Sprit25 skriver:
Ih jeg bliver så provokeret af den der: vi vil lære vores barn at kropsforskrækkelse ikke er godt så vi er nøgne. Hvad med at lære ens barn at det er okay ikke at ville vise kroppen frem? At det er okay at sige nej?
Herhjemme sover vi altid med underbukser på
Hvorfor skulle man dog ændre på sig selv. Jeg har aldrig overvejet det er forkert at få nøgen i mit eget hjem, har aldrig overvejet det skulle være forkert jeg sov nøgen når ungerne også sover det. Jeg render ikke nøgen rundt for at lære mine børn noget, jeg gør det fordi det faldermmig naturligt at drøne rundt efter det tøj jeg skal have på, jeg sover nøgen fordi det falder mig naturligt især efter sex og ja så elsker jeg at få luft.
Hvorfor er det dog provokerende. Jeg kan sagtens tale med mine børn om at kroppen er deres egen. Ja har sågar en meget blufærdig søn og det respekterer jeg fuldt ud. Han kan dog sagtens rumme resten af os ikke er blufærdige men vil fx ikke have et kram med mindre jeg har bpde underbukser og bluse på.
Forstår ikke hvorfor vi skal ændre på os selv for at lære vores børn.... jeg synes fx heller ikke man skal begynde at løbe nøgen rundt for at lære sine børn nøgenhed er okay, hvis ikke det falder en naturligt.
Det provokerer ikke mig at nogle ikke vil sove nøgne med deres børn. Hvorfor provokerer det så nogle at jeg slet ikke overvejer det?
Anmeld
Citér