kontanthjælp og konfirmations opsparing

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2017

Anonym trådstarter

Somatel skriver:

Gælder kun hvis man er ægtefæller, ikke samlevende.

For samlevende er formuereglerne kun 10 000,00.

med mindre begge er på offentlige ydelse, har jeg fået afvide så må man have de 20.000

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2017

Liland

Profilbillede for Liland
Anonym skriver:

du gift også ikk?

nope, samlevende

Anmeld Citér

7. marts 2017

Anonym trådstarter

Liland skriver:

nope, samlevende

mærkeligt, jeg fik nemlig afvide at så skulle begge være på offentlige ydelse

Anmeld Citér

7. marts 2017

Kløver

PUHK skriver:

Det er bare farligt, fx hvis leverandørerne går konkurs i løbet af de næste 13 år - så ender de med et simpelt §97-krav, og så ser de sandsynligvis ikke de penge igen!

Det kan jeg godt se, men er der 13 år til burde det også være muligt lige at se om ikke man skulle få et job inden for de næste par år og så kan der stadig spares sammen samtidig kan man jo vælge et firma som harværet stabil i mange år  

Anmeld Citér

7. marts 2017

MorTilN

Nu det godt nok omkring 5 år siden jeg var på kontanthjælp selv men der havde jeg en opsparing på over 10.000 og blev godkendt alligevel, fordi kontoen var låst så jeg derfor ikke havde adgang til dem mens jeg var på kontanthjælp, blev de ikke talt med som formue.

Anmeld Citér

7. marts 2017

lineog4

Liland skriver:

Jeg har en børneopsparing LÅST til min datters konfirmation og er der noget til overs bliver de låst til hun er 18.

Jeg er på kontanthjælp og kommer ikke i arbejde foreløbigt, men de kan ikke stoppe mig andre steder hen fordi jeg er for ung.

det du mener er at jeg skal hæve de penge jeg, af min sparsomme kontanthjælp har lagt til side til HENDE, så vi kan leve herhjemme?

til ts: så længe den er er under 10.000 er der ingen ko på isen og er du samlevende må den være på 20.000.

enig med de andre, hvis kommunen brokker sig, så hæv dem og læg dem et sikkert sted derhjemme, sy dem ind i en madras ( ) eller få et familiemedlem til at oprette kontoen til din datter

Jeg synes sørme det er svært. Jeg har ikke stående mere end 10.000 pr barn på en konto her hjemme. Kunne have prioriteret sådan, men har ikke gjort det. 

Vi har valg anderledes og har fx valgt jeg har betalt for en ekstra uddannelse, har valgt Ikk at snyde den gang jeg sad som studerende og fik præcis 0 kroner men til trods for jeg flyttede min adresse af andre årsager så søgte jeg ikke friplads i vuggestue osv. 

Hvorfor skal der dig stå penge som mister værdi i flere år når pengene er små lige nu? Ja man skal have råd til konfirmationen, men man kunne jo også skrue kravene til konfirmationen ned. Og en del må vel også håbe de enten er i arbejde eller udredt på de 14 der går fra man føder til konfirmationen.

Synes virkelig det er svært. Er ikke et sekund i tvivl om at være på kontanthjælp er lort med lort på, pengene er sindsyg små osv. Men tror nogle gange vi glemmer hvordan det er hos andre. Vi har to indkomster men ikke store børneopsparing er, ejer ikke vores bolig, smutter ikke lige 14 dage til Thailand osv. Vi er dog uden store økonomiske bekymringer og vi kan prioritere. Og vi er taknemmelige for det.

Anmeld Citér

7. marts 2017

Liland

Profilbillede for Liland
lineog4 skriver:

Jeg synes sørme det er svært. Jeg har ikke stående mere end 10.000 pr barn på en konto her hjemme. Kunne have prioriteret sådan, men har ikke gjort det. 

Vi har valg anderledes og har fx valgt jeg har betalt for en ekstra uddannelse, har valgt Ikk at snyde den gang jeg sad som studerende og fik præcis 0 kroner men til trods for jeg flyttede min adresse af andre årsager så søgte jeg ikke friplads i vuggestue osv. 

Hvorfor skal der dig stå penge som mister værdi i flere år når pengene er små lige nu? Ja man skal have råd til konfirmationen, men man kunne jo også skrue kravene til konfirmationen ned. Og en del må vel også håbe de enten er i arbejde eller udredt på de 14 der går fra man føder til konfirmationen.

Synes virkelig det er svært. Er ikke et sekund i tvivl om at være på kontanthjælp er lort med lort på, pengene er sindsyg små osv. Men tror nogle gange vi glemmer hvordan det er hos andre. Vi har to indkomster men ikke store børneopsparing er, ejer ikke vores bolig, smutter ikke lige 14 dage til Thailand osv. Vi er dog uden store økonomiske bekymringer og vi kan prioritere. Og vi er taknemmelige for det.

vi har lavet en kombineret konfirmations og børneopsparing, vi kunne godt leve for pengene, men har valgt at prioritere at vores datter skal have en opsparing til når hun bliver 18. har så sent som i dag talt med kommunen, fordi jeg var i tvivl og så længe den er låst i hendes navn, så må de ikke tælle den som formue.

Vi regner ikke med en dyr konfirmation (men man ved aldrig hvad der kan ske på de 4 år der er til hun skal kionfirmeres)

jeg er på kontanthjælp og syg, men vil stadig bare det bedste for min datter

Anmeld Citér

7. marts 2017

lineog4

Liland skriver:

vi har lavet en kombineret konfirmations og børneopsparing, vi kunne godt leve for pengene, men har valgt at prioritere at vores datter skal have en opsparing til når hun bliver 18. har så sent som i dag talt med kommunen, fordi jeg var i tvivl og så længe den er låst i hendes navn, så må de ikke tælle den som formue.

Vi regner ikke med en dyr konfirmation (men man ved aldrig hvad der kan ske på de 4 år der er til hun skal kionfirmeres)

jeg er på kontanthjælp og syg, men vil stadig bare det bedste for min datter

Og det kan jeg sagtens forstå. 

Det var kun for at give det perspektiv der hedder at selv os med arbejde har ikke nødvendigvis opsparinger på over 10.000 pr barn. Vi sidder økonomisk bedre end de på kontanthjælp men har måske ikke altid gjort det og ser ikke det at have en opsparing på over 10.000 som hverken en nødvendighed eller et krav, men som en god ting man kan vælge at prioritere. 

Vi har så i vores tid med børn i starten på ingen måde haft råd til at spare op, og derefter grundede lån og prioriteringer i hverdagen fravalgt opsparingen. 

Jeg er godt klar over man ikke er rig på kontanthjælp og jeg forbander kontanthjælpsloftet men synes også nogle gange der er en tro om at vi med indkomster har mere end vi egentlig har fx råd til flere Tivoli ture osv

Anmeld Citér

7. marts 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
PUHK skriver:

Det er bare farligt, fx hvis leverandørerne går konkurs i løbet af de næste 13 år - så ender de med et simpelt §97-krav, og så ser de sandsynligvis ikke de penge igen!

Men der er vel ingen, der forventer at være på kontanthjælp 13 år frem i tiden. 

Anmeld Citér

7. marts 2017

Panther

Profilbillede for Panther
Mor og meget mere skriver:

Men der er vel ingen, der forventer at være på kontanthjælp 13 år frem i tiden. 

Nej, men hvis de laver en afbetalingsordning med en privat virksomhed nu, er det vel ligegyldigt, om og hvor lang tid, de er på kontanthjælp.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.