Er det for tidligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2017

TNBC

Anonym skriver:

Hej baby.dk

Jeg er anonym da der pt ikke er nogen der kender til min graviditet. 
Jeg er ikke andet end 6+1 i dag, men sidder og tænker om det er for tidligt med nummer 2 når lillefyren kun er 9 måneder?
Hvad er jeres erfaringer?

Hilsen den forvirrede 

Ja, det er måske hårdt i den første tid, men hvis I er friske på det, kan jeg ikke se hvorfor I skal have en abort, bare fordi der kun vil være omkring 17måneder imellem dem. Det ville jeg ikke få en abort for, ikke når man hører hvad det kan gøre ved en kvinde, nej så ville jeg hellere have to børn tæt på hinanden.

Men det behøver ikke være super hårdt.. Det er forskelligt.
Jeg har oplevet at det ikke var hårdt, og nogen har oplevet at det er hårdt. Skal man få en abort, bare fordi nogen synes det er hårdt?? Nej...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2017

Julemusen

Min nr 2 og nr 3 barn er der 13 måneder imellem. det var absolut ikke meningen men vi ønskede et tredje barn med tiden. det blev bare tidligere end ønsket. 

For mig var graviditet ubeskrivelig hård pga kroppen ikke var klar til endnu en graviditet. ondt i bækkenet, ryggen og knæ igennem hele graviditeten. opkast fra uge 4-37. også havde jeg jo lige en baby at tage mig af sammentidig 

Hvordan var din sidste graviditet? 

Ift at have to børn så tæt, ja så er det hårdt. Især da vores sidste havde kolik og var låst i nakken de første tre måneder. man kan desværre ikke forvente et nemt og rask barn. det skal i huske. her et år efter vi fik nr tre går det bedre men der er altid kaos, rodet og jeg er konsekvent bagud med alt husligt! 

Men ungerne har stor glæde af hinanden. jeg har bare ikke sovet en hel nat siden jeg ventede nr 2 

Anmeld Citér

17. januar 2017

migxher

Jeg har 19 måneder mellem mine drenge og det er gået over alt forventning. De er 3 måneder og 22 måneder nu jeg har dem begge hjemme på barsel og det kan da godt være hårdt nogle dage, men langt de fleste dage går det super. Storebror har taget det super flot og der har ingen jalousi eller noget været endnu. Der er øjeblikke hvor han må vente hvis jeg lige ammer den lille, men det tager han nu okay taget hans alder i betragtning.

De sidte par uger af 2. Graviditet var lidt hårde, med en tumling hjemme er der ikke super meget tid til at slappe af.  

Anmeld Citér

17. januar 2017

Meyer

Profilbillede for Meyer

Jeg har 15 mdr mellem min Nr 1 og 2 helt planlagt. Og jeg har aldrig fortrudt det. De har utrolig meget glæde af hinanden. Desuden synes jeg det er en fordel at have overstået alt baby sjovt på en gang. I dag er mine piger 11, 10 og 8 synes det forsat er super fedt med børn der er så tætte.

Anmeld Citér

17. januar 2017

Aristocats

Jeg synes, personligt, at det er alt for tidligt. Jeg havde ikke selv gjort det. Det havde simpelthen været for hårdt. 

Anmeld Citér

17. januar 2017

Anonym trådstarter

TNBC skriver:

Ja, det er måske hårdt i den første tid, men hvis I er friske på det, kan jeg ikke se hvorfor I skal have en abort, bare fordi der kun vil være omkring 17måneder imellem dem. Det ville jeg ikke få en abort for, ikke når man hører hvad det kan gøre ved en kvinde, nej så ville jeg hellere have to børn tæt på hinanden.

Men det behøver ikke være super hårdt.. Det er forskelligt.
Jeg har oplevet at det ikke var hårdt, og nogen har oplevet at det er hårdt. Skal man få en abort, bare fordi nogen synes det er hårdt?? Nej...

Her er det primært eftermiddag der bliver hårdt, da storebror er startet i dagpleje. 
- Vi overvejede bestemt heller ikke abort, men et spørgsmål om fars arbejde og for mit vedkommende arbejde og studie.
- Er super glad for at høre det har været en succes for nogle og det hele ikke bare er øfferi over hvor hårdt det er 

Anmeld Citér

17. januar 2017

Aristocats

Anonym skriver:

Her er det primært eftermiddag der bliver hårdt, da storebror er startet i dagpleje. 
- Vi overvejede bestemt heller ikke abort, men et spørgsmål om fars arbejde og for mit vedkommende arbejde og studie.
- Er super glad for at høre det har været en succes for nogle og det hele ikke bare er øfferi over hvor hårdt det er 

Jeg synes det er vildt, at du vil have 2 så små børn der på ingen måde er selvstændige eller selvhjulpne, samtidig med at du studerer (og arbejder?). Selvfølgelig er det en succes for nogen, men det er ikke ensbetydende med at det kunne have været endnu bedre hvis der var lidt mere tid imellem dem. Der er lige godt mere end 3 år imellem mine og jeg ville absolut ikke have det anderledes. 

Anmeld Citér

17. januar 2017

FHR

migxher skriver:

Jeg har 19 måneder mellem mine drenge og det er gået over alt forventning. De er 3 måneder og 22 måneder nu jeg har dem begge hjemme på barsel og det kan da godt være hårdt nogle dage, men langt de fleste dage går det super. Storebror har taget det super flot og der har ingen jalousi eller noget været endnu. Der er øjeblikke hvor han må vente hvis jeg lige ammer den lille, men det tager han nu okay taget hans alder i betragtning.

De sidte par uger af 2. Graviditet var lidt hårde, med en tumling hjemme er der ikke super meget tid til at slappe af.  

Hvorfor pokker har du et barn på 22 måneder hjemme på barsel? 

Anmeld Citér

17. januar 2017

migxher

FHR skriver:

Hvorfor pokker har du et barn på 22 måneder hjemme på barsel? 

Fordi jeg har mulighed for det  

Anmeld Citér

17. januar 2017

FHR

Fordi jeg har mulighed for det  

Åh det gør ondt i mit pædagog hjerte 

Børn i den alder, har brug for at være sociale, med andre børn på deres egen alder. De lære så meget af det, og udvikler sig. Det kommer dit barn til at mangle, og det er synd. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.