Joanhs skriver:
Jeg bliverr sikkert også upopulær, men har levet i et forhold hvor han helt klart heller ikke gjorde noget af det jeg sagde, han løj, undskyldte sine løgne, og gentog dem. Også økonomisk. Alle de ting du skriver, gjorde min eks.
Jeg ku ikke slå op, for jeg elskede ham, kæmpede for ham, og havde så inderligt ondt af ham, så jeg beskyttede ham nok en del fra alle der sagde det burde slutte, inklusiv mig selv. Jeg var bange for at han skulle være alene uden mig.
Da jeg slog op, var det som en tung sten faldt fra hjertet. Jeg kunne ånde igen, og jeg kunne have fokus på mig, i stedet for at føle jeg hele tiden skulle tænke på en anden før jeg tænkte på mig selv.
Tilgengæld blev de næste 6 mdr. og mere præget af noget der kan minde om posttraumatisk stress. Jeg fik kvalme ved tanke om en ny kæreste, jeg var så ødelagt, og er stadig ødelagt på nogen punkter. Det fylder fandme meget.
I mit nye parforhold, er jeg ikke en engel selv. Men man skal kun gøre hvad man har lyst til, uden at såre andre. Jeg kunne aldrig gøre noget som jeg ved såre min nuværende, og omvendt.
Men jeg er ikke nær så struktureret som min kæreste. Jeg overvejer terapi for min egen skyld, og måske du skulle gøre det samme.
Du lyder ung og umoden, undskyld hvis jeg tager fejl, og jeg kunne godt forestille mig du ikke har været gammel da i mødtes. Tror der er noget for dig at vinde her personligt, med eller uden ham. For om han så gik fra dig i morgen, ville du jo ikke være modnet mere af den grund, tværtimod, ville du jo bare kunne tage de samme vaner med i et nyt forhold..
Så tag og tag det som en positiv kamp, kæmp for din elskede, hvis han er det værd.
Vi fandt sammen da jeg var 18. Nu er jeg 29 og bliver 30 i år. Har selv mange gange fået at vide af ham at jeg er meget umoden og at man ikke skulle tro jeg snart er 30 år, så det kommer ikke som et chock at du beskriver mig sådan. Jeg er efterhånden ved at være hærdet med al den kritik jeg næsten dagligt får af ham.