kontanthjælp og konfirmations opsparing

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.385 visninger
43 svar
51 synes godt om
6. marts 2017

Anonym trådstarter

Hvis man skal søge kontanthjælp må man så godt have en konfirmationsopsparing til ens børn? uden jobcenteret ser det som en opsparing man skal forsørge sig selv med først, inden de vil hjælpe..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2017

A-1995

Nej det kan du ikke. Du kan kun have alm børneopsparinger som er låst til dine børn. Du må ikke have en opsparing på over 10.000..

Hæv pengene og hav dem liggende kontant, eller overfør dem til et familiemedlem som du stoler på...

Anmeld Citér

6. marts 2017

Anonym trådstarter

A-1995 skriver:

Nej det kan du ikke. Du kan kun have alm børneopsparinger som er låst til dine børn. Du må ikke have en opsparing på over 10.000..

Hæv pengene og hav dem liggende kontant, eller overfør dem til et familiemedlem som du stoler på...

heller ikke hvis man på en eller anden måde kan "låse" kontoen? ligesom med en børneopsparing.

Anmeld Citér

6. marts 2017

B&J

Anonym skriver:

heller ikke hvis man på en eller anden måde kan "låse" kontoen? ligesom med en børneopsparing.

Jamen er den er 10.000kr? Hvis ikke må du gerne have den 

Anmeld Citér

6. marts 2017

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster
Anonym skriver:

det tror jeg faktisk ikke - for så er det jo stadig en opsparing til "dig selv"

du må jo heller ikke lægge penge til side til et hus fx. eller udbetaling til bil.. - til senere. 

de er meget strikse - er min erfaring. 

jeg ville også lægge til side i kontant eller overføre til et familiemedlem du stoler på. 

Anmeld Citér

6. marts 2017

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Jamen er den er 10.000kr? Hvis ikke må du gerne have den 

nej, er ikke startet på den endnu

Anmeld Citér

6. marts 2017

Anonym trådstarter

Problembarnet skriver:

det tror jeg faktisk ikke - for så er det jo stadig en opsparing til "dig selv"

du må jo heller ikke lægge penge til side til et hus fx. eller udbetaling til bil.. - til senere. 

de er meget strikse - er min erfaring. 

jeg ville også lægge til side i kontant eller overføre til et familiemedlem du stoler på. 

JA de er nemlig så! .

Anmeld Citér

6. marts 2017

B&J

Anonym skriver:

nej, er ikke startet på den endnu

Jamen så ingen problemer i nu 

Anmeld Citér

6. marts 2017

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Jamen så ingen problemer i nu 

nej  

Anmeld Citér

6. marts 2017

AnoMom

Anonym skriver:

Hvis man skal søge kontanthjælp må man så godt have en konfirmationsopsparing til ens børn? uden jobcenteret ser det som en opsparing man skal forsørge sig selv med først, inden de vil hjælpe..

Altså mener du om du kan søge kontanthjælp mens du har opsparingen eller vil du lave opsparingen efter du er kommet på kontanthjælp?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.