Når man er et fjols og ikke vaccinere sit barn....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2017

Zelinasmor

2skønnebørn skriver:

Så du anderkender ikke de forældre som fravælger vaccinen på grund af fx alluminiumsallergi? Mine børn er vaccineret, men bliver så "træt" når debatten er så ensporet og fordømmende....det er ikke så sort/Hvidt for alle som du fremstiller det. Disse folk kæmper en brav kamp for at få lov at give deres børn en vaccine uden alluminium, men det er for dyrt for staten at give den, så jeg forstår godt de fravælger den! 

Min søsters søn fik aluminiums allergi af vaccine, men hun får ham vaccineret alligevel. Det er stadig et valg man træffer. Og ja, det er synd for disse børn og forældrene, men risikoerne er der stadig for at de senere hen bliver smittet med sygdomme der er langt værre. Personligt mener jeg man vaccinere sine børn uanset hvad. Tænk sig hvis denne 16 årige smitter spædbørn der endnu ikke har fået 3 måneders vaccinen og så går hen og dør af det! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2017

MomInTheMaking

Jullesnulle skriver:

..?? Øh jo HPV smitter. Det er en virus...

Haha hov, ja det kan jeg da se.. ved sgu ikke hvad det så er jeg tænker på. XD retter lige mig selv. For egentlig var det resten af mit indlæg der var vigtigst for mig at komme frem med!

Anmeld Citér

17. marts 2017

KissMeKissMeKissMe

Zelinasmor skriver:

Min søsters søn fik aluminiums allergi af vaccine, men hun får ham vaccineret alligevel. Det er stadig et valg man træffer. Og ja, det er synd for disse børn og forældrene, men risikoerne er der stadig for at de senere hen bliver smittet med sygdomme der er langt værre. Personligt mener jeg man vaccinere sine børn uanset hvad. Tænk sig hvis denne 16 årige smitter spædbørn der endnu ikke har fået 3 måneders vaccinen og så går hen og dør af det! 

Jeg havde mæslinger som baby inden jeg nåede at få vaccinen. Og nu har jeg en baby på en måned. Shit jeg ville blive sur (og bange) hvis hun fik mæslinger til familiefest i weekenden fordi  nogle af de store børn ikke var vaccineret 

Anmeld Citér

17. marts 2017

lineog4

Først mine børn er vaccineret og har fuldt vaccinationsprogrammet (sådan ikke på klokkeslæt men har fået de vacciner de skal). 

Men man er ikke et fjols fordi man har valgt anderledes end mig, man har blot stolet på andre end jeg har, og man har lavet en anden vurdering. 

For 14 år siden da jeg blev mor for første gang rasede debatten om MFR, der blev talt om autisme kunne være en reaktion på MFR, der blev talt om dødsfald osv. Jeg havde ikke taget en uddannelse inden for medicinal faget og måtte vælge egentlig uden nogen form forudsætninger at tro mere på den ene side end den anden. Vi talte langt og meget og kom fra til vi bedst kunne leve med noget gik galt i vores forsøg på at beskytte end vores noget gik galt fordi bi havde valgt det vi anså som skæbnetanken. Men jeh forstod de der fravalgte vacciner og forstår dem stadig den dag i dag, for med alt den viden, alle de såkaldte eksperter kan man kun blive forvirret. 

Jeg står selv med fødderne solidt placeret i dilemmaet lige nu; hvem skal jeg tro på mht HPV  vaccinen? Lige nu har vi valgt ikke at vaccinere, men jeg er i syv sind, er bange for jeg træffer det forkerte valg, tør ikke træffe det modsatte osv. Den ene dag peger pilen mod at vaccinere og så gå hele vejen og også betale for drengene får vaccinen, for de er jo potentielle smittebærere. Og den anden er jeg ikke et sekund i tvivl om de ikke skal i nærheden af vaccinen. Jeg oplever ikke jeg er er fjols, blot et menneske med en sund skepsis, et menneske som måske bliver oplyst for meget fra for mange. Men fjols jo det er jeg hvis min datter ender med livmoderhalskræft og et fjols er jeg hvis jeg vaccinerer hende og hun står med er ødelagt liv som reaktion på det - så hvilket fjols kan jeg bedt leve med at være?

Anmeld Citér

17. marts 2017

Aristocats

Så du anderkender ikke de forældre som fravælger vaccinen på grund af fx alluminiumsallergi? Mine børn er vaccineret, men bliver så "træt" når debatten er så ensporet og fordømmende....det er ikke så sort/Hvidt for alle som du fremstiller det. Disse folk kæmper en brav kamp for at få lov at give deres børn en vaccine uden alluminium, men det er for dyrt for staten at give den, så jeg forstår godt de fravælger den! 

Jeg vælger aluminiumsallergi fremfor mæslinger...  ganske enkelt NEJ, jeg anderkender ikke forældre der vil udsætte deres børn (og andres børn!!) for røde hunde, mæslinger og andet sjovt! Det ER og bliver komplet idioti i mine øjne. Her er jeg altså meget firkantet. Jeg vil gå så langt til at sige at undgå vigtige vacciner er på grænsen til omsorgssvigt. 

Anmeld Citér

17. marts 2017

Muffinmus

MomInTheMaking skriver:

Jeg er med dig her og måske jeg får hug!��

Min datter er også vaccineret, men synes for det første ikke det er særlig sagligt at kalde andre grimme ting, bare fordi man er uenig i deres valg.. man kan godt være uenig uden at være grim!

Derudover er jeg også træt.. træt af ensporet tankegang uden nuancer!

Verden er bare ikke sort/hvid.. men hold da op, hvor er der mange der opføre sig som om den er. 

Men jeg synes btw også at man skal vaccinere. Med de vacciner der er blevet testet i årtier. HPV er jeg stadig skeptisk omkring, så jeg har fravalgt den for mig selv og så må vi se hvad forskningen siger når min datter når den alder hvor hun evt. Skal have den.

Nyeste Hpv forskning viser en nedgang på Ca 90 %...så man må sige den er effektiv.  Naturligvis er der risici for eventuelle bivirkninger,  men indtil videre ser det lovende ud for bekæmpelse af livmoderhalskræft 

Anmeld Citér

17. marts 2017

IenFart

Profilbillede for IenFart
lineog4 skriver:

Først mine børn er vaccineret og har fuldt vaccinationsprogrammet (sådan ikke på klokkeslæt men har fået de vacciner de skal). 

Men man er ikke et fjols fordi man har valgt anderledes end mig, man har blot stolet på andre end jeg har, og man har lavet en anden vurdering. 

For 14 år siden da jeg blev mor for første gang rasede debatten om MFR, der blev talt om autisme kunne være en reaktion på MFR, der blev talt om dødsfald osv. Jeg havde ikke taget en uddannelse inden for medicinal faget og måtte vælge egentlig uden nogen form forudsætninger at tro mere på den ene side end den anden. Vi talte langt og meget og kom fra til vi bedst kunne leve med noget gik galt i vores forsøg på at beskytte end vores noget gik galt fordi bi havde valgt det vi anså som skæbnetanken. Men jeh forstod de der fravalgte vacciner og forstår dem stadig den dag i dag, for med alt den viden, alle de såkaldte eksperter kan man kun blive forvirret. 

Jeg står selv med fødderne solidt placeret i dilemmaet lige nu; hvem skal jeg tro på mht HPV  vaccinen? Lige nu har vi valgt ikke at vaccinere, men jeg er i syv sind, er bange for jeg træffer det forkerte valg, tør ikke træffe det modsatte osv. Den ene dag peger pilen mod at vaccinere og så gå hele vejen og også betale for drengene får vaccinen, for de er jo potentielle smittebærere. Og den anden er jeg ikke et sekund i tvivl om de ikke skal i nærheden af vaccinen. Jeg oplever ikke jeg er er fjols, blot et menneske med en sund skepsis, et menneske som måske bliver oplyst for meget fra for mange. Men fjols jo det er jeg hvis min datter ender med livmoderhalskræft og et fjols er jeg hvis jeg vaccinerer hende og hun står med er ødelagt liv som reaktion på det - så hvilket fjols kan jeg bedt leve med at være?

Problemet er bare at de to sider man skal vælge imellem ikke er lige velfunderede. Dem der vælger ikke at vaccinere bygger deres skepsis på personlige følelser, angst for nogle "farlige" ingrediensnavne eller nogle få videnskabelige undersøgelser, som oftest slet ikke er så videnskabelige.

Den massive videnskab der ligger til grund for anbefalingerne, samt de mange undersøgelser af bivirkninger vælger folk meget belejligt at afvise hvis det ikke passer i deres verdensbillede. Eller de synes at alle undersøgelserne sikkert er betalt af medicinalindustrien som kun ønsker at forgifte vores børn. 

Lige med HPV har det jo vist sig at tilslutningen til vaccinationerne er faldet helt sindssygt i Danmark. I resten af Norden er de ikke røget med på den bølge. Mængden af anmeldte bivirkninger er også mange gange højere i Danmark end de øvrige lande til trods for at de tilsyneladende vaccinerer mere. Så man må jo spørge sig selv om de mange oplevede bivirkninger nu også skyldes vaccinen eller om der ligger andre ting til grund.

Anmeld Citér

17. marts 2017

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
Zelinasmor skriver:

Men det er så godt din søster valgte den løsning, måske hendes børns bivirkninger ikke er så voldsomme som dem jeg kender til!

Hvorfor skal de forældre "skydes ned" fordi de passer på deres børn, ved ikke at vaccinere dem?

Jeg syntes det er staten vi skal skyde på, hvorfor får de ikke bare frigivet de vacciner uden alluminium?

Anmeld Citér

17. marts 2017

IenFart

Profilbillede for IenFart
2skønnebørn skriver:

Men det er så godt din søster valgte den løsning, måske hendes børns bivirkninger ikke er så voldsomme som dem jeg kender til!

Hvorfor skal de forældre "skydes ned" fordi de passer på deres børn, ved ikke at vaccinere dem?

Jeg syntes det er staten vi skal skyde på, hvorfor får de ikke bare frigivet de vacciner uden alluminium?

Men alluminium i vaccinerne er der blandt andet for at forstærke vaccinernes effekt. Hvis det ikke er der skal man måske vaccinere flere gange eller med højere doser og måske med andre bivirkninger til følge. Så det givetvis ikke "bare" at frigive dem. 

Anmeld Citér

17. marts 2017

lineog4

Problemet er bare at de to sider man skal vælge imellem ikke er lige velfunderede. Dem der vælger ikke at vaccinere bygger deres skepsis på personlige følelser, angst for nogle "farlige" ingrediensnavne eller nogle få videnskabelige undersøgelser, som oftest slet ikke er så videnskabelige.

Den massive videnskab der ligger til grund for anbefalingerne, samt de mange undersøgelser af bivirkninger vælger folk meget belejligt at afvise hvis det ikke passer i deres verdensbillede. Eller de synes at alle undersøgelserne sikkert er betalt af medicinalindustrien som kun ønsker at forgifte vores børn. 

Lige med HPV har det jo vist sig at tilslutningen til vaccinationerne er faldet helt sindssygt i Danmark. I resten af Norden er de ikke røget med på den bølge. Mængden af anmeldte bivirkninger er også mange gange højere i Danmark end de øvrige lande til trods for at de tilsyneladende vaccinerer mere. Så man må jo spørge sig selv om de mange oplevede bivirkninger nu også skyldes vaccinen eller om der ligger andre ting til grund.

Jeg kan sagtens følge dig, og så alligevel ikke. For hvem ejer sandheden og findes sandheden. Man kan vælge at stole blindt på det vi ser som anerkendt forskning, anerkendt videnskab eller man kan sige: selv de kan have uret. Ingen videnskaber er såkaldte eksakte videnskaber hvor vi står med den endegyldige sandhed. Sandhed er noget vi tror og ikke noget vi ved. 

Lige nu stoler vi på blandt andet den medicinske forskning - jeg gør i hvert fald lige med hensyn til MFR. Men hvem ved om ny viden om 50 år viser jeg ikke burde have stolet på dem - og nej det er ikke konspirationsteorier blot almindelig lommefilosofsk hvad er sandhed? Jeg vurderer som du at der er mere hold i argumenterne, flere kvantitative undersøgelser osv i Pro MFR videnskaben end i den modsatte. Men jeg ved da godt det ikke er ensbetydende med de ejer sandheden. Og jeg ved da godt jeg vælger at tro og pakker det ind som viden. 

Med hensyn til HPV har jeg så lige pt valgt modsat. Jeg har valgt det modsatte ståsted igen ikke med viden men med tro, eller måske rettere med skepsis og forvirring. 

Og ja så er det jo ærgerligt når man både har læst for meget videnskabshistorie og filosofi, for så kan jeg ikke købe præmissen der hedder nogle har uden skyggen af tvivl ret, nogle videnskaber har fundet sandheden og den vil aldrig blive udfordret. For den uddannelse/læsning giver kun en forvirring og kun en sikker viden nemlig at der ikke findes sikker viden 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.