Mit barn er venstre håndet og skolestart

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2017

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

Min søn er multi båndet.

Han skriver med begge hænder.

Klippet med venstre.

I køkkenet bruger han mest venstre hånd når Han hjælper med at lave mad.

Den største udfordring har været at lære ham at bindesnørrebånd. Det er svært at lære dem når man selv er højrehåndet

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2017

A-1995

Jeg er venstrehånden og har aldrig haft problemer med at bruge almindeligt udstyr både hjemme og i skolen. Lad være med at ligge for meget i det.
Den eneste udfordring er når man skriver med kuglepen, hvis det ikke er en der tørrer hurtigt så tværer man det ud med hånden

Anmeld Citér

4. januar 2017

Jems

Prøver virkelig også at ikke lægge for meget i det 

Men kan se hvor det fustrere ham blandt andet med hvordan han skal få smør på sin kniv og smøre det på sit brød.

som blandt andet er en af de små ting 

Anmeld Citér

4. januar 2017

Sprit25

Han er venstre håndet. Ikke handicappet. Du får det til at lyde som om han slet ikke vil kunne fungere. Tag det stil og roligt, skolen skal også nok hjælpe ham

Anmeld Citér

4. januar 2017

Sprit25

Jems skriver:

Men kan se hvor det fustrere ham blandt andet med hvordan han skal få smør på sin kniv og smøre det på sit brød.

Som alle andre får smør på deres brød

Anmeld Citér

4. januar 2017

1977

Profilbillede for 1977
Jems skriver:

Hvad med i køkkenet ? Min dreng elsker at lave mad 

Vores har maddag hver fredag og han bruger de samme redskaber som mig  Du behøver ikke alle de venstrehåndsting som kan købes. 

Anmeld Citér

4. januar 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Jems skriver:

Medmindre i har nogen helt særlige knive, så forstår jeg ikke lige sammenhængen mellem venstrehåndet og at smørre mad. Jeg er venstrehåndet og knive har aldrig været et problem - jo engangs plastic knive fordi de har et indhak på den en side - men det har en alm smørrekniv ikke  

det eneste der har drillet mig var sakse, har dog aldrig ejet en venstrehåndssaks, og det der med kuglepenne og tuscher der bliver tværet ud og smitter af på hånden. 

Anmeld Citér

4. januar 2017

Jems

Mor11 skriver:

Medmindre i har nogen helt særlige knive, så forstår jeg ikke lige sammenhængen mellem venstrehåndet og at smørre mad. Jeg er venstrehåndet og knive har aldrig været et problem - jo engangs plastic knive fordi de har et indhak på den en side - men det har en alm smørrekniv ikke  

det eneste der har drillet mig var sakse, har dog aldrig ejet en venstrehåndssaks, og det der med kuglepenne og tuscher der bliver tværet ud og smitter af på hånden. 

nu har vi prøvet flere gange og vi har ikke fundet en metode endnu der fungerer for ham. Vi har ikke special knive. Spørger jo for at få nogle råd fordi jeg ikke ved hvordan man gør.

Anmeld Citér

4. januar 2017

Jems

Jeg takker for jeres råd. 

Vil lige slå fast at prøver ikke at gøre det til et handicap at være venstre håndet! 

Prøver at finde ud af hvad der fungerer hos andre og hvordan jeg kan hjælpe ham bedst muligt når sådan en ting som at smøre smør på brødet driller ham.

Anmeld Citér

4. januar 2017

Abracadabra

Jems skriver:

Jeg takker for jeres råd. 

Vil lige slå fast at prøver ikke at gøre det til et handicap at være venstre håndet! 

Prøver at finde ud af hvad der fungerer hos andre og hvordan jeg kan hjælpe ham bedst muligt når sådan en ting som at smøre smør på brødet driller ham.

Min datter på 5 (som også starter skole til sommer) har også svært ved at smøre leverpostej eller smør ud. Det er ALDEREN og ikke venstrehåndetheden.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.