Ravnholt skriver:
Så du har også planer om at vaccinere dine børn mod skoldkopper når den kommer? (Det gør de i england og synes vi er tosset over vi ikke gør det, for det er en farlig sygdom, at få som voksen!)
De overvejer nemlig at proppe den på børne vaccinations programmet
Jeg kan læse at vaccinen indtil videre ikke tilbydes, da der som beskrevet er "uafklarede problemer" og derfor tilbydes den kun til specifikke patientgrupper. Hvis man så senere hen vurderer at det er ansvarligt at tilbyde vaccinen til alle hvilket nok vil være et tilfælde af at man har fået klarlagt og løst disse problemer, så ja, så ville jeg tage imod den - jeg stoler på at staten er i stand til at vurdere hvornår en vaccine er tilstrækkeligt sikker at tilbyde og hvis de en dag tilbyder den, er det vel fordi at det er blevet vurderet at det på det tidspunkt er blevet forsvarligt at tilbyde den og eventuelle problematikker er blevet løst.
At den endnu ikke tilbydes fordi den stadig anses for at være for "rocky" viser jo også, at Danmark faktisk stadig forholder sig sagligt og kritisk i forhold til vacciner og derfor kan jeg netop absolut ikke forstå, at man som forælder vælger at gå imod dette.
Anmeld
Citér