Liland skriver:
Jeg har en børneopsparing LÅST til min datters konfirmation og er der noget til overs bliver de låst til hun er 18.
Jeg er på kontanthjælp og kommer ikke i arbejde foreløbigt, men de kan ikke stoppe mig andre steder hen fordi jeg er for ung.
det du mener er at jeg skal hæve de penge jeg, af min sparsomme kontanthjælp har lagt til side til HENDE, så vi kan leve herhjemme?
til ts: så længe den er er under 10.000 er der ingen ko på isen og er du samlevende må den være på 20.000.
enig med de andre, hvis kommunen brokker sig, så hæv dem og læg dem et sikkert sted derhjemme, sy dem ind i en madras ( 
) eller få et familiemedlem til at oprette kontoen til din datter 
Jeg synes sørme det er svært. Jeg har ikke stående mere end 10.000 pr barn på en konto her hjemme. Kunne have prioriteret sådan, men har ikke gjort det.
Vi har valg anderledes og har fx valgt jeg har betalt for en ekstra uddannelse, har valgt Ikk at snyde den gang jeg sad som studerende og fik præcis 0 kroner men til trods for jeg flyttede min adresse af andre årsager så søgte jeg ikke friplads i vuggestue osv.
Hvorfor skal der dig stå penge som mister værdi i flere år når pengene er små lige nu? Ja man skal have råd til konfirmationen, men man kunne jo også skrue kravene til konfirmationen ned. Og en del må vel også håbe de enten er i arbejde eller udredt på de 14 der går fra man føder til konfirmationen.
Synes virkelig det er svært. Er ikke et sekund i tvivl om at være på kontanthjælp er lort med lort på, pengene er sindsyg små osv. Men tror nogle gange vi glemmer hvordan det er hos andre. Vi har to indkomster men ikke store børneopsparing er, ejer ikke vores bolig, smutter ikke lige 14 dage til Thailand osv. Vi er dog uden store økonomiske bekymringer og vi kan prioritere. Og vi er taknemmelige for det.
Anmeld
Citér