Jeg tænker at det handler meget om hvilke andre fødevarer han spiser - om det giver ham det som hans krop skal bruge, taget i betragtning af at han ikke spiser kød mere. Jeg tænker at det måske allerede er en udfordring, når han allerede er småtspisende - med mindre det han spiser er gode proteinkilder og sunde ting, såsom grøntsager, bønner, linser etc. og fibre fra grove og fuldkornsfødevarer. Hvis det ikke er tilfældet, tænker jeg at det handler meget om at gribe hele hans forhold til mad an - jeg synes det er i orden at din søn ikke vil spise kød, men samtidig afhænger det som sagt meget af hvad han så ellers indtager. For hvis de få fødevarer han spiser ikke er særligt næringsrige i sig selv eller tomme kulhydrater, så mener jeg det er et problem at han nu har valgt så stor en proteinkilde fra som kød. Hvis jeg var dig ville jeg ikke udelukkende fokusere på det fact at han ikke spiser kød, men det fact at han er selektiv og småtspisende. Nogle børn og mennesker er mad-fobiske og det er et problem der skal bekæmpes, da det en last, både socialt men også fysisk i forhold til kroppen og velvære.
Anmeld
Citér