kontanthjælp og konfirmations opsparing

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2017

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Så længe den er under 10.000 eller kontoen står i barnets navn,er der ikke noget problem.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2017

Anonym trådstarter

AnoMom skriver:

Altså mener du om du kan søge kontanthjælp mens du har opsparingen eller vil du lave opsparingen efter du er kommet på kontanthjælp?

om ydelseskontoret ser det som en alm opsparing selvom den er til konfirmation og hedder konfirmationsopsparing.

Anmeld Citér

6. marts 2017

Anonym trådstarter

Mor_til_3_unger skriver:

Så længe den er under 10.000 eller kontoen står i barnets navn,er der ikke noget problem.

super, tak

Anmeld Citér

6. marts 2017

ErDetSnartNU

Mor_til_3_unger skriver:

Så i princippet kan man som kontantshjælpmodtager bare åbne en masse konti i sine børns navn og så have stor opsparing der? 

Det lyder jo rimeligt og retfærdigt ifht at det er samfundets penge man lever af....

Anmeld Citér

6. marts 2017

AnoMom

Anonym skriver:

om ydelseskontoret ser det som en alm opsparing selvom den er til konfirmation og hedder konfirmationsopsparing.

De vil stadig se det som en opsparing. Men er den på under 10.000 så er der ingen problemer

Anmeld Citér

6. marts 2017

quindelist

A-1995 skriver:

Nej det kan du ikke. Du kan kun have alm børneopsparinger som er låst til dine børn. Du må ikke have en opsparing på over 10.000..

Hæv pengene og hav dem liggende kontant, eller overfør dem til et familiemedlem som du stoler på...

For det er jo overhovedet ikke bedrageri.....

reglerne er jo til af en årsag. Her i huset betaler vi med glæde tusindvis af kroner i topskat, men bliver altså lidt træt når folk rådgiver hinanden i hvordan man snyder systemet. 

kontqnthjælp er til overlevelse, og har man en masse penge stående er det da kun rimeligt at leve af dem først inden man får penge fra den fælles kasse.

Anmeld Citér

6. marts 2017

Liland

Profilbillede for Liland
quindelist skriver:

reglerne er jo til af en årsag. Her i huset betaler vi med glæde tusindvis af kroner i topskat, men bliver altså lidt træt når folk rådgiver hinanden i hvordan man snyder systemet. 

kontqnthjælp er til overlevelse, og har man en masse penge stående er det da kun rimeligt at leve af dem først inden man får penge fra den fælles kasse.

Jeg har en børneopsparing LÅST til min datters konfirmation og er der noget til overs bliver de låst til hun er 18.

Jeg er på kontanthjælp og kommer ikke i arbejde foreløbigt, men de kan ikke stoppe mig andre steder hen fordi jeg er for ung.

det du mener er at jeg skal hæve de penge jeg, af min sparsomme kontanthjælp har lagt til side til HENDE, så vi kan leve herhjemme?

til ts: så længe den er er under 10.000 er der ingen ko på isen og er du samlevende må den være på 20.000.

enig med de andre, hvis kommunen brokker sig, så hæv dem og læg dem et sikkert sted derhjemme, sy dem ind i en madras ( ) eller få et familiemedlem til at oprette kontoen til din datter

Anmeld Citér

6. marts 2017

Liland

Profilbillede for Liland
Anonym skriver:

Hvis man skal søge kontanthjælp må man så godt have en konfirmationsopsparing til ens børn? uden jobcenteret ser det som en opsparing man skal forsørge sig selv med først, inden de vil hjælpe..

er du enlig må du maks have 10.000 i formue er du samlevende hedder det maks 20.000

Anmeld Citér

6. marts 2017

Kløver

quindelist skriver:

Ser nu forskel på at spare sammen til en konfirmation, så længe det ikke er en overdådigheds fest. Synes bestemt det var noget andet hvis der blev sparet sammen til dyre ferier, bryllup osv.

Anmeld Citér

6. marts 2017

Kløver

For ikke at komme i bekneb nogen steder kan i jo finde et sted i vil holde og mad osv, enten samlet eller hver for sig. Pg så lave en afdragsordning, så gildet er betalt den dag i skal fejre konfirmationen. Evt købe tøj, duge, gave osv hen af vejen  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.