Anonym skriver:
Synes det helt ved siden af at aluminum bliver taget med i denne debat, da den er funderet på brugen af MFR vaccine som jeg kan se det?
MFR indeholder IKKE aluminium.
Men når det så er sagt, så er det ikke fair at kalde forældre for fjols, fordi de ikke vaccinere deres børn.
Vores søn er nu snart 6 år gammel, han har ikke fået alle vacciner, da han pådrog sig en vaccine skade og fik en klækkelig sum i erstatning af samme årsag. Hans immunforsvar har været lagt ned som følge af vaccineskaderne og det først inden for de sidste 6 måneder at han har en hverdag uden sygdom. Hans vaccine skader har gjort at hans krop reagere autoimmun og den angriber derfor også sig selv. Det har ikke været sjovt som forældre at se sin lille dreng, være bagud i udviklingen og at han var så syg hele tiden. Bliver han udsat for nogle af de ting han ikke kan tåle, bliver han syg, virkelig syg! Og det er ting han omgåes til hverdag.
Nu han han næsten været rask i 6 måneder og vi overvejer at give ham de resterende vacciner, vi har bare vores forbehold, da han starter i skole inden længe og vi ønsker en rolig start uden flere måneders sygdom.
Den slags debat som foregår her på forummet er så destruktiv over for dem der gerne vil gøre sit bedste, men ikke passer ind i de kasser vi alle helst skal passe ind i alle sammen.
Vi forældre og vores børn er ikke en homogen masse! Og derfor synes jeg også der skal vises respekt for den forskel der er! For man kan ikke sætte sig ind i alle forældres sted
Jeg er ked af at høre, om din søns forløb. Det må være forfærdeligt at skulle igennem.
Men! Jeres søn kunne måske også undvære vaccinen, hvis alle os andre, som har børn, der fint kan tåle vaccinen, fik vores børn vaccineret. Det er jo det, der er så pokkers smart ved "herd immunity". Men det kræver, at alle, der kan tåle vaccinen, får den.
Jeg kan sagtens forstå, at I tøver, ligesom jeg selvfølgelig også anerkender, at det ikke er alle børn, der kan tåle/få vaccinen af forskellige årsager. Men med mindre man er i den gruppe, så synes jeg ikke, der findes noget som helst argument for ikke at vaccinere sit barn. Jeg synes, det er hamrende egoistisk at vælge dem fra uden grund.