Åh et dilemma :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2017

Goggelogge

Anonym skriver:

Nu er du gravid, så der er vist ikke så meget at gøre. Det lyder i hvert fald ikke til, at du har lyst til en abort.

Men jeg har nok den holdning, at man skal stoppe med at få børn, når ens børn begynder af få børn. Jeg har et familiemedlem, der fik børn (med sin nye kone) samtidigt med sin søn af to omgange. Altså, sønnen kom to gange og fortalte, at han skulle være far, og så kunne faren sige det samme. Jeg ved, det gik sønnen rigtigt meget på, for han havde jo glædet sig til, at hans far skulle være bedstefar for hans børn. I stedet har faren næsten ikke tid til sine børnebørn, fordi han har travlt med sine egne små.

Men hvis du virkelig ønsker dette barn (hvilket det lyder til), så er den ikke længere. Men jeg vil nok også råde dig til at være der som bedstemor for dit kommende barnebarn.

Og tillykke med både graviditeten og barnebarnet :-)

Lige mine ord 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2017

Carina:-)

Nu er du gravid, så der er vist ikke så meget at gøre. Det lyder i hvert fald ikke til, at du har lyst til en abort.

Men jeg har nok den holdning, at man skal stoppe med at få børn, når ens børn begynder af få børn. Jeg har et familiemedlem, der fik børn (med sin nye kone) samtidigt med sin søn af to omgange. Altså, sønnen kom to gange og fortalte, at han skulle være far, og så kunne faren sige det samme. Jeg ved, det gik sønnen rigtigt meget på, for han havde jo glædet sig til, at hans far skulle være bedstefar for hans børn. I stedet har faren næsten ikke tid til sine børnebørn, fordi han har travlt med sine egne små.

Men hvis du virkelig ønsker dette barn (hvilket det lyder til), så er den ikke længere. Men jeg vil nok også råde dig til at være der som bedstemor for dit kommende barnebarn.

Jeg kender så nogen der ikke har tid fordi de arbejder hele tiden og når de ikke gør så rejser de

Gudskelov bestemmer man selv om man vil bruge hele sin "alderdom" på at være barnepige eller om man bruger sit liv på sig selv.

Om man får børn samtidig med man får børnebørn eller man får sig en sejlbåd eller begynder at spille golf er jo ligegyldigt man bruger sin tid som man synes ....

Jeg var ung da jeg fik det første barnebarn og kender personligt selv flere der får børn i 30érne .

Nu er vi som familie heldigvis rigtig glade for at være sammen så her ses onkler/nevøer/niecer/tanter/fastre/moster hinanden på kryds og tværs og leger sammen .

Men jeg er så også den type der heller ikke synes man er for gammel til at få børn selv om man er fyldt 35 eller gisp! 40 og dermed åbner det jo muligheden ( eller risikoen) for at få børn samtidig med sine børn-.Ogås fordi jeg er af den mening at naturen må jo også mene det er ok siden vi kan få børn....

Og så er det så liiige - Hvem skal ikke få ? 

Datteren der godt kan vente eller moderen der har fået et barn i forvejen?

Anmeld Citér

21. januar 2017

God-mor

Anonym skriver:

Jeg er godt nok kommet i noget af et dilemma.. jeg har lige fundet ud af jeg er gravid og jeg vil egentlig gerne have det barn, men min datter har for et par uger siden fortalt at hun osse er gravid. Hun ved godt jeg gerne ville have et barn mere, men har samtidig sagt at hun ikke synes om det, for hun vil ikke bryde sig om at hendes barn er ældre end en evt mindre søskende.

Så nu har jeg lidt svært ved at glæde over det barn jeg selv venter 

Er jeg egoist ved at vælge det her barn til?

Ville det være bedre at få en abort og lade min datter nyde hendes graviditet og få al opmærksomheden?

Tillykke med graviditeten Selvfølgelig skal du have det barn, når du ønsker det. Det er ikke noget din datter skal dikterer. Det er da en lidt speciel situation, men det må hun komme over. Måske tager hun det slet ikke så ilde op. Jeg kan godt forstå hun syntes det er underligt, men jeg tror da at hun bliver glad for det i sidste ende. De kan jo få et kanons forhold de to kommende børn 

Anmeld Citér

21. januar 2017

Anonym

Ikke helt samme situation men jeg blev storesøster for 1 år siden dog på min fars side. 

Vi alle 3 "storesøskendene" synes i starten det var ret mærkeligt, jeg har en søn på 5 år som har en onkel der er yngre end ham. Der var mange ting der lige skulle vendes men nu er han der og det er det mest naturlige i verden, han er en guldklump uden lige  

Synes ikke du skulle lade være med at få et barn mere, hvis du har har overskud og mod det så synes jeg bestemt du skal gøre det. 

Anmeld Citér

21. januar 2017

lineog4

Anonym skriver:

Kan ikke lade være med at fnise lidt, måske fordi jeg har rundet de 40 og ved livet ikke går i stå og man hverken melder sig ind i ÆldreSagen eller starter med korsting og bare venter på børnebørn. 

Men med dit regnestykke så er det jo vitterlig ærgerligt for de der fik en datter som 15 årig og hun sørme også fik barn som 15 årig for så er man altså selvskreven til sterilisation som 30 årig 

Anmeld Citér

21. januar 2017

Anonym

Carina:-) skriver:

Jeg kender så nogen der ikke har tid fordi de arbejder hele tiden og når de ikke gør så rejser de

Gudskelov bestemmer man selv om man vil bruge hele sin "alderdom" på at være barnepige eller om man bruger sit liv på sig selv.

Om man får børn samtidig med man får børnebørn eller man får sig en sejlbåd eller begynder at spille golf er jo ligegyldigt man bruger sin tid som man synes ....

Jeg var ung da jeg fik det første barnebarn og kender personligt selv flere der får børn i 30érne .

Nu er vi som familie heldigvis rigtig glade for at være sammen så her ses onkler/nevøer/niecer/tanter/fastre/moster hinanden på kryds og tværs og leger sammen .

Men jeg er så også den type der heller ikke synes man er for gammel til at få børn selv om man er fyldt 35 eller gisp! 40 og dermed åbner det jo muligheden ( eller risikoen) for at få børn samtidig med sine børn-.Ogås fordi jeg er af den mening at naturen må jo også mene det er ok siden vi kan få børn....

Og så er det så liiige - Hvem skal ikke få ? 

Datteren der godt kan vente eller moderen der har fået et barn i forvejen?

Det er super, at det fungerer for jer. Tillykke med det. Men det er ikke ensbetydende med, at det ville fungere for alle. Ligesom du (og andre) ikke behøver at være enig med mig, når jeg ikke mener, at man skal fortsætte med at få børn, når de øvrige børn, man har begynder at starte familie (hvilket i øvrigt ikke handler om alder).

Selvfølgelig skal bedsteforældrene ikke aggere babysittere og leve det liv de ønsker, men der er en hulens stor forskel på at have travlt med arbejde (som man jo altså får fri fra en gang i mellem) og så have travlt på grund af små børn.

Personligt ville jeg godt nok have betænkeligheder, hvis min mor havde sagt, at hun også var gravid. For jeg ville da klart være nervøs for, at det gik ud over mit barns forhold til sin mormor. Og jeg ville savne min mor. Som nybagt førstegangsmor havde jeg brug for min mor og hendes erfaringer, og jeg ville da være oprigtigt i tvivl, om hun kunne balancere rollen som nybagt mor og nybagt mormor. Hvis det er lykkedes for dig, så tillykke.

Men jeg synes da klart, at man skal hvordan man vil gribe det an, når man står i den situation.

Anmeld Citér

21. januar 2017

Abracadabra

Ikke at jeg synes, at du skal have en abort, men hvor er jeg GLAD for, at jeg ikke er i det dilemma. Jeg ville hade at skulle have en lillesøster/lillebror samtidig med selv at skulle have barn.

Hvad siger din mand?

Anmeld Citér

21. januar 2017

Anonym

lineog4 skriver:

Kan ikke lade være med at fnise lidt, måske fordi jeg har rundet de 40 og ved livet ikke går i stå og man hverken melder sig ind i ÆldreSagen eller starter med korsting og bare venter på børnebørn. 

Men med dit regnestykke så er det jo vitterlig ærgerligt for de der fik en datter som 15 årig og hun sørme også fik barn som 15 årig for så er man altså selvskreven til sterilisation som 30 årig 

Det er sjovt, for du ved jo sådan set heller ikke, hvor gammel jeg er ;-) Og sjovt, at alle tror, jeg har et problem med ts formodede alder... Den har jeg nu aldrig refereret til, og hendes alder er da fuldstændigt underordnet.

Jeg er udmærket godt klar over, at livet ikke stopper, når man rammer en vis alder (jeg er ikke sikker på, hvilken du hentyder til). Eller at man bare skal sætte sig til at vente på børnebørnene, mens man læser sin brochure fra ÆldreSagen ��

Men når man bliver gravid samtidig med sin datter, så vil der med al sandsynlighed dukke udfordringer op. Nogle af dem har jeg beskrevet i det andet svar.

Personligt ville jeg gerne undgå den situation. Både som mor og datter. 

Anmeld Citér

21. januar 2017

Anonym skriver:

Det er super, at det fungerer for jer. Tillykke med det. Men det er ikke ensbetydende med, at det ville fungere for alle. Ligesom du (og andre) ikke behøver at være enig med mig, når jeg ikke mener, at man skal fortsætte med at få børn, når de øvrige børn, man har begynder at starte familie (hvilket i øvrigt ikke handler om alder).

Selvfølgelig skal bedsteforældrene ikke aggere babysittere og leve det liv de ønsker, men der er en hulens stor forskel på at have travlt med arbejde (som man jo altså får fri fra en gang i mellem) og så have travlt på grund af små børn.

Personligt ville jeg godt nok have betænkeligheder, hvis min mor havde sagt, at hun også var gravid. For jeg ville da klart være nervøs for, at det gik ud over mit barns forhold til sin mormor. Og jeg ville savne min mor. Som nybagt førstegangsmor havde jeg brug for min mor og hendes erfaringer, og jeg ville da være oprigtigt i tvivl, om hun kunne balancere rollen som nybagt mor og nybagt mormor. Hvis det er lykkedes for dig, så tillykke.

Men jeg synes da klart, at man skal hvordan man vil gribe det an, når man står i den situation.

Når det nu ikke handler om alder-

Hvad så hvis man som jeg gjorde står med et barn som 17 årig.

Og så først møder en evt mand igen 16 år senere og gerne vil have et barn hvor jeg jo altså for lige at nævne alder kun er 33 og min datter synes det kunne være fedt at være ung mor lige som hendes egen mor.

Så er løbet altså kørt? 

Ikke alle får den første som 29,7 år og ikke alle er i en kernefamilie hvor man får 2,5 barn og så er alt lykkeligt.

Rigtig mange mennesker er alene i en årrække med måske 1 eller 2 børn og så er løbet altså kørt for deres vedkommende?

Det er voldsomt sort/hvidt og jeg må indrømme at jeg da ikke overvejede da jeg stod med den positive test som meget ung at puha nu skulle jeg lige huske at tænke på at muligvis ville jeg få børn også i 30erne og dermed var der jo en risiko for hvad der også¨skete at jeg fik børn samtidig med min  store søn.

Jeg synes ikke unge mennesker skal få en abort fordi mor midt 30 og vil gerne have flere børn -

Og jeg synes heller ikke at "ældre" mødre skal få en abort fordi hendes datter har valgt at få børn før hendes mor er færdig med at få børn.

Og ja tillykke til mig fordi det er lykkedes og lur mig om det heldigvis ikke også gør det i de fleste familier hvor "uheldet" skulle være ude og der kom børn/børnebørn samtidig og hvor tudsegamle fædre og mødre vover at leve deres liv som de ønsker og altså ikke stiller alt til side fordi deres børn er voksne og kunne finde på at sætte børn i verden.

Anmeld Citér

21. januar 2017

Abracadabra skriver:

Ikke at jeg synes, at du skal have en abort, men hvor er jeg GLAD for, at jeg ikke er i det dilemma. Jeg ville hade at skulle have en lillesøster/lillebror samtidig med selv at skulle have barn.

Hvad siger din mand?

Men samtidig har du ikke noget problem med selv at sætte et barn i verden som 40 årig.

( mener jeg at kunne huske fra en anden tråd ret mig hvis jeg tager fejl) ?

Og den drøm om en efternøler ville du så droppe hvis din egen datter til den tid f.eks er 20 og jo kunne komme og sige hun er gravid?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.