Må helt ærligt indrømme, at jeg som højgravid (specielt anden gang) ikke var så overskudsagtigt og total rationel, at jeg ikke også kunne have fundet på at blive sur over en lign situation
Er det fair at blive så sur over, måske ikke - men masser af plukveer, hormoner og manglende overskud, ja så er man ikke altid ens bedste selv. Heldigvis har jeg en partner som 100 procent forstår og accepterer dette. En partner som forøvrigt ALDRIG spørger mig om lov til noget, han er da voksen og vurderer selv. Jeg ville blive arrig, hvis han ringede og spurgte mig, om han måtte tage til koncert. Den beslutning træffer han, den skal han da ikke ligge over på mig- og nej, med mindre det var en "once in a lifetime" koncert, så ville han ikke tage afsted, hvis jeg var højgravid.
På hans arbejde havde han sin telefon med til møder, det har mine mandlige kollegaer da også. De sørger for at være tilgængelige 24/7 for deres gravide partner såvidt muligt. En stille julefrokost uden alkohol, man tager til for at give ens partner ro, synes jeg ikke kan sammenlignes med en sen koncert, man tage til for at få opfyldt sine egne behov. Men tror også - efter at have læst denne tråd- at jeg har stillet ret høje krav om behovsudsættelse til min partner, da jeg var højgravid
heldigvis indfriet ham dem uden at blive sur, og vi kan i dag grine af nogle af mine mærkeligheder.
Anmeld
Citér