Åh et dilemma :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.233 visninger
50 svar
151 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. januar 2017

Anonym trådstarter

Jeg er godt nok kommet i noget af et dilemma.. jeg har lige fundet ud af jeg er gravid og jeg vil egentlig gerne have det barn, men min datter har for et par uger siden fortalt at hun osse er gravid. Hun ved godt jeg gerne ville have et barn mere, men har samtidig sagt at hun ikke synes om det, for hun vil ikke bryde sig om at hendes barn er ældre end en evt mindre søskende.

Så nu har jeg lidt svært ved at glæde over det barn jeg selv venter 

Er jeg egoist ved at vælge det her barn til?

Ville det være bedre at få en abort og lade min datter nyde hendes graviditet og få al opmærksomheden?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2017

Troldemommi

Anonym skriver:

Jeg er godt nok kommet i noget af et dilemma.. jeg har lige fundet ud af jeg er gravid og jeg vil egentlig gerne have det barn, men min datter har for et par uger siden fortalt at hun osse er gravid. Hun ved godt jeg gerne ville have et barn mere, men har samtidig sagt at hun ikke synes om det, for hun vil ikke bryde sig om at hendes barn er ældre end en evt mindre søskende.

Ville det være bedre at få en abort og lade min datter nyde hendes graviditet og få al opmærksomheden?

Kan godt se det måske er lidt underligt for din datter, men min ikke hun hurtigt kommer til at elske at hendes barn for en tidlig legekammerat, jeg syntes ihvertfald ikke, der er nogen grund til ikke at ville have barnet 

Tillykke 

Anmeld Citér

21. januar 2017

AnoMom

Synes bestemt ikke du er egoistisk ved at vælge barnet. Synes derimod at din datter er hvis hun ikk kan glæde sig på dine vegne når hun ved du ønsker det. :-)

hvis du ikk får det barn som du ønsker så kan du aldrig mere få børn fordi din datter vil have der stramt med at hendes søn/datter er ældre end hendes bror/søster. Det er jo ikk fair. 

Anmeld Citér

21. januar 2017

Babilooo

Hvor gammel er du - og hvor gammel er din datter...?

Anmeld Citér

21. januar 2017

esioul

Anonym skriver:

jeg må indrømme jeg godt nok også ville have det lidt stramt med det. Men jeg synes ikke et barn skal vælges fra, ikke når nu du er gravid. 

Anmeld Citér

21. januar 2017

LilleLy

Jeg kan godt forstå at det må være en lidt speciel situation for din datter, at skulle blive mor og storesøster på samme tid. Men jeg tror hurtigt at det hele nok skal falde på plads når hun lige har vænnet sig til det  

Jeg synes ikke du skal vælge et barn fra på det grundlag.

Anmeld Citér

21. januar 2017

Goggelogge

Anonym skriver:

Jeg tænker lidt hvor gamle i begge er?

jeg ville blive mærkelig hvis min mor på 56 kom og fortalte hun var gravid og jeg også er det 

Anmeld Citér

21. januar 2017

Carina:-)

Du skal selvfølgelig ikke fravælge et barn fordi andre synes det evt er lidt mærkeligt.

Så var der godt nok mange børn der skulle fravælges hvis det skulle gå efter hvad folk mente .

Og din alder har heller ikke noget med sagen at gøre lige så¨lidt som din datters alder har- I er vel begge blevet gravide naturligt og så er den jo ikke længere. 

Jeg har selv været gravid 2 gange hvor min store søn også skulle være far.

Og ingen af gangene af hverken min søn eller mine svigerdøtre rynket på næsen.

Lige så lidt som jeg har fra bedt dem at få børn imens jeg stadig kan få børn lige så lidt frabeder de mig at få flere .

Så tillykke med den lille og her skaber det kun glæde i vores familie men vi er også meget tætte og rummelige .

Anmeld Citér

21. januar 2017

Anonym

Nu er du gravid, så der er vist ikke så meget at gøre. Det lyder i hvert fald ikke til, at du har lyst til en abort.

Men jeg har nok den holdning, at man skal stoppe med at få børn, når ens børn begynder af få børn. Jeg har et familiemedlem, der fik børn (med sin nye kone) samtidigt med sin søn af to omgange. Altså, sønnen kom to gange og fortalte, at han skulle være far, og så kunne faren sige det samme. Jeg ved, det gik sønnen rigtigt meget på, for han havde jo glædet sig til, at hans far skulle være bedstefar for hans børn. I stedet har faren næsten ikke tid til sine børnebørn, fordi han har travlt med sine egne små.

Men hvis du virkelig ønsker dette barn (hvilket det lyder til), så er den ikke længere. Men jeg vil nok også råde dig til at være der som bedstemor for dit kommende barnebarn.

Og tillykke med både graviditeten og barnebarnet :-)

Anmeld Citér

21. januar 2017

C85

Jeg synes ikke det er rimeligt, at din datter skal bestemme, hvorvidt du skal have et barn mere eller ej. I min optik er det hende, der er egoistisk, hvis hun ved at du gerne vil have et barn mere og hun beder dig lade være. Hvis du brændende ønsker dig det barn (som det lyder til at du gør), synes jeg du skal beholde det og så tænke på, at dit barn og din datters vil kunne få noget helt specielt sammen, fordi de er så tætte aldersmæssigt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.