..

min søsters datter på nu 14 år har været syg i 1,5 år. Hun har mange symtomer, og har tabt sig ca 15 kg. Hun har nok i snit været hjemme 2 dage om ugen. Lægerne fandt en bakterie i hendes mavesæk som gav mavesår. De fik den væk, men rask blev hun ikke. De har testet hende for alverdensting, kikkertundersøgelser fra begge ender osv. Lægerne er nu nået frem til at det må være HPV vaccinen der gør hende syg 

Anmeld Citér

17. marts 2017

Abracadabra

Mom skriver:

Hej allesammen,

Min datter er endnu ikke gammel nok til at modtage HPV vaccinen, mener at have læst de skal være 12 år ik`?

Men bør man eller bør man ikke lade sin datter få den vaccine?

Jeg er faktisk i tvivl...

Kh Mom

Der er årligt omkring 100 kvinder, der dør af livmoderhalskræft. Der bliver årligt lavet mange flere keglesnit og hysterektomier (fjernelse af livmoderen) på grund af denne sygdom. Keglesnit kan medføre for tidlig fødsel eller senabort. Det er UNGE kvinder, der bliver rane af denne sygdom.

Jeg ved godt, at vaccinationsmodstanderne fylder meget i medierne - men der er absolut ingen holdepunkter for, at deres symptomer hænger sammen med vaccinationen. Der har altid været og vil altid være yngre kvinder med pludselig træthed og muskelsmerter - der er IKKE blevet flere efter denne vaccination er blevet indført.

Vacciner dit barn. 

Anmeld Citér

17. marts 2017

Mom

Profilbillede for Mom
Abracadabra skriver:

Der er årligt omkring 100 kvinder, der dør af livmoderhalskræft. Der bliver årligt lavet mange flere keglesnit og hysterektomier (fjernelse af livmoderen) på grund af denne sygdom. Keglesnit kan medføre for tidlig fødsel eller senabort. Det er UNGE kvinder, der bliver rane af denne sygdom.

Jeg ved godt, at vaccinationsmodstanderne fylder meget i medierne - men der er absolut ingen holdepunkter for, at deres symptomer hænger sammen med vaccinationen. Der har altid været og vil altid være yngre kvinder med pludselig træthed og muskelsmerter - der er IKKE blevet flere efter denne vaccination er blevet indført.

Vacciner dit barn. 

Tak for dit svar

Er der så tale om en tilfældighed, at disse kvinders symptomer, ramler sammen med vaccinen?

Vi har selv underlivskæft og brystkræft hos kvinderne i familien, så vil gerne sikre min datter bedst muligt, men omvendt syntes jeg, at have hørt så meget "skidt" om lige præcis denne vaccine.

Anmeld Citér

17. marts 2017

Mom

Profilbillede for Mom
A-1995 skriver:

Tak for svar

Anmeld Citér

17. marts 2017

Mom

Profilbillede for Mom
HPH skriver:

Er helt ærligt voldsomt i tvivl, heldigvis er min datter kun 2 år..

min søsters datter på nu 14 år har været syg i 1,5 år. Hun har mange symtomer, og har tabt sig ca 15 kg. Hun har nok i snit været hjemme 2 dage om ugen. Lægerne fandt en bakterie i hendes mavesæk som gav mavesår. De fik den væk, men rask blev hun ikke. De har testet hende for alverdensting, kikkertundersøgelser fra begge ender osv. Lægerne er nu nået frem til at det må være HPV vaccinen der gør hende syg 

Hvordan er de nået frem til den konklusion?

Anmeld Citér

17. marts 2017

Kløver

Abracadabra skriver:

Vacciner dit barn. 

Hvordan omkring drenge ? Mindes at ha læst at de anbefalede drenge også at få vaccinen, i så fald hvornår? De er jo ikke omfattet 12 års programmet, men kan de få den der mod egen betaling eller hvordan ? 

Anmeld Citér

17. marts 2017

Abracadabra

Mom skriver:

Tak for dit svar

Er der så tale om en tilfældighed, at disse kvinders symptomer, ramler sammen med vaccinen?

Vi har selv underlivskæft og brystkræft hos kvinderne i familien, så vil gerne sikre min datter bedst muligt, men omvendt syntes jeg, at have hørt så meget "skidt" om lige præcis denne vaccine.

Hvis man går lidt ind i tallene, vil man se, at disse piger statistisk set også var mere syge end gennemsnittet af deres jævnaldrende inden vaccinen. 

Derudover ER teenageårene typisk det tidspunkt, hvor piger får dette sygdomsbillede - jeg har set en pige på 13 med præcis det samme billede som hpv-vaccinations-bivirkninger, hun havde bare aldrig fået vaccinen. 

Disse piger ER syge. De er bare ikke syge af hpv-vaccinationen. Og når man ser på antallet af indrapporterede bivirkninger i forhold til antallet af vaccinerede, er det forsvindende lidt. I øvrigt er det et DANSK fænomen, hvorfor? Fordi Liselotte Blixt og hendes konspirationskumpaner hyper det! Ude Og Hjemme er sammen med Familiejournalen blevet vigtigere informationskilder end faglige tidsskrifter. Suk.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.