Mit barn er venstre håndet og skolestart

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2017

Klumpe-dumpe

EnGodMor skriver:

Jeg bliver altså lige nysgerrig for jeg har selv to børn der er venstre håndet, men jeg har aldrig hørt om venstrehånd blyanter, hvordan er de anderledes end en almindelig blyant?

Det er sådan tykke (som anbefaledes i indskolning) fra Stabilo der hedder EASYgraph, der snittet i dem, så mam holder korrekt. Disse snit er jo så lavet, så de passer til venstre hånd. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2017

Klumpe-dumpe

1977 skriver:

Det eneste de har brug for er en saks til venstre hånd.  Min er venstrehåndet, og saksen har været eneste "udfordring" indtil nu i 4 klasse

Dejligt du ved hvad andres børn har behov for 

Anmeld Citér

4. januar 2017

EnGodMor

Klumpe-dumpe skriver:

Det er sådan tykke (som anbefaledes i indskolning) fra Stabilo der hedder EASYgraph, der snittet i dem, så mam holder korrekt. Disse snit er jo så lavet, så de passer til venstre hånd. 

Ej hvor smart, jeg har godt set dem, men troede bare det var ny mode

men så holder de bedre på blyanten? 

Anmeld Citér

4. januar 2017

Øtter

Jeg er selv venstrehåndet og det eneste særlige redskab jeg har, er en venstrehåndssaks. Jeg kan sagtens klippe en lille smule med almindelige sakse, men hvis jeg skal klippe store ting eller i lang tid, er det rart med en saks som ligger godt i hånden. Engang jeg var i USA, var jeg i en venstrehåndsbutik. Man kunne få alt mulig fjollet, der var intet jeg gad at have.

Jeg spiser som en højrehåndet og computermusen bruger jeg også som højrehåndet. Det er faktisk ret smart. Jeg kan sidde og skrive noter med min venstre hånd, mens jeg bruger musen i højre hånd, ved computeren. Det benyttede jeg mig meget af mens jeg studerede og når jeg ellers laver større projekter på computeren, hvor har brug for at tage noter i hånden.

Når jeg skriver i hånden, lægger jeg papiret lidt skråt, for ikke at tvære det skrevne ud, men det er nok også det mest udfordrende. Det generer mig heller ikke at gearstangen sidder ved høre hånd, eller at man hilser med højre hånd.

Nogle gange har jeg mit armbåndsur på højre arm, nogle gange på venstre.

Jeg har aldrig haft problemer med knapper, lynlås eller andet, ud over de sædvanlige udfordringer der hører alderen til.

Anmeld Citér

4. januar 2017

Klumpe-dumpe

EnGodMor skriver:

Ej hvor smart, jeg har godt set dem, men troede bare det var ny mode

men så holder de bedre på blyanten? 

Ergonomisk anbefaleder skolen jumbo trekantet blyanter. Og så valgte jeg disse. jeg synes, når jeg betragter hende, at det ser "nemmere" ud, når hun skriver med dem her, end almindelige. 

Anmeld Citér

4. januar 2017

1977

Profilbillede for 1977
Klumpe-dumpe skriver:

Dejligt du ved hvad andres børn har behov for 

Sådan er jeg 

Anmeld Citér

4. januar 2017

alenemor42

Huh?

Det har jeg aldrig nogensinde tænkt over..... altså at man skulle have udfordringer fordi man er venstrehåndet ....  ved at saks skal være en anden men really? Syntes det er synd overhovedet at have fokus på det så er det da helt sikkert at ungen vil tro der er noget galt med hende/ham.

Selvom du prøver ikke at vise du har fokus på det, vil du simpelthen ikke kunne lade være ubevidst at fokusere på det netop fordi du tror han får problemer...

det sgu da tarveligt!

Anmeld Citér

4. januar 2017

2babygirls

Jems skriver:

Hej med jer. 

Min søn har fundet ud af han er venstre håndet ihvertfald når han skriver og klipper og når han vil smøre sin mad 

Jeg er højre håndet så synes det er en udfordring at hjælpe ham der dukker flere og flere ting op. 

Nogen gode råd fra andre højrehåndet med venstrehåndet børn ? 

Og hvor køber man sådan noget som køkken redskaber og skole redskaber? 

Kan godt være det virker fjollet men vil gøre alt for at han trives bedst muligt og ikke føler det er svært 

Man lærer hurtigt at bruge højre hånd i det daglige, så som en computer mus...

Jeg ligger papiret ned, når jeg skriver så jeg skriver fra nord mod syd, hvis du forstår. Og ja, en saks kan gøre meget ondt at klippe med hvis den ikke passer til hånden!

Køb spillekort med tal i hvert hjørne, ellers kan han ikke se hvad han sidder med når i spiller kort 

Anmeld Citér

4. januar 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123
Øtter skriver:

Jeg er selv venstrehåndet og det eneste særlige redskab jeg har, er en venstrehåndssaks. Jeg kan sagtens klippe en lille smule med almindelige sakse, men hvis jeg skal klippe store ting eller i lang tid, er det rart med en saks som ligger godt i hånden. Engang jeg var i USA, var jeg i en venstrehåndsbutik. Man kunne få alt mulig fjollet, der var intet jeg gad at have.

Jeg spiser som en højrehåndet og computermusen bruger jeg også som højrehåndet. Det er faktisk ret smart. Jeg kan sidde og skrive noter med min venstre hånd, mens jeg bruger musen i højre hånd, ved computeren. Det benyttede jeg mig meget af mens jeg studerede og når jeg ellers laver større projekter på computeren, hvor har brug for at tage noter i hånden.

Når jeg skriver i hånden, lægger jeg papiret lidt skråt, for ikke at tvære det skrevne ud, men det er nok også det mest udfordrende. Det generer mig heller ikke at gearstangen sidder ved høre hånd, eller at man hilser med højre hånd.

Nogle gange har jeg mit armbåndsur på højre arm, nogle gange på venstre.

Jeg har aldrig haft problemer med knapper, lynlås eller andet, ud over de sædvanlige udfordringer der hører alderen til.

Jeg bor i England hvor gearstangen er i venstre hånd. Det er en udfordring selv for en venstrehåndet������

Anmeld Citér

4. januar 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Jems skriver:

nu har vi prøvet flere gange og vi har ikke fundet en metode endnu der fungerer for ham. Vi har ikke special knive. Spørger jo for at få nogle råd fordi jeg ikke ved hvordan man gør.

Umiddelbart tænker jeg at han bare synes det er en svær ting.? Det synes min højrehåndede 5årige også. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.