Er det for tidligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2017

migxher

FHR skriver:

Åh det gør ondt i mit pædagog hjerte 

Børn i den alder, har brug for at være sociale, med andre børn på deres egen alder. De lære så meget af det, og udvikler sig. Det kommer dit barn til at mangle, og det er synd. 

Nu kender jeg jo heldigvis MIT barn og ved hvad der er hans behov   og han mangler absolut intet kan jeg forsikre dig om.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2017

ninibadini

Som Hella Joof altid siger i Mads & Monopolet: Man fortryder aldrig de børn man får, kun dem man ikke får

Det bliver da helt sikkert hårdt, men det var også blevet hårdt om I havde ventet et år. Hvis I ikke skal have flere end to børn har I hurtigt overstået blefasen, og jeres børn får sikkert rigtig meget glæde af hinanden!

En abort ville aldrig komme på tale i min verden. En abort skal ikke bruges fordi en graviditet måske havde været mere belejligt på et andet tidspunkt, men kun fordi der absolut ikke er andre muligheder.

Anmeld Citér

17. januar 2017

FHR

migxher skriver:

Nu kender jeg jo heldigvis MIT barn og ved hvad der er hans behov   og han mangler absolut intet kan jeg forsikre dig om.

Er sikker på han ikke mangle noget fra dig, men socialt kommer han til at mangle noget! 

Skal han starte i vuggestue eller dagpleje som 2,5 år for første gang nogensinde? Eller hvordan? Også i børnehave 6 måneder efter opstart? 

Anmeld Citér

17. januar 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Der er 14 mdr. mellem vores nr. to og tre. Det ville jeg på ingen måde have ønsket anderledes, selv om det ikke var planen. 

Anmeld Citér

17. januar 2017

migxher

FHR skriver:

Er sikker på han ikke mangle noget fra dig, men socialt kommer han til at mangle noget! 

Skal han starte i vuggestue eller dagpleje som 2,5 år for første gang nogensinde? Eller hvordan? Også i børnehave 6 måneder efter opstart? 

Jeg gider sådan set ikke forsvare vores valgt overfor total fremmed kvinde på en debat side. Jeg kender mit barn bedst og han mangler absolut intet, heller ikke socialt. 

Anmeld Citér

17. januar 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
FHR skriver:

Åh det gør ondt i mit pædagog hjerte 

Børn i den alder, har brug for at være sociale, med andre børn på deres egen alder. De lære så meget af det, og udvikler sig. Det kommer dit barn til at mangle, og det er synd. 

Det var dog et ualmindeligt snæversynet synspunkt. Masser af børn er vokset op uden at være i institution som 2-årige uden at mangle stimulering. Det er IKKE en naturlov, at børn skal tilbringe hverdagstimer uden for hjemmet. 

Anmeld Citér

17. januar 2017

Abracadabra

ninibadini skriver:

Som Hella Joof altid siger i Mads & Monopolet: Man fortryder aldrig de børn man får, kun dem man ikke får

Det bliver da helt sikkert hårdt, men det var også blevet hårdt om I havde ventet et år. Hvis I ikke skal have flere end to børn har I hurtigt overstået blefasen, og jeres børn får sikkert rigtig meget glæde af hinanden!

En abort ville aldrig komme på tale i min verden. En abort skal ikke bruges fordi en graviditet måske havde været mere belejligt på et andet tidspunkt, men kun fordi der absolut ikke er andre muligheder.

Sikke noget fis.

Jeg har da netop givet tydeligt udtryk for, at jeg har fortrudt vores beslutning om at få børn tæt på hinanden.

Anmeld Citér

17. januar 2017

Aristocats

Sikke noget fis.

Jeg har da netop givet tydeligt udtryk for, at jeg har fortrudt vores beslutning om at få børn tæt på hinanden.

Enig. 

"Man fortryder kun de børn man ikke får" er sådan et unuanceret og manipulerende udtryk. Jeg ved, at der er millioner af kvinder der har forbrudt barnets far, omstændighederne de fik barnet på og tidspunktet. Jeg tror ikke man fortryder et barn på den måde at man direkte fortryder man fik dem og ønsker dem væk, men JO, man fortryder da for hulan nogle gange omstændighederne de er kommet til på og ønsker andre forhold end hvad der var/er. Det er sjovt, at hver gang nogle råder imod at få børn på den ene eller den anden måde, så skal den sætning dukke op. Jeg forstår ikke hvorfor det er tabu at fraråde ting vedrørende børn man selv har dårlig erfaring med - jeg håber kun, at det redder visse kvinder ud af dårlige og ugennemtænkte situationer! Derudover er der jo ingen der overhovedet skal bestemme hvornår abort skal bruges og på hvilke præmisser. Det er da kun op til kvinden selv og skal absolut ikke stilles op som "sidste udvej". Hvis abort er det der trækker mest, uanset omstændighederne, så er det det rigtige valg. Abort er jo netop et fantastisk redskab hvis en graviditet er ubelejlig på den ene eller den anden måde. 

Anmeld Citér

17. januar 2017

FHR

Mor og meget mere skriver:

Det var dog et ualmindeligt snæversynet synspunkt. Masser af børn er vokset op uden at være i institution som 2-årige uden at mangle stimulering. Det er IKKE en naturlov, at børn skal tilbringe hverdagstimer uden for hjemmet. 

Hver sin mening 

Har aldrig snakket om naturlov, men om min mening 

Anmeld Citér

17. januar 2017

FHR

migxher skriver:

Jeg gider sådan set ikke forsvare vores valgt overfor total fremmed kvinde på en debat side. Jeg kender mit barn bedst og han mangler absolut intet, heller ikke socialt. 

Det bare iorden  

vi er heldigvis super forskellige!  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.