at sove nøgen med børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2017

Anonym

Anonym skriver:

vi har begge her hjemme sovet nøgne i mange år efterhånden, og snakker af og til om hvor vidt vi bør ændre dette i alt fald for en periode og hvornår? så nu søger vi lidt indput til vores snak 

hvornår vil i syntes det vil være forkert som forældre at sove nøgen i jeres seng, når jeres børn bliver puttet i egen seng, men kommer ind i forældre sengen i løbet af natten?

kom gerne med en kommentar/begrundelse det er muligt at være anonym

Jeg tænker at man skal gøre som man har lyst og ikke lade sig påvirke af andres holdninger. Jeg sover kun i boxer short og mit barn på 7 sover hos os. Det ser jeg intet forkert i . Jeg går altså også rundt uden tøj ,når jeg har været i bad. Tænker en nøgen krop er ganske naturlig . Dog går jeg ikke uden morgenkåbe foran mine store drenge. Men det er mere af hensyn til dem, tænker de er en alder hvor de ikke ønske at se deres mor nøgen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2017

lineog4

Sprit25 skriver:

Ih jeg bliver så provokeret af den der: vi vil lære vores barn at kropsforskrækkelse ikke er godt så vi er nøgne. Hvad med at lære ens barn at det er okay ikke at ville vise kroppen frem? At det er okay at sige nej? 

Herhjemme sover vi altid med underbukser på

Hvorfor skulle man dog ændre på sig selv. Jeg har aldrig overvejet det er forkert at få nøgen i mit eget hjem, har aldrig overvejet det skulle være forkert jeg sov nøgen når ungerne også sover det. Jeg render ikke nøgen rundt for at lære mine børn noget, jeg gør det fordi det faldermmig naturligt at drøne rundt efter det tøj jeg skal have på, jeg sover nøgen fordi det falder mig naturligt især efter sex og ja så elsker jeg at få luft. 

Hvorfor er det dog provokerende. Jeg kan sagtens tale med mine børn om at kroppen er deres egen. Ja har sågar en meget blufærdig søn og det respekterer jeg fuldt ud. Han kan dog sagtens rumme resten af os ikke er blufærdige men vil fx ikke have et kram med mindre jeg har bpde underbukser og bluse på. 

Forstår ikke hvorfor vi skal ændre på os selv for at lære vores børn....  jeg synes fx heller ikke man skal begynde at løbe nøgen rundt for at lære sine børn nøgenhed er okay, hvis ikke det falder en naturligt. 

Det provokerer ikke mig at nogle ikke vil sove nøgne med deres børn. Hvorfor provokerer det så nogle at jeg slet ikke overvejer det?

Anmeld Citér

17. januar 2017

Soonmom

Mor og meget mere skriver:

Så den nøgne menneskekrop er for dig i enhver sammenhæng noget seksuelt? Kan eller vil du ikke se, at det er en lidt ekstrem (og ret besværlig) indstilling? Jeg tænker på omklædningsrum, lægeundersøgelser, vinterbadere, små børn på stranden - giver det dig altsammen associationer til noget seksuelt? 

Nu var det ikke det debatten drejede sig om.  Debatten blev ledet hen på om jeg forbandt nøgenhed med noget seksuelt hvis man gik nøgen rundt i hjemmet som voksen eller lå nøgen i sengen som voksen og ja det gør jeg for kan ikke se det handler om noget andet. 

Omklædningsrum handler om at blive ren,  lægeundersøgelser med nøgenhed har også et formål,  så self.  Ser jeg ikke det som noget seksuelt 

Anmeld Citér

17. januar 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Soonmom skriver:

Nu var det ikke det debatten drejede sig om.  Debatten blev ledet hen på om jeg forbandt nøgenhed med noget seksuelt hvis man gik nøgen rundt i hjemmet som voksen eller lå nøgen i sengen som voksen og ja det gør jeg for kan ikke se det handler om noget andet. 

Omklædningsrum handler om at blive ren,  lægeundersøgelser med nøgenhed har også et formål,  så self.  Ser jeg ikke det som noget seksuelt 

Så har du ikke læst, hvad du er blevet spurgt om af op til flere. 

Anmeld Citér

18. januar 2017

Sprit25

lineog4 skriver:

Hvorfor skulle man dog ændre på sig selv. Jeg har aldrig overvejet det er forkert at få nøgen i mit eget hjem, har aldrig overvejet det skulle være forkert jeg sov nøgen når ungerne også sover det. Jeg render ikke nøgen rundt for at lære mine børn noget, jeg gør det fordi det faldermmig naturligt at drøne rundt efter det tøj jeg skal have på, jeg sover nøgen fordi det falder mig naturligt især efter sex og ja så elsker jeg at få luft. 

Hvorfor er det dog provokerende. Jeg kan sagtens tale med mine børn om at kroppen er deres egen. Ja har sågar en meget blufærdig søn og det respekterer jeg fuldt ud. Han kan dog sagtens rumme resten af os ikke er blufærdige men vil fx ikke have et kram med mindre jeg har bpde underbukser og bluse på. 

Forstår ikke hvorfor vi skal ændre på os selv for at lære vores børn....  jeg synes fx heller ikke man skal begynde at løbe nøgen rundt for at lære sine børn nøgenhed er okay, hvis ikke det falder en naturligt. 

Det provokerer ikke mig at nogle ikke vil sove nøgne med deres børn. Hvorfor provokerer det så nogle at jeg slet ikke overvejer det?

Det provokere mig ikke at folk sover nøgne med deres børn. Det er jeh ligeglad med. 

Det der provokere mig er den der: ih vi er så krigsforskrækket så jeg sover nøgen. Når det bliver et princip at være nøgen! 

Anmeld Citér

18. januar 2017

MorDk

Jeg sover med tøj på for det har jeg altid gjort. Desuden fryser jeg nemt så det er mest naturligt for mig. Min kæreste sover nøgen. Vi har ofte ungerne i sengen. De er 4 år og 6 år. Jeg ser intet forkert i at farmand sover nøgen. Det er for os, som familie ganske naturligt. 

Anmeld Citér

18. januar 2017

Lucinde

Profilbillede for Lucinde
Soonmom skriver:

Jeg sover nøgen, fordi jeg ellers får det for varmt, og fordi jeg er meget sensitiv i forhold til at sove i tøj. Jeg vågner simpelthen oftere og sover mere uroligt, hvis jeg har tøj på, fordi det generer mig. Har skam prøvet at sove med tøj, hvis vi fx sover ude, og jeg sover simpelthen så dårligt.

Betyder det så, at jeg ikke må opleve at samsove med mit barn, fordi jeg fysisk ikke kan holde ud at have tøj på? Barnet sover bedre sammen med mig end alene. Det er da synd for os begge.

Anmeld Citér

18. januar 2017

modesty

vi har begge her hjemme sovet nøgne i mange år efterhånden, og snakker af og til om hvor vidt vi bør ændre dette i alt fald for en periode og hvornår? så nu søger vi lidt indput til vores snak 

hvornår vil i syntes det vil være forkert som forældre at sove nøgen i jeres seng, når jeres børn bliver puttet i egen seng, men kommer ind i forældre sengen i løbet af natten?

kom gerne med en kommentar/begrundelse det er muligt at være anonym

Hmmm, når jeg og/eller barnet synes det er mærkeligt? Der er svært at sige hvornår, synes jeg. Nok omkring puberteten kan jeg forestille mig. Men det kommer også an på om det er under samme dyne eller ej. Hvis barnet har egen dyne tænker jeg at man kan være nøgen forever.

Min søn er 5 og jeg finder det helt naturligt at ligge nøgen med ham under samme dyne.

Anmeld Citér

18. januar 2017

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Hmmm, når jeg og/eller barnet synes det er mærkeligt? Der er svært at sige hvornår, synes jeg. Nok omkring puberteten kan jeg forestille mig. Men det kommer også an på om det er under samme dyne eller ej. Hvis barnet har egen dyne tænker jeg at man kan være nøgen forever.

Min søn er 5 og jeg finder det helt naturligt at ligge nøgen med ham under samme dyne.

Vores seng er 2×2 meter, så vi ligger ikke tæt og barnet har egen dyne

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.