Mit barn er venstre håndet og skolestart

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2017

lineog4

EnGodMor skriver:

Ej hvor smart, jeg har godt set dem, men troede bare det var ny mode

men så holder de bedre på blyanten? 

Ikke alle - min søn der er venstrehåndet og min datter der er højrehåndet kunne ikke fordrage lige præcis den slags andee børn kan godt. Jeg kunne personligt heller ikke selv lide at holde på dem og følte jeg spændte for meget i fingrene med dem

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2017

Jems

alenemor42 skriver:

Huh?

Det har jeg aldrig nogensinde tænkt over..... altså at man skulle have udfordringer fordi man er venstrehåndet ....  ved at saks skal være en anden men really? Syntes det er synd overhovedet at have fokus på det så er det da helt sikkert at ungen vil tro der er noget galt med hende/ham.

Selvom du prøver ikke at vise du har fokus på det, vil du simpelthen ikke kunne lade være ubevidst at fokusere på det netop fordi du tror han får problemer...

det sgu da tarveligt!

Det er fint du mener det. 

Jeg er overbevist om noget andet.

Du behøves ikke kommentere mere i denne debat! 

Anmeld Citér

5. januar 2017

2721

Jems skriver:

Hej med jer. 

Min søn har fundet ud af han er venstre håndet ihvertfald når han skriver og klipper og når han vil smøre sin mad 

Jeg er højre håndet så synes det er en udfordring at hjælpe ham der dukker flere og flere ting op. 

Nogen gode råd fra andre højrehåndet med venstrehåndet børn ? 

Og hvor køber man sådan noget som køkken redskaber og skole redskaber? 

Kan godt være det virker fjollet men vil gøre alt for at han trives bedst muligt og ikke føler det er svært 

Min søn er også venstrehåndet og jeg havde samme tanker som dig. Det eneste han dog har haft brug for er en venstrehåndssaks alt andet har han ikke følt behovet for og han vælger altid det "normale" frem for mine indkøb af særlige redskaber. 

Anmeld Citér

5. januar 2017

Charliemortil2

Du kan finde venstrehånds ting herinde:  https://vicca.dk/venstrehaands-produkter

De Easyergo stiftblyanter de har er super gode og findes både til venstre og højrehånd

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.