at sove nøgen med børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2017

migxher

Soonmom skriver:

Jeg vil ikke betegne mig selv som kropsforskækket,  men synes det er forkert at lære sine børn at det er okay at gå nogen rundt når man har lyst,  man  skal lære sine børn at accepterer andre mennesker og det er de færreste der bryder sig om at få stukket bryster og kønsdele i hovedet.  En ting er at man sover nogen,  fred være med det,  men hvis man samsover bør man da tage trusser og en top på

Hvorfor bør man det hvis man samsover?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2017

Carina:-)

Jeg sover i trusser og vader rundt nøgen når jeg har været i bad.

Døren er aldrig låst når jeg er i bad mine børn skal kunne komme ind hvis der er noget og det gør de så .

Min søn på 11 ser mig jævnligt nøgen og jeg ham og det er jo ligegyldigt.

De store har da også jævnligt som store teens drønet igennem huset med bar røv hvis de har glemt at tage håndklæde med.

Den eneste regel er at når man er stor og tager venner/ kærester med hjem og sover sent hvor vi andre er gået i seng så stikker man lige hovedet ind og siger det sådan at vi skåner evt nye familiemedlemmer at se mors lange bryster og lige så lang rumpe når jeg er på vej i bad -Så sørger jeg for at være påklædt uden for toilettet 

Anmeld Citér

17. januar 2017

Pikku Myy

Soonmom skriver:

Jeg vil ikke betegne mig selv som kropsforskækket,  men synes det er forkert at lære sine børn at det er okay at gå nogen rundt når man har lyst,  man  skal lære sine børn at accepterer andre mennesker og det er de færreste der bryder sig om at få stukket bryster og kønsdele i hovedet.  En ting er at man sover nogen,  fred være med det,  men hvis man samsover bør man da tage trusser og en top på

Kan du sætte et par ord mere på? Er det fordi du forbinder nøgenhed med noget sexuelt, der derfor ikke bør finde sted mellem børn og voksne? Eller er det selve det nøgne menneske, der på en eller anden måde er for konkret til et barn? Jeg har oprigtigt svært ved at forstå det, så jeg håber du vil svare.

Anmeld Citér

17. januar 2017

Soonmom

Pikku Myy skriver:

Kan du sætte et par ord mere på? Er det fordi du forbinder nøgenhed med noget sexuelt, der derfor ikke bør finde sted mellem børn og voksne? Eller er det selve det nøgne menneske, der på en eller anden måde er for konkret til et barn? Jeg har oprigtigt svært ved at forstå det, så jeg håber du vil svare.

Selvfølgelig forbinder jeg nøgenhed med noget seksuelt,  jeg er nøgen når jeg går i bad eller har sex, at gå nøgen rundt forstår jeg ikke,  medmindre det er for at friste kæresten. 

Mine børn får også kun lov til at nøgen bade i fx badebassin så længe de er små.  De ligger kun nøgne hvis de har røde numser pga  ble og er nøgne når de går i bad. Synes ikke det er noget unaturligt forhold,  lige som vi heller ikke løber nøgne rundt (men sagtens kan løbe rundt i trusser og top),  kan ikke se nogen som helst grund til at nogle skulle løbe nøgen rundt? Og synes det er noget lidt spøjst at lære sine børn

Anmeld Citér

17. januar 2017

CC79

Nej jeg kunne ikke og har det fint med at børnene ser en nøgen i badet, men at ligge i sengen med dem nøgen er ikke noget jeg ville kunne praktisere.

En top og et par trusser til lige at dække kønsdelene synes vil jeg helst lære mine børn er en god ide når man sover. Ens kønsdele er private og det virker også bare mere hygiejnisk ligesom man heller ikke sætter sig nøgen i en sofa, da man jo afgiver visse ting både bagfra og forfra som man ikke lige selv bemærker.

Så derfor ville jeg ikke selv gøre det og gør det heller ikke uden børn i sengen, men hvis man er vant til det kan det måske være sværere at ændre sine vaner og det er jo nok heller ikke nødvendigt set ud fra en objektiv vinkel. Så gør det I føler Jer mest komfortable ved for der er jo ikke noget rigtigt/forkert svar kan man sige.

Anmeld Citér

17. januar 2017

Pikku Myy

Soonmom skriver:

Selvfølgelig forbinder jeg nøgenhed med noget seksuelt,  jeg er nøgen når jeg går i bad eller har sex, at gå nøgen rundt forstår jeg ikke,  medmindre det er for at friste kæresten. 

Mine børn får også kun lov til at nøgen bade i fx badebassin så længe de er små.  De ligger kun nøgne hvis de har røde numser pga  ble og er nøgne når de går i bad. Synes ikke det er noget unaturligt forhold,  lige som vi heller ikke løber nøgne rundt (men sagtens kan løbe rundt i trusser og top),  kan ikke se nogen som helst grund til at nogle skulle løbe nøgen rundt? Og synes det er noget lidt spøjst at lære sine børn

Du forbinder nøgenhed med noget seksuelt. Så kan jeg sagtens forstå at du ikke har lyst til at ligge nøgen sammen med dine børn.

I min familie er nøgenhed ikke forbundet med noget seksuelt. Så jeg har ikke noget problem med at være nøgen sammen med mine børn. 

Hvordan I gør tingene hjemme hos jer, har vel ingen indflydelse på hvordan vi bør gøre tingene hjemme hos os?

Anmeld Citér

17. januar 2017

Soonmom

Pikku Myy skriver:

Du forbinder nøgenhed med noget seksuelt. Så kan jeg sagtens forstå at du ikke har lyst til at ligge nøgen sammen med dine børn.

I min familie er nøgenhed ikke forbundet med noget seksuelt. Så jeg har ikke noget problem med at være nøgen sammen med mine børn. 

Hvordan I gør tingene hjemme hos jer, har vel ingen indflydelse på hvordan vi bør gøre tingene hjemme hos os?

Nu spurgte ts til holdninger og så fik ts min holdning og hvad jeg mener er rigtigt og forkert.  Så nej jeg blander mig ikke i hvordan I gør det hjemme hos jer.  Jeg siger bare at JEG ikke forstår det og aldrig kunne finde på at gå nøgen rundt

Anmeld Citér

17. januar 2017

Pikku Myy

Soonmom skriver:

Nu spurgte ts til holdninger og så fik ts min holdning og hvad jeg mener er rigtigt og forkert.  Så nej jeg blander mig ikke i hvordan I gør det hjemme hos jer.  Jeg siger bare at JEG ikke forstår det og aldrig kunne finde på at gå nøgen rundt

Du forholder dig dog alligevel til hvad jeg bør gøre: "hvis man samsover bør man da tage trusser og en top på"

Der var en anden i denne tråd, der følte sig ramt fordi hun følte at det blev sagt at det var et udtryk for kropsforskrækkelse (der ville blive givet videre ens børn), hvis man ikke sov nøgen. Jeg tænker at det er vigtigt at være åben for at vi gør tingene på forskellige måder. Der er ikke nødvendigvis den rigtige og den forkerte løsning. Og en udtalelse som din om hvad andre mennesker bør, er skyld i at en tråd, der handler om om det er forkert at være nøgen med sine børn, bliver oprettet. Det korte svar må være: Gør som I har det bedst  Og det ville det være ligegyldigt om det er dig der spørger om det er i orden at sove med trusser og top, eller om det er TS der spørger om hun må sove nøgen.

Anmeld Citér

17. januar 2017

Cassandra

Anonym skriver:

vi har begge her hjemme sovet nøgne i mange år efterhånden, og snakker af og til om hvor vidt vi bør ændre dette i alt fald for en periode og hvornår? så nu søger vi lidt indput til vores snak 

hvornår vil i syntes det vil være forkert som forældre at sove nøgen i jeres seng, når jeres børn bliver puttet i egen seng, men kommer ind i forældre sengen i løbet af natten?

kom gerne med en kommentar/begrundelse det er muligt at være anonym

Jeg har stemt blankt - jeg og min mand sover aldrig nøgen Ikke fordi vi er kropsforskrækkede eller andet, men det er bare ikke noget som praktiseres hos os Nogle sover nøgne og andre ikke - men jeg ville ikke sove nøgen sammen med mine børn.  

Anmeld Citér

17. januar 2017

Nel

Jeg sover ikke nøgen og kunne heller ikke finde på det sammen med mit (kommende) barn. Jeg synes ikke der er noget galt i at andre gør det, men det ville for mig være sært.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.