Anonym skriver:
Det er super, at det fungerer for jer. Tillykke med det. Men det er ikke ensbetydende med, at det ville fungere for alle. Ligesom du (og andre) ikke behøver at være enig med mig, når jeg ikke mener, at man skal fortsætte med at få børn, når de øvrige børn, man har begynder at starte familie (hvilket i øvrigt ikke handler om alder).
Selvfølgelig skal bedsteforældrene ikke aggere babysittere og leve det liv de ønsker, men der er en hulens stor forskel på at have travlt med arbejde (som man jo altså får fri fra en gang i mellem) og så have travlt på grund af små børn.
Personligt ville jeg godt nok have betænkeligheder, hvis min mor havde sagt, at hun også var gravid. For jeg ville da klart være nervøs for, at det gik ud over mit barns forhold til sin mormor. Og jeg ville savne min mor. Som nybagt førstegangsmor havde jeg brug for min mor og hendes erfaringer, og jeg ville da være oprigtigt i tvivl, om hun kunne balancere rollen som nybagt mor og nybagt mormor. Hvis det er lykkedes for dig, så tillykke.
Men jeg synes da klart, at man skal hvordan man vil gribe det an, når man står i den situation.
Når det nu ikke handler om alder-
Hvad så hvis man som jeg gjorde står med et barn som 17 årig.
Og så først møder en evt mand igen 16 år senere og gerne vil have et barn hvor jeg jo altså for lige at nævne alder kun er 33 og min datter synes det kunne være fedt at være ung mor lige som hendes egen mor.
Så er løbet altså kørt?
Ikke alle får den første som 29,7 år og ikke alle er i en kernefamilie hvor man får 2,5 barn og så er alt lykkeligt.
Rigtig mange mennesker er alene i en årrække med måske 1 eller 2 børn og så er løbet altså kørt for deres vedkommende?
Det er voldsomt sort/hvidt og jeg må indrømme at jeg da ikke overvejede da jeg stod med den positive test som meget ung at puha nu skulle jeg lige huske at tænke på at muligvis ville jeg få børn også i 30erne og dermed var der jo en risiko for hvad der også¨skete at jeg fik børn samtidig med min store søn.
Jeg synes ikke unge mennesker skal få en abort fordi mor midt 30 og vil gerne have flere børn -
Og jeg synes heller ikke at "ældre" mødre skal få en abort fordi hendes datter har valgt at få børn før hendes mor er færdig med at få børn.
Og ja tillykke til mig fordi det er lykkedes og lur mig om det heldigvis ikke også gør det i de fleste familier hvor "uheldet" skulle være ude og der kom børn/børnebørn samtidig og hvor tudsegamle fædre og mødre vover at leve deres liv som de ønsker og altså ikke stiller alt til side fordi deres børn er voksne og kunne finde på at sætte børn i verden.