Når man er et fjols og ikke vaccinere sit barn....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2017

Anonym

Abracadabra skriver:

Nej. Det er en (seksuelt) overført sygdom. Man fødes ikke med hpv. Den bliver man smittet med. Derfor er vaccination ret smart: Der ville ikke årligt være 100 yngre kvinder, der døde af livmoderhalskræft, og der ville være færre præmature fødsler som følge af keglesnit. Ret smart!

Jeg tror ikke, jeg udtrykte mig klart nok. Det er en "smitte" sygdom. Men man behøver ikke have seksuel kontakt for at få den. Når folk siger smitte i forbindelse med hpv, som taler de om smitte via sex. 

Det jeg mente var, at man også bare kan udvikle det uden samleje eller oral sex. Som i at man "selv" udvikler det uden at vide det, fordi man netop ikke har haft sex. 

Og mennesket har mange af disse vira i sig selv. De er bare ufarlige, så længe de ikke er inficerede. Hvilke sker ofte ved samleje. Men Det kan også ske uden. 

Det var mest det, der var min pointe.

Beklager det gik for stærkt herfra

Citat netdoktor "HPV smitter primært ved seksuel kontakt. Brug af kondom nedsætter smitterisikoen, men beskytter ikke fuldstændigt mod smitte. Eftersom virus også sidder på huden omkring kønsorganerne, kan man godt blive smittet med HPV uden at have samleje."

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2017

Sila1317

Syntes bestemt også at de børn der kan vaccineres, de burde blive det. Vi har udryddet så mange børnesygdomme med de vacciner, og hvis alle der kan vaccineres blev det, så var risikoen også langt mindre for dem der af medicinske årsager ikke kan tåle at blive vaccineret.

de fleste danske vacciner har været godt og grundigt testet, så dem er jeg ikke bekymret for.

HPV'en venter jeg dog med at stole på til den har valgt at teste den ordentligt og ikke kun på en brøkdel af folk over alt for kort tid.

Anmeld Citér

17. marts 2017

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
Muhmi skriver:

Jo, det er sort og hvidt.. Hvis man ikke vaccinerer sine børn, så risikerer mit spædbarn at blive syg, fordi andre er så åndsvage at de vælger det fra. Det nytter ikke noget at sidde med sølvpapirshatten på og tro at regeringen kun er ude på at fylde os med chipper så de altid kan holde øje med os. Vi har alle et ansvar overfor hinanden når vi får valget mellem vaccine og sygdom. Så vælger man SELVFØLGELIG vaccinen, så alle andres spædbørn ikke er i risiko for at blive smittet.

Og så er aluminiumsallergi altså ikke så slemt.. Ja man får lidt rødt udslæt, MÅSKE, men i forhold til mæslinger, så er det en lille pris at betale.

Kan høre du ikke kender nogen som har haft voldsomme bivirkninger af allergien.

Det er ikke kun rødt udslet, hvis det blot var årsagen var der nok ikke denne debat.

Jeg stopper den her, for vi bliver ikke enige.

Forskellen er dog at jeg har respekt for andres holdninger end min egen!

PS: mine børn er vaccineret....

Anmeld Citér

17. marts 2017

Muhmi

2skønnebørn skriver:

Kan høre du ikke kender nogen som har haft voldsomme bivirkninger af allergien.

Det er ikke kun rødt udslet, hvis det blot var årsagen var der nok ikke denne debat.

Jeg stopper den her, for vi bliver ikke enige.

Forskellen er dog at jeg har respekt for andres holdninger end min egen!

PS: mine børn er vaccineret....

Men det har jo ikke noget at gøre med respekt for andres holdninger. Det er simpelthen skødesløst at gamble med andres liv, ved at lade ved med at vaccinere sine børn.

Hvis man reagerer så voldsomt som du tror de fleste gør (Hvilket ikke er rigtigt, langt de fleste med aluminiumsallergi reagerer næsten ikke på vaccine) så kan man give antihistamin. Bum, så er det problem ovre OG man risikerer ikke andres liv ved det.

Anmeld Citér

17. marts 2017

Abracadabra

Anonym skriver:

Jeg tror ikke, jeg udtrykte mig klart nok. Det er en "smitte" sygdom. Men man behøver ikke have seksuel kontakt for at få den. Når folk siger smitte i forbindelse med hpv, som taler de om smitte via sex. 

Det jeg mente var, at man også bare kan udvikle det uden samleje eller oral sex. Som i at man "selv" udvikler det uden at vide det, fordi man netop ikke har haft sex. 

Og mennesket har mange af disse vira i sig selv. De er bare ufarlige, så længe de ikke er inficerede. Hvilke sker ofte ved samleje. Men Det kan også ske uden. 

Det var mest det, der var min pointe.

Beklager det gik for stærkt herfra

Citat netdoktor "HPV smitter primært ved seksuel kontakt. Brug af kondom nedsætter smitterisikoen, men beskytter ikke fuldstændigt mod smitte. Eftersom virus også sidder på huden omkring kønsorganerne, kan man godt blive smittet med HPV uden at have samleje."

Nej, man kan IKKE udvikle en virus selv. Den opstår ikke spontant. Det kræver smitte.

Det netdoktor siger er, at man godt kan blive smittet med HPV bare ved at to mennesker gnider deres kønsorganer mod hinanden, altså at penis gnubbes mod de indre skamlæber men uden penetration, hvis vi skal være meget specifikke. 

Virus opstår ALDRIG af sig selv. 

Anmeld Citér

17. marts 2017

Abracadabra

lineog4 skriver:

Måske jeg skulle tage den privat. Men vitterlig jeh er i syv sind med den L..... HPV vaccine. Jeg bed læger anbefaler og jeg ved de anbefaler netop fordi man undgår smitten og kræften. Men jeh mangler at høre læger der "tør" tale med om bivirkninger og ikke bare underkender dem alle som noget de har fået alligevel. Og læger DR "tør" debattere om den er effektiv den vaccine eller om den stadig er på "forsøgs" stadiet? 

Jeg skriver ikke for at starte debat men for at blive oplyst fra endnu en kant. Jeg er klar over den beskytter mod nogle udgaver af livmoderhalskræft og ikke mod andre, jegver klar over den kræft form ikke er en dans på roser og jeg kunne beskytte min datter. Men jeg Lan simpelthen ikke finde ud af hvor stor risikoen er for bivirkninger, fordi det næsten er blevet en skyttegravskrig: der er maaaaange piger der lider versus nej nej nej ingen af de piger lider pga vaccinen. Personligt tror jeg " sandheden" er er sted i midten, men hvor er den midte og hvor stor risiko udsætter jeg min datter for ved at lade hende vaccinere?

ha ha nu bliver du så lige taget til indtægt for det hele - tag det som et kompliment 

Rent statistisk kan man se på det således:

100 dødsfald årligt + mere end 6000 keglesnit årligt (med de kendte komplikationer for efterfølgende graviditeter)

Der er lavet sammenlignende undersøgelser af POTS og CRPS (som du selv må Google,  ellers bliver indlægget for langt): Det ses IKKE hyppigere hos vaccinerede sammenlignet med ikke-vaccinerede. 

Lægemiddelstyrelsen har lavet en fin gennemgang.

Naturligvis skal man undlader at vaccinere sin datter, hvis man tror, at den samlede danske lægestand vil skade kommende generationer af unge piger, fordi vi får millioner stukket i lommen af lægemiddelindustrien. Men der er faktisk opfundet en vaccine mod kræft... Jeg har fået den. Mine piger skal have den. Jeg græder personligt snot over, hvor mange unge kvinder der skal dø, fordi Liselotte Blixt og Familiejournalen skal profilere sig på konspirationsteorier. 

Anmeld Citér

17. marts 2017

Abracadabra

Abracadabra skriver:

Rent statistisk kan man se på det således:

100 dødsfald årligt + mere end 6000 keglesnit årligt (med de kendte komplikationer for efterfølgende graviditeter)

Der er lavet sammenlignende undersøgelser af POTS og CRPS (som du selv må Google,  ellers bliver indlægget for langt): Det ses IKKE hyppigere hos vaccinerede sammenlignet med ikke-vaccinerede. 

Lægemiddelstyrelsen har lavet en fin gennemgang.

Naturligvis skal man undlader at vaccinere sin datter, hvis man tror, at den samlede danske lægestand vil skade kommende generationer af unge piger, fordi vi får millioner stukket i lommen af lægemiddelindustrien. Men der er faktisk opfundet en vaccine mod kræft... Jeg har fået den. Mine piger skal have den. Jeg græder personligt snot over, hvor mange unge kvinder der skal dø, fordi Liselotte Blixt og Familiejournalen skal profilere sig på konspirationsteorier. 

Hov, jeg kørte vist ud af en tangent... Jeg ville sammenholde antallet af døde og antallet af indrapporterede bivirkninger, men slap taget i min argumentation. 

Antallet af døde unge kvinder - og døde fostre, som den beskadigede livmoder ikke kunne holde fast på - overstiger langt antallet af bivirkninger.

Mira Wanting døde fra sine to døtre, den yngste var 2,5. Hun fylder ikke i medierne mere, det gør dem med svimmelhed selvfølgelig nu. 

Det er interessant, at der næsten ikke ses bivirkninger i vores nabolande. Hvorfor ikke? Fordi mange af disse bivirkninger er fremdrevet af en slags massehysteri (som jo er aldeles velbeskrevet som fænomen).

Anmeld Citér

17. marts 2017

Anonym

Aristocats skriver:

Sker dette! En omgang mæslinger fra Asien, tak mor og far! 

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-03-16-ung-dansk-kvinde-har-faet-konstateret-maeslinger

PSA: Vacciner dine børn. Der er ingen undskyldning. 

Hilsen hippie speltkussen der elsker urtemedicin, krystal healing og helsekost som enhver anden, men som vaccinere sine børn med et smil på læben med tanken om at mine børn heldigvis aldrig får sig pådraget sig mæslinger fra Asien eller polio...

Bare af nysgerrighed... har du husket at revaccinere din mfr vaccine selv? For nej de holder ikke livstid. 

Anmeld Citér

17. marts 2017

Aristocats

Bare af nysgerrighed... har du husket at revaccinere din mfr vaccine selv? For nej de holder ikke livstid. 

Nej, det har jeg ikke, for det har jeg godt nok aldrig hørt om - og ifølge en speciallæge på netdoktor.dk og SSI så er beskyttelsen i MFR-vacciner nemlig livslang. Har du en troværdig kilde der kan understøtte din påstand? 

Anmeld Citér

17. marts 2017

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
Aristocats skriver:

Der er selvfølgelig visse undtagelser, som kan diskuteres.... men jeg håber da godt nok, at vi forbliver en homogen masse når det handler om common sense i det at vaccinere sine børn! Man ER et fjols, hvis man fravælger vacciner pågrund af underlige spekulationer og andet sjovt... åh mor, jeg er så glad for at jeg har fået polio, for godt nok reddede du mig for MFR-autismen og aluminiumsallergi! Øh.... 

Jeg kan i et vis omfang godt forstå din søns situation. Jeg respekterer dog ikke "forskelligheden" i at udsætte sit eget barn og andre børn for potentielt dødelige sygdomme, når det nemt kunne have været undgået.... det ER fandeme for dumt og yderst selvisk! Og sådan bliver det. 

Så du har også planer om at vaccinere dine børn mod skoldkopper når den kommer? (Det gør de i england og synes vi er tosset over vi ikke gør det, for det er en farlig sygdom, at få som voksen!) 

De overvejer nemlig at proppe den på børne vaccinations programmet 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.