kontanthjælp og konfirmations opsparing

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2017

Panther

Profilbillede for Panther
Årgangs Mor skriver:

Det kan jeg godt se, men er der 13 år til burde det også være muligt lige at se om ikke man skulle få et job inden for de næste par år og så kan der stadig spares sammen samtidig kan man jo vælge et firma som harværet stabil i mange år  

Men de kommer jo stadig til at have pengene flydende hos en privat virksomhed i 13 år uanset beløbets størrelse, og om de på et tidspunkt holder op med at betale (hvilket ville være en meget mærkelig halv afdragsordning).

Og selv stabile virksomheder går konkurs. Ingen kan forudse going concern 13 år frem.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2017

Kløver

PUHK skriver:

Men de kommer jo stadig til at have pengene flydende hos en privat virksomhed i 13 år uanset beløbets størrelse, og om de på et tidspunkt holder op med at betale (hvilket ville være en meget mærkelig halv afdragsordning).

Og selv stabile virksomheder går konkurs. Ingen kan forudse going concern 13 år frem.

Nu skrev jeg jo netop at man jo nok, med ret stor sansynlighed, ikke ville være KH i de næste 13 år, men sikkert fik arbejde efter et par år og kunne starte opsparing der. Og en afbetaling tænker jeg altså er mere relevant hvis det var inden for 1-3 år at der skulle holdes konfirmation. Nogle steder har jo også et depositum de kræver ved reservation og der risikerer man jo også at miste pengene, men dette er jo sjældent relevant 

Anmeld Citér

7. marts 2017

Panther

Profilbillede for Panther
Årgangs Mor skriver:

Nu skrev jeg jo netop at man jo nok, med ret stor sansynlighed, ikke ville være KH i de næste 13 år, men sikkert fik arbejde efter et par år og kunne starte opsparing der. Og en afbetaling tænker jeg altså er mere relevant hvis det var inden for 1-3 år at der skulle holdes konfirmation. Nogle steder har jo også et depositum de kræver ved reservation og der risikerer man jo også at miste pengene, men dette er jo sjældent relevant 

Ah, ok - jeg forstod det som om, de skulle starte afdragsordningen nu, så de kunne lægge det minimale beløb pr måned, som de havde råd til på kontanthjælp.

Men hvis de får et arbejde på det tidspunkt, så er det jo ikke relevant at spare op gennem virksomheden, da de ikke vil skulle "gemme" pengene fra kommunen.

Anmeld Citér

7. marts 2017

Kløver

PUHK skriver:

Ah, ok - jeg forstod det som om, de skulle starte afdragsordningen nu, så de kunne lægge det minimale beløb pr måned, som de havde råd til på kontanthjælp.

Men hvis de får et arbejde på det tidspunkt, så er det jo ikke relevant at spare op gennem virksomheden, da de ikke vil skulle "gemme" pengene fra kommunen.

Nej jeg mener at er man på KH og skulle holde konfirmation om feks 1.5 år, kunne man lave en betalingsordning til stedet så der var betalt om 1.5 år istedet for at de penge stod på kontoen så man stadig havde mulighed for at lave en lille nuffer til konfirmations tæj, gave, generelle ting, jul, osv du har helt ret i at får man et arbejde bliver afbetaling til et firma irrelevant  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.