at sove nøgen med børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: se spørgsmål i teksten ;)

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

12.125 visninger
48 svar
76 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. januar 2017

Anonym trådstarter

vi har begge her hjemme sovet nøgne i mange år efterhånden, og snakker af og til om hvor vidt vi bør ændre dette i alt fald for en periode og hvornår? så nu søger vi lidt indput til vores snak 

hvornår vil i syntes det vil være forkert som forældre at sove nøgen i jeres seng, når jeres børn bliver puttet i egen seng, men kommer ind i forældre sengen i løbet af natten?

kom gerne med en kommentar/begrundelse det er muligt at være anonym

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2017

Julemusen

Min personlige holdning er at børnene fra 3år+ ikke skal være i sengen men kan få en madras på gulvet i soveværelset hvis der er behov for det. Men mine børn sover på et fælles værelse så det er kun ved sygdom at det et aktuelt. 

Jeg sover uden tøj og vil ikke ændre på det. Men hvis jeg havde en 9 årig der kom vandrende ind om natten så ville jeg da nok sende barnet retur i egen seng fremfor at skulle til at klæde mig helt på 

Men det er jo op til en selv hvordan man har det med samsovning og påklædning. jeg vil ikke kunne ligge i samme seng som mine børn uden nattøj. Det ville jeg bare ikke bryde mig om. Men jeg ser ikke noget problem i, hvis andre sover med deres børn upåklædt 

Anmeld Citér

16. januar 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

vi har begge her hjemme sovet nøgne i mange år efterhånden, og snakker af og til om hvor vidt vi bør ændre dette i alt fald for en periode og hvornår? så nu søger vi lidt indput til vores snak 

hvornår vil i syntes det vil være forkert som forældre at sove nøgen i jeres seng, når jeres børn bliver puttet i egen seng, men kommer ind i forældre sengen i løbet af natten?

Jeg sover nøgen, og min datter kommer ind i min seng hver nat/morgen. Hun bliver 3 til sommer, og jeg har ingen planer om at ændre på det. 
Det har givet anledning til et par snakke om vores kroppe, ligesom når vi går i bad sammen. Jeg tænker/håber at det vil fjerne noget af den kropsforskrækkede tendens der er mange steder, og give hende et naturligt syn på sin krop og det at være nøgen. Vi kan godt lide at være nøgne herhjemme, og render gerne rundt i undertøj en hel dag ind i mellem. 

Umiddelbart vil jeg blive ved med at sove nøgen, da det er sådan jeg sover bedst. Hvis hun en dag synes det er pinligt så er hun nok også så gammel at hun ikke lige kommer rendende hver nat
Som udgangspunkt vil jeg i hvert fald have lov til at have lige så lidt tøj på som jeg lyster i min egen seng. 

Anmeld Citér

16. januar 2017

lineog4

Jeg sover nogle gange nøgen og min søn på 6 år kommer ind hver nat (han kommer såmænd også nogle gange brasende midt i det hele ). Jeg går også nøgen rundt her hjemme... 

Anmeld Citér

16. januar 2017

Chantie

Jeg sover nøgen, og min kæreste gør også ofte. 

Vores datter på 7 kommer ind og sover videre i midten hver nat.

Jeg kan slet ikke se et problem i det, så det fortsætter vi med.  

Anmeld Citér

16. januar 2017

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Har stemt fra baby bliver født, men udelukkende fordi jeg ALDRIG har sovet nøgen.

Anmeld Citér

16. januar 2017

God-mor

Anonym skriver:

Har stemt blive ved med at sove nøgen. Kan ikke se hvorfor jeg/vi skulle lade være 

Nøgenhed er ret naturligt for os og vi er ikke kropsforskrækket Det er skønt at sove nøgen.

Anmeld Citér

16. januar 2017

ninibadini

Vi sover også nøgne, og jeg går tit nøgen rundt om morgenen og før/efter bad. Min dreng på 1 år sover på eget værelse, men har ikke planer om at skulle sove med tøj foreløbig. Hvis han en dag selv kommer og siger at han synes det er pinligt eller andet, må vi tage den derfra.

Anmeld Citér

16. januar 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11

Nattøj er måske også så drastisk hvis man er vant til ingenting. Jeg tager som regel trusser på når børnene er hjemme og jeg ved de kan finde på at komme ind. Ikke fordi det føles decideret forkert at være nøgen, jeg har bare ikke lyst til at min søn eller datter ved et uheld får en fod eller lign placeret i mit skræv, så hellere lige sove i trusser de dage  de er i øvrigt 5 og 2. 

Anmeld Citér

16. januar 2017

migxher

Vi har begge unger på 3 måneder og 22 måneder i sengen og der bliver de nok længe endnu vi sover begge nøgen ogndet bliver vi da ved med. Det er jo ganske naturligt at være nøgen. Vi går også begge i bad med vores unger. Jeg vil gerne at mine unger får et sundt og naturlig forhold til deres krop.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.