Anonym skriver:
Du har ret . Jeg ved ikke nok , har ikke haft brug for det . Hvis man kan sige det sådan . Vi spiser som famile alm mad som er varieret med kød , grønsager , groft brød osv . Så vi er jo dækket ind tænker jeg . Tænker jo også hvis han nu vælger at ikke at spise kød , så skal det vel respekteres selvom han kun er 7. De store er kød elsker så er på bar bund . Men han er en lille tænksom dreng , og han holder fast på det er synd . Vi fortsætter med at tilbyde men nej tak . Han kæmper med nogle andre ting som ved faktisk ikke hvor meget overskud der er til at han tar " med " ansvar . Men må prøve at søge info omkring det . Jeg kender ingen vegetar så er helt på bar bund i hvad man så kan spise for at blive dække ind.
Jeg har ikke selv et kræsent barn, men min erfaring med at bryde mønstre hos børn på din søns alder, er at man godt kan begynde at tale til deres fornuft.
Jeg tænker ikke I skal ud i et voldsomt studie, men mere hvad der basalt er brug for og hvordan man får det. Fx mennesker har brug for protein. Det kan man få gennem kød, bønner, linser, kikærter, æg, mælkeprodukter etc. Så må han vælge noget, som du/I finder nogle opskrifter med, og så skal han give det en chance.
Og man skal smage på ting mange gange før man vænner sig til noget nyt (og det mener jeg netop at han er stor nok til at du kan forklare ham). Jeg kan ikke huske det præcise tal, men det er hvert fald over 5. Måske skal man først bare tygge på det, og så spytte det ud igen, så kan det være det går lidt bedre dagen efter.
Anmeld
Citér