Jeg er selv venstrehåndet og det eneste særlige redskab jeg har, er en venstrehåndssaks. Jeg kan sagtens klippe en lille smule med almindelige sakse, men hvis jeg skal klippe store ting eller i lang tid, er det rart med en saks som ligger godt i hånden. Engang jeg var i USA, var jeg i en venstrehåndsbutik. Man kunne få alt mulig fjollet, der var intet jeg gad at have.
Jeg spiser som en højrehåndet og computermusen bruger jeg også som højrehåndet. Det er faktisk ret smart. Jeg kan sidde og skrive noter med min venstre hånd, mens jeg bruger musen i højre hånd, ved computeren. Det benyttede jeg mig meget af mens jeg studerede og når jeg ellers laver større projekter på computeren, hvor har brug for at tage noter i hånden.
Når jeg skriver i hånden, lægger jeg papiret lidt skråt, for ikke at tvære det skrevne ud, men det er nok også det mest udfordrende. Det generer mig heller ikke at gearstangen sidder ved høre hånd, eller at man hilser med højre hånd.
Nogle gange har jeg mit armbåndsur på højre arm, nogle gange på venstre.
Jeg har aldrig haft problemer med knapper, lynlås eller andet, ud over de sædvanlige udfordringer der hører alderen til.
Anmeld
Citér