Anonym skriver:
min mors veninde på 45 fik en datter for to år siden - 6 uger efter hun blev mormor til barnebarn nr 2...
hun er på ingen måde mormor og bliver sikkert ikke før børnene er voksne.. hendes datter og det mindste barnebarn går i sammen vuggestue og hun ænser hende ikke rigtig når min mor er med nede og hente hende.
hun passer aldrig børnebørnene, har mormordag eller hygger for det har hun simpelthen ikke tid til da hun har nok i hendes egen lille...
jeg synes det er så synd.....
men heldigvis er vi forskellige og håber og det virker det også til i dit oplæg, at du har tid og overskud til at være spædbarnsmor og mormor på samme tid, for din datter vil få brug for dig og dine erfaringer....
pøj pøj med det hele 
Jeg er 42, mit mindste barn er 6 år og jeg ville heller ikke med et familieliv, et arbejde, et fritidsliv (om vist for mit vedkommende er meget sparsomt), venner og en mand, have tid til at trække en dag ud af kalenderen og have mormor dag - der er altid plads til barn og også gerne flere børn ekstra her hjemme hvis vi er hjemme, men en decideret mormor dag som den min mor kan give fordi jeg er enebarn og er 42 og hun er på pension, det ville ikke være en mulighed her hjemme. Og det er ikke anderledes om børnene er spædbørn eller 6, 9 og 13 som de er her hjemme.
En mormor på 45 år med en familie med børn under 18 år og arbejde kan ikke leve op til den traditionelle mormorrolle som jeg læser i dine linier uafhængigt af om hun fik sit sidste barn 4 år før hun blev mormor eller samtidig.
Man må bare erkende man ikke kan både blæse og have mel i munden. En mormor som min med kittel og papillotter i håret, der gik hjemme hver dag er ikke en del af hverdagen i de fleste danske hjem længere. Og vil. Man have børn tidligt og en ung mormor så er der ikke en mormor der kan passe i hverdagen, en mormor der har tid til mormordage, hente en gang om ugen osv. Kvinderne er ude på arbejdsmarkedet til de er 65 og de er aktive på mange områder (og heldigvis for det da) og der er en del flere skilsmisser end den gang min mormor og morfar levede som hund og kat og hun sov på chaiselongen i stuen. Derfor er der også flere der får børn af flere omgange, og har man fået det første som 20 årlig og bliver skilt efter 10 år så er der en sandsynlighed for man har børn under 18, når den ældste er 25.
Anmeld
Citér