Når man er et fjols og ikke vaccinere sit barn....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2017

Miti's mama

Da jeg var barn snakkede man stadig om MFR vaccinen og autisme, en 'opdagelse' som Andrew Wakefield offentliggjorde for at blive berømt (løgn fra start til slut!), og pga usikkerheden valgte mine forældre ikke at vaccinere mig. Og det forstår jeg godt - MEN! Når man så fandt ud af at han havde svindlet resultaterne, så ville jeg nok have været glad for at få vaccinen! Den fik jeg så som voksen da jeg opdagede det.

Jeg har en bekendt der havde polio som barn, og blev svært handikappet. Hun blev derefter placeret på børnehjem (det gjorde man dengang) - hvilken forskel en vaccine kunne have gjort for hende 

Og da jeg boede i USA, hvor de har en trend med ikke at vaccinere, var der jævnligt advarsler om mæslinger, kighoste, osv. Min ene professor mistede sin 2 uger gamle datter til kighoste, fordi et familiemedlem der kom for at se hende ikke var vaccineret. Så ham gå fuldstændig nuclear på en af mine klassekammerater der sad og udbredte sig om hvor farlige vacciner var. Jeg har aldrig set nogen i større sorg og vrede end ham den dag. Var højgravid på det tidspunkt.

Der er mange synspunkter, men udover børn der ikke kan vaccineres pga immunsygdomme mv, har INGEN nogen undskyldninger for ikke at blive vaccineret. HPV smitter kun ved sex, og ikke noget man lige får i køen i Netto, det er de andre, så den kunne man diskutere. Men at vælge ikke at vaccinere dit barn (eller dig selv), er en potentiel dødsdom på en anden.

Hvis nogen smitter min datter der stadig er for lille til at blive vaccineret, holder jeg min fulde ret til at skælde dem hæder og ære fra. Og så er jeg ligeglad med deres synspunkter.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2017

Anonym

Synes det helt ved siden af at aluminum bliver taget med i denne debat, da den er funderet på brugen af MFR vaccine som jeg kan se det?

MFR indeholder IKKE aluminium. 

Men når det så er sagt, så er det ikke fair at kalde forældre for fjols, fordi de ikke vaccinere deres børn. 

Vores søn er nu snart 6 år gammel, han har ikke fået alle vacciner, da han pådrog sig en vaccine skade og fik en klækkelig sum i erstatning af samme årsag. Hans immunforsvar har været lagt ned som følge af vaccineskaderne og det først inden for de sidste 6 måneder at han har en hverdag uden sygdom. Hans vaccine skader har gjort at hans krop reagere autoimmun og den angriber derfor også sig selv. Det har ikke været sjovt som forældre at se sin lille dreng, være bagud i udviklingen og at han var så syg hele tiden. Bliver han udsat for nogle af de ting han ikke kan tåle, bliver han syg, virkelig syg! Og det er ting han omgåes til hverdag. 

Nu han han næsten været rask i 6 måneder og vi overvejer at give ham de resterende vacciner, vi har bare vores forbehold, da han starter i skole inden længe og vi ønsker en rolig start uden flere måneders sygdom. 

Den slags debat som foregår her på forummet er så destruktiv over for dem der gerne vil gøre sit bedste, men ikke passer ind i de kasser vi alle helst skal passe ind i alle sammen. 

Vi forældre og vores børn er ikke en homogen masse! Og derfor synes jeg også der skal vises respekt for den forskel der er! For man kan ikke sætte sig ind i alle forældres sted

Anmeld Citér

17. marts 2017

Aristocats

Synes det helt ved siden af at aluminum bliver taget med i denne debat, da den er funderet på brugen af MFR vaccine som jeg kan se det?

Men når det så er sagt, så er det ikke fair at kalde forældre for fjols, fordi de ikke vaccinere deres børn. 

Vores søn er nu snart 6 år gammel, han har ikke fået alle vacciner, da han pådrog sig en vaccine skade og fik en klækkelig sum i erstatning af samme årsag. Hans immunforsvar har været lagt ned som følge af vaccineskaderne og det først inden for de sidste 6 måneder at han har en hverdag uden sygdom. Hans vaccine skader har gjort at hans krop reagere autoimmun og den angriber derfor også sig selv. Det har ikke været sjovt som forældre at se sin lille dreng, være bagud i udviklingen og at han var så syg hele tiden. Bliver han udsat for nogle af de ting han ikke kan tåle, bliver han syg, virkelig syg! Og det er ting han omgåes til hverdag. 

Nu han han næsten været rask i 6 måneder og vi overvejer at give ham de resterende vacciner, vi har bare vores forbehold, da han starter i skole inden længe og vi ønsker en rolig start uden flere måneders sygdom. 

Den slags debat som foregår her på forummet er så destruktiv over for dem der gerne vil gøre sit bedste, men ikke passer ind i de kasser vi alle helst skal passe ind i alle sammen. 

Vi forældre og vores børn er ikke en homogen masse! Og derfor synes jeg også der skal vises respekt for den forskel der er! For man kan ikke sætte sig ind i alle forældres sted

Der er selvfølgelig visse undtagelser, som kan diskuteres.... men jeg håber da godt nok, at vi forbliver en homogen masse når det handler om common sense i det at vaccinere sine børn! Man ER et fjols, hvis man fravælger vacciner pågrund af underlige spekulationer og andet sjovt... åh mor, jeg er så glad for at jeg har fået polio, for godt nok reddede du mig for MFR-autismen og aluminiumsallergi! Øh.... 

Jeg kan i et vis omfang godt forstå din søns situation. Jeg respekterer dog ikke "forskelligheden" i at udsætte sit eget barn og andre børn for potentielt dødelige sygdomme, når det nemt kunne have været undgået.... det ER fandeme for dumt og yderst selvisk! Og sådan bliver det. 

Anmeld Citér

17. marts 2017

Anonym

2skønnebørn skriver:

Men det er så godt din søster valgte den løsning, måske hendes børns bivirkninger ikke er så voldsomme som dem jeg kender til!

Hvorfor skal de forældre "skydes ned" fordi de passer på deres børn, ved ikke at vaccinere dem?

Jeg syntes det er staten vi skal skyde på, hvorfor får de ikke bare frigivet de vacciner uden alluminium?

De passer altså ikke på deres børn ved IKKE at vaccinerer dem. De vælger måske bare pest fremfor kolera. I det her tilfælde gælder det så bare at deres valg kan være dødelig for andres børn. Jeg har været tæt på at miste min søn fordi et barn der ikke var vaccineret smittede min, i forvejen meget syge, dreng. 

Og det er jo netop det scenarie som mange frygter og derfor "skyder de andre forældre ned". Jeg mener personligt det burde være lovpligtigt at  følge vaccinationsprogrammet. Og hånden på hjertet så synes jeg lidt man gør sig til "Gud" ved ikke at ville udsætte sig barn for en evt allergi, men ikke har et problem ved at sætte andres børn i en alvorlig fare. 

Anmeld Citér

17. marts 2017

Anonym

Nu taler folk som om, at HPV er en sygdom mand får fra andre. 

Stop! Det er også noget, man kan udvikle selv! 

Det er en virus alle har i deres krop (i en Aller anden grad - men behøver aldrig blive farligt). Og den kan mutere. Men der er højere risiko for, at den ændrer sig og bliver farlig, hvis man bliver smittet med en anden virus osv. 

Hpv er blandt andet celleforandringer. Og nogen har større tendens til dem. uden at de er overført! 

Hpv-vaccinen er en vaccine for flere ting. Flere forskellige vira og med den side effekt, at man også udvikler delvis resistent overfor kondylomer (kønsvorter). Blandt andet også for en virus som mænd kan få og give kræft i anus og penis.

derfor diskuteres det også hyppigt, om drenge også skal have vaccinen. Fordi de også har hpv vira i kroppen (dog ikke helt samme celleforandringer) 

Anmeld Citér

17. marts 2017

Abracadabra

Anonym skriver:

Nu taler folk som om, at HPV er en sygdom mand får fra andre. 

Stop! Det er også noget, man kan udvikle selv! 

Det er en virus alle har i deres krop (i en Aller anden grad - men behøver aldrig blive farligt). Og den kan mutere. Men der er højere risiko for, at den ændrer sig og bliver farlig, hvis man bliver smittet med en anden virus osv. 

Hpv er blandt andet celleforandringer. Og nogen har større tendens til dem. uden at de er overført! 

Hpv-vaccinen er en vaccine for flere ting. Flere forskellige vira og med den side effekt, at man også udvikler delvis resistent overfor kondylomer (kønsvorter). Blandt andet også for en virus som mænd kan få og give kræft i anus og penis.

derfor diskuteres det også hyppigt, om drenge også skal have vaccinen. Fordi de også har hpv vira i kroppen (dog ikke helt samme celleforandringer) 

Nej. Det er en (seksuelt) overført sygdom. Man fødes ikke med hpv. Den bliver man smittet med. Derfor er vaccination ret smart: Der ville ikke årligt være 100 yngre kvinder, der døde af livmoderhalskræft, og der ville være færre præmature fødsler som følge af keglesnit. Ret smart!

Anmeld Citér

17. marts 2017

Zelinasmor

2skønnebørn skriver:

Men det er så godt din søster valgte den løsning, måske hendes børns bivirkninger ikke er så voldsomme som dem jeg kender til!

Hvorfor skal de forældre "skydes ned" fordi de passer på deres børn, ved ikke at vaccinere dem?

Jeg syntes det er staten vi skal skyde på, hvorfor får de ikke bare frigivet de vacciner uden alluminium?

Bivirkningerne er slemme nok når drengen kradser sine lår til blods hvis han drikker af en dåse sodavand eller spiser noget der har været staniol omkring! Min søster tænker nok lidt længere. Et barn vs en masse børn. Desuden er det ikke jo ikke livsfarligt at have den allergi. Synd og belastende at skulle undvære alt der indeholder allominum men ikke en umulighed! Men bliver de smitter og smitter et spædbarn der dør af det så tror jeg sgu piben får en anden lyd.

Anmeld Citér

17. marts 2017

lineog4

Abracadabra skriver:

Nej. Det er en (seksuelt) overført sygdom. Man fødes ikke med hpv. Den bliver man smittet med. Derfor er vaccination ret smart: Der ville ikke årligt være 100 yngre kvinder, der døde af livmoderhalskræft, og der ville være færre præmature fødsler som følge af keglesnit. Ret smart!

Måske jeg skulle tage den privat. Men vitterlig jeh er i syv sind med den L..... HPV vaccine. Jeg bed læger anbefaler og jeg ved de anbefaler netop fordi man undgår smitten og kræften. Men jeh mangler at høre læger der "tør" tale med om bivirkninger og ikke bare underkender dem alle som noget de har fået alligevel. Og læger DR "tør" debattere om den er effektiv den vaccine eller om den stadig er på "forsøgs" stadiet? 

Jeg skriver ikke for at starte debat men for at blive oplyst fra endnu en kant. Jeg er klar over den beskytter mod nogle udgaver af livmoderhalskræft og ikke mod andre, jegver klar over den kræft form ikke er en dans på roser og jeg kunne beskytte min datter. Men jeg Lan simpelthen ikke finde ud af hvor stor risikoen er for bivirkninger, fordi det næsten er blevet en skyttegravskrig: der er maaaaange piger der lider versus nej nej nej ingen af de piger lider pga vaccinen. Personligt tror jeg " sandheden" er er sted i midten, men hvor er den midte og hvor stor risiko udsætter jeg min datter for ved at lade hende vaccinere?

ha ha nu bliver du så lige taget til indtægt for det hele - tag det som et kompliment 

Anmeld Citér

17. marts 2017

MiniMe2005

Anonym skriver:

Jeg er ked af at høre, om din søns forløb. Det må være forfærdeligt at skulle igennem. 

Men! Jeres søn kunne måske også undvære vaccinen, hvis alle os andre, som har børn, der fint kan tåle vaccinen, fik vores børn vaccineret. Det er jo det, der er så pokkers smart ved "herd immunity". Men det kræver, at alle, der kan tåle vaccinen, får den.

Jeg kan sagtens forstå, at I tøver, ligesom jeg selvfølgelig også anerkender, at det ikke er alle børn, der kan tåle/få vaccinen af forskellige årsager. Men med mindre man er i den gruppe, så synes jeg ikke, der findes noget som helst argument for ikke at vaccinere sit barn. Jeg synes, det er hamrende egoistisk at vælge dem fra uden grund.

Anmeld Citér

17. marts 2017

Muhmi

2skønnebørn skriver:

Så du anderkender ikke de forældre som fravælger vaccinen på grund af fx alluminiumsallergi? Mine børn er vaccineret, men bliver så "træt" når debatten er så ensporet og fordømmende....det er ikke så sort/Hvidt for alle som du fremstiller det. Disse folk kæmper en brav kamp for at få lov at give deres børn en vaccine uden alluminium, men det er for dyrt for staten at give den, så jeg forstår godt de fravælger den! 

Jo, det er sort og hvidt.. Hvis man ikke vaccinerer sine børn, så risikerer mit spædbarn at blive syg, fordi andre er så åndsvage at de vælger det fra. Det nytter ikke noget at sidde med sølvpapirshatten på og tro at regeringen kun er ude på at fylde os med chipper så de altid kan holde øje med os. Vi har alle et ansvar overfor hinanden når vi får valget mellem vaccine og sygdom. Så vælger man SELVFØLGELIG vaccinen, så alle andres spædbørn ikke er i risiko for at blive smittet.

Og så er aluminiumsallergi altså ikke så slemt.. Ja man får lidt rødt udslæt, MÅSKE, men i forhold til mæslinger, så er det en lille pris at betale.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.