at sove nøgen med børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2017

MorTil3+

Jeg sover ikke selv nøgen men min mand gør og har aldrig tænkt tanken at han skal ta tøj på, vores de to små på 2 og 5 kommer næsten ind til os hver nat, ja ham på 10 kan da også godt finde på det en sjælden gang imellem. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Bliv ved med at sove nøgen eller tag et par trusser på, når de kommer. Jeg ville ik gå så langt som at købe nattøj.

Nøgenhed er heldigvis helt naturligt, og her render ungerne tit rundt uden tøj efter badet eller om sommeren. 

De er 8 år og 4 1/2 år. Vh stine

Anmeld Citér

17. januar 2017

Sprit25

Ih jeg bliver så provokeret af den der: vi vil lære vores barn at kropsforskrækkelse ikke er godt så vi er nøgne. Hvad med at lære ens barn at det er okay ikke at ville vise kroppen frem? At det er okay at sige nej? 

Herhjemme sover vi altid med underbukser på

Anmeld Citér

17. januar 2017

B&J

Hvis du bedst sover nøgen så bliv ved med det jeg sover bedst i et par trusser og det skal ingen tage fra mig  så sov trygt og godt 

Anmeld Citér

17. januar 2017

Anonym

Vi sover i underbukser her. Jeg har dog også sovet med top i en periode, men det er nu mere for at kunne have ammeindlæg på 

Jeg har dog svaret 3-4 år. Men jeg ville aldrig klæde mig helt på med natbukser og trøje, for jeg ville simpelthen gå til af varme. Men jeg kunne nok godt finde på af sove med top igen på sigt. Jeg tror, jeg ville være mere tilpas med det, og som en anden skriver, er det jo ligeså vigtigt at lære børn, at det er ok at sætte grænser og sige fra i forhold til kroppen.

Anmeld Citér

17. januar 2017

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

vi har begge her hjemme sovet nøgne i mange år efterhånden, og snakker af og til om hvor vidt vi bør ændre dette i alt fald for en periode og hvornår? så nu søger vi lidt indput til vores snak 

hvornår vil i syntes det vil være forkert som forældre at sove nøgen i jeres seng, når jeres børn bliver puttet i egen seng, men kommer ind i forældre sengen i løbet af natten?

kom gerne med en kommentar/begrundelse det er muligt at være anonym

Herhjemme sover jeg nogen gange nøgen og kæresten kun i underbukser...

en nat hvor jeg var nøgen kom sønnen ind og havde brug for at putte, han spurgte om jeg ville være sød at tage tøj på da han ikke ville røre min tissekone så det gjorde jeg da og roste ham for at sige noget og med så flotte ord for en på 4 år...

her snakker vi nogen gange om kroppen og vi har ikke nogen regler for tøj eller lignende...

hvis sønnen siger fra så bliver det respekteret men ellers er vi nøgne eller i undertøj når vi har brug for det...

som kærestens psykiater også sagde: " Jeres søn skal lære at leve med Jer og ikke omvendt."

Anmeld Citér

17. januar 2017

migxher

Sprit25 skriver:

Ih jeg bliver så provokeret af den der: vi vil lære vores barn at kropsforskrækkelse ikke er godt så vi er nøgne. Hvad med at lære ens barn at det er okay ikke at ville vise kroppen frem? At det er okay at sige nej? 

Herhjemme sover vi altid med underbukser på

Det ene udelukker vel ikke det andet? jeg sover nøgen fordi det føles naturligt for mig og sådan jeg sover bedst. Men kunne da aldrig finde på at tvinge min søn til at være nøgen hvis han ikke vil. Så vil jeg tværtimod da fortælle ham at det er helt okay at have en personlig grænse og at vi alle har forskellige grænser.

Anmeld Citér

17. januar 2017

Sprit25

migxher skriver:

Det ene udelukker vel ikke det andet? jeg sover nøgen fordi det føles naturligt for mig og sådan jeg sover bedst. Men kunne da aldrig finde på at tvinge min søn til at være nøgen hvis han ikke vil. Så vil jeg tværtimod da fortælle ham at det er helt okay at have en personlig grænse og at vi alle har forskellige grænser.

Helt enig. Men hvis du læser mange svar, lyder det for mig, at det at sove nøgen handler mere om et princip for at lære barnet omkring kroppen. 

Jeg har nok misforstået men ja

Anmeld Citér

17. januar 2017

Soonmom

Jeg vil ikke betegne mig selv som kropsforskækket,  men synes det er forkert at lære sine børn at det er okay at gå nogen rundt når man har lyst,  man  skal lære sine børn at accepterer andre mennesker og det er de færreste der bryder sig om at få stukket bryster og kønsdele i hovedet.  En ting er at man sover nogen,  fred være med det,  men hvis man samsover bør man da tage trusser og en top på

Anmeld Citér

17. januar 2017

migxher

Sprit25 skriver:

Helt enig. Men hvis du læser mange svar, lyder det for mig, at det at sove nøgen handler mere om et princip for at lære barnet omkring kroppen. 

Jeg har nok misforstået men ja

Det er nu ikke sådan jeg læser det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.