Mit barn er venstre håndet og skolestart

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.525 visninger
43 svar
58 synes godt om
4. januar 2017

Jems

Hej med jer. 

Min søn har fundet ud af han er venstre håndet ihvertfald når han skriver og klipper og når han vil smøre sin mad 

Jeg er højre håndet så synes det er en udfordring at hjælpe ham der dukker flere og flere ting op. 

Nogen gode råd fra andre højrehåndet med venstrehåndet børn ? 

Og hvor køber man sådan noget som køkken redskaber og skole redskaber? 

Kan godt være det virker fjollet men vil gøre alt for at han trives bedst muligt og ikke føler det er svært 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2017

1977

Profilbillede for 1977

Det eneste de har brug for er en saks til venstre hånd.  Min er venstrehåndet, og saksen har været eneste "udfordring" indtil nu i 4 klasse

Anmeld Citér

4. januar 2017

Jems

1977 skriver:

Det eneste de har brug for er en saks til venstre hånd.  Min er venstrehåndet, og saksen har været eneste "udfordring" indtil nu i 4 klasse

Okay  

Anmeld Citér

4. januar 2017

Jems

1977 skriver:

Hvad med i køkkenet ? Min dreng elsker at lave mad 

Anmeld Citér

4. januar 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Hvor er du sød

jeg er venstrehåndet og har altid elsket at være det. Min mor var god til at italesætte det som det unikt. Eneste problem er at alle tror venstre håndede er mere kreative 

Man kan få alverdens udstyr til venstrehåndede langt det meste er overflødigt fx lineal der er spejlvendt det er langt nemmere bare at bruge en almindelig for det gør man jo næsten altid. 

Men en venstre håndssaks er en god ide og hvis de bruger kuglepinde hvilket jeg ikke tror så skal det være nogle som tørre hurtigt ofte de helt billige da det ellers smitter af på hånden når man skriver. 

Mit bedste råd er næsten ikke at gøre for meget ud af det. Fx kan computermus indstilles til at bruges med venstre hånd men det er langt nemmere bare at lære st bruge højre hånd da man jo tit låner andres computere. 

Anmeld Citér

4. januar 2017

Jems

Hvor er du sød

jeg er venstrehåndet og har altid elsket at være det. Min mor var god til at italesætte det som det unikt. Eneste problem er at alle tror venstre håndede er mere kreative 

Man kan få alverdens udstyr til venstrehåndede langt det meste er overflødigt fx lineal der er spejlvendt det er langt nemmere bare at bruge en almindelig for det gør man jo næsten altid. 

Men en venstre håndssaks er en god ide og hvis de bruger kuglepinde hvilket jeg ikke tror så skal det være nogle som tørre hurtigt ofte de helt billige da det ellers smitter af på hånden når man skriver. 

Mit bedste råd er næsten ikke at gøre for meget ud af det. Fx kan computermus indstilles til at bruges med venstre hånd men det er langt nemmere bare at lære st bruge højre hånd da man jo tit låner andres computere. 

Tusind tak for svar 

Han bruger højrehånd på musen til computeren 

Anmeld Citér

4. januar 2017

Mariehøne123

Jems skriver:

Hvad med i køkkenet ? Min dreng elsker at lave mad 

Almindelige knive

som voksen har jeg lært at enkelte knive fx brødknive kan være lavet til højrehåndede men jeg har nu klaret mig fint med dem. 

Anmeld Citér

4. januar 2017

Jems

Mariehøne123 skriver:

Almindelige knive

som voksen har jeg lært at enkelte knive fx brødknive kan være lavet til højrehåndede men jeg har nu klaret mig fint med dem. 

Gælder det også skrællere ? 

Anmeld Citér

4. januar 2017

Mariehøne123

Jems skriver:

Gælder det også skrællere ? 

De fleste duer til begge hænder bare der er 2 skær på begge sider

det er jo også forskelligt om folk skærer op eller ned

Anmeld Citér

4. januar 2017

Guldlok88

Jeg er venstre håndet, og bruger alm redskaber.. Også i køkkenet  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.