Er vildt sur på kæresten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2016

lineog4

Uuuh hvor er vi kvinder nogle gange dumme. Du siger ikke klart nej, ja måske giver du endda indtryk af det er okay - men inde i maven forventer du han ved st du har brug for han og han skal på egen hånd vurdere at han burde blive hjemme hos dig. Men han kan jo ikke læse dine tanker, du (og jeg selv) skal lære at sige det vi mener, åbne munden for egne behov. 

Og nej han svarer ikke på en lang SMS om dine generelle behov for han er til koncert og hygger sig. Mon ikke han ville svare, hvis du skrev: ring det er vigtigt! Men er det vigtigt? Er der vigtigt lige præcis i denne nat at debattere og forklare dine behov? Jeg har en regel for mig selv i mit parforhold: jeg kontakter ikke min mand når han er ude og feste med mindre det er sindsyg vigtigt. Han skal ikke forholde sig til mig og mine tanker, billeder osv når han skal være i nuet og forholde sig til dem han er sammen med, jeg forventer jo også går han ud med mig så er han i nuet og forholder sig til mig og ikke til kan telefon. 

I bør nok have en aftale om at du dropper SMSer når han er ude, men han tilgengæld tjekker sin telefon fordi du skal kunne få fat i ham, det er ho ikke kun når du er gravid men altid.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2016

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Har bare haft det elendigt hele dagen. Er højgravid. Har haft tonsvis af plukveer og smerter i skridten. 

Min kæreste har så været til julefrokost med min datter så jeg kunne slappe af. Rigtig dejligt. Han ringer så og spørger om han gå må tage til koncert hvis han kan finde en billet. Siger så at det er jeg da lidt træt af men at han jo selv må bestemme. Han er trods alt voksen. 

Nå men han finder så en billet, jeg bliver lidt træt af det og vi diskutere lidt. Han siger så at jeg så må melde klart ud hvad jeg ville have, altså sagt nej og han jo kommer hjem bagefter. 

Skriver så en lang besked kl 22 om hvad jeg havde brug for, ingen respons. Koncerten sluttede kl 23. Nu er kl 4.15 og han er ikke kommet hjem. Han har ikke svaret på min besked og jeg kan heller ikke få fat på ham. 

Er skide sur på ham. Har ligget vågen det meste af natten fordi mine plukveer gør ondt. Vi har en klar aftale om at man melder ud hvor man tager hen hvis man gør noget andet en man har sagt! 

Fedt nok hvis man gik i fødsel og ikke kunne få fat på ham. Jeg ved ikke om det bare er mig der er hormonel og urimelig, men lige nu er jeg bare mega gal og skulle ud med det

Jeg kan udemærket forstå du er sur over han ikke har ringet eller skrevet, eller er kommet hjem for den sags skyld. 

Men lige med koncerten er jeg enig med ham, du skulle have meldt klart ud at det synes du ikke - altså have sagt nej. Den melding du gav, var et jo "du bestemmer selv" og så kan du ikke tillade dig at blive sur over det.

Anmeld Citér

29. december 2016

Anonym trådstarter

Havde jo også sagt at jeg ikke synes det var fedt. Så det er vel en udmelding. Men derfor bestemmer han stadig selv.

Han kom hjem kl 5. Han var fuldstændig umulig at få fat på og jeg blev på et tidspunkt ret utrygt fordi jeg havde så mange plukveer at jeg overvejede at ringe efter min mor. 

Jeg er i princippet så højgravid at jeg kan føde når som helst. Desuden har vi en aftale om at man altid kan få fat på hinanden uanset hvad. Det har han så ikke overholdt. 

Min SMS var ikke en lang SMS om mine behov kun. Dem kender han udemærket godt. 

Anmeld Citér

29. december 2016

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Havde jo også sagt at jeg ikke synes det var fedt. Så det er vel en udmelding. Men derfor bestemmer han stadig selv.

Han kom hjem kl 5. Han var fuldstændig umulig at få fat på og jeg blev på et tidspunkt ret utrygt fordi jeg havde så mange plukveer at jeg overvejede at ringe efter min mor. 

Jeg er i princippet så højgravid at jeg kan føde når som helst. Desuden har vi en aftale om at man altid kan få fat på hinanden uanset hvad. Det har han så ikke overholdt. 

Først og fremmest, jeg kan sagtens forstå at du ikke brød dig om, ikke at kunne få fat i ham. Min mand og jeg har en stående aftale om, at vi skal kunne få fat i hinanden - ikke fordi jeg er gravid, men vi har børn, og der kunne jo ske dem etellerandet!

Men... At du har sagt at du ikke syntes det var fedt han tog til koncert, er i min optik ikke en klar udmelding, det var mere et "bob bob" svar, og derfra tog han selv en beslutning, en som du ikke syntes om, men beslutningen var hans. Næste gang han spørger, så meld klart ud "ja" eller "nej"..

Anmeld Citér

29. december 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hvorfor synes du egentlig ikke det er fedt at han vil til koncert? 

Anmeld Citér

29. december 2016

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Hvorfor synes du egentlig ikke det er fedt at han vil til koncert? 

Fordi jeg i forvejen havde mange plukveer. Og har fået besked fra fødegange om at jeg skal komme når de bliver regelmæssige. Da jeg med min første gik fra plukveer til presseveer på 3-4 timer. 

Som regel plejer han at kunne gøre hvad han vil. Siger aldrig han ikke må noget. 

Vi har også en aftale altid at skulle kunne få fat på hinanden. Og skrive hvis man gør noget andet en man siger. Men det brød han så lige i går

Anmeld Citér

29. december 2016

Rauw

De ni små måneder man er gravid må man godt være krævende og uretfærdig og bede kæresten blive hjemme fra koncert.

Især hvis han er en kæmpe nar der slukker sin mobil og fester til kl 5 om morgnen.

Hold kæft hvor skulle jeg pludselig se ramasjang herre højt og koge spandevis af kål!

Men udover det ville jeg ikke gøre mere ved den sag. Jeg synes ikke du skal bruge dit krudt på at være sur, han er hjemme og der skete jo intet. Hør om koncerten og sig han skal lave noget lækker aftensmad idag. 

Så er du den cool kæreste. Og han er idioten. Så kan han jo gå og tænke lidt over det. 

Anmeld Citér

29. december 2016

Frk.S

Anonym skriver:

Fordi jeg i forvejen havde mange plukveer. Og har fået besked fra fødegange om at jeg skal komme når de bliver regelmæssige. Da jeg med min første gik fra plukveer til presseveer på 3-4 timer. 

Som regel plejer han at kunne gøre hvad han vil. Siger aldrig han ikke må noget. 

Vi har også en aftale altid at skulle kunne få fat på hinanden. Og skrive hvis man gør noget andet en man siger. Men det brød han så lige i går

Men så skulle du have sagt "det synes jeg ikke er en god idé da jeg kan risikere at gå i fødsel når som helst og så vil jeg gerne have at du er hjemme" eller "det er ok, men så er det meget vigtigt at jeg kan få fat i dig på mobilen og at du kommer med det samme hvis jeg går i fødsel. Kom desuden hjem lige efter koncerten og hold dig nogenlunde ædru så jeg ikke skal have en fulderik med på fødegangen" (alt efter hvad du nu synes) i stedet for "jeg synes ikke det er fedt men det må du selv bestemme" 

Han har jo rent faktisk spurgt dig. Så fortæl ham hvad du synes i stedet for at lade ham beslutte det og så blive sur over hans beslutning. 

Anmeld Citér

29. december 2016

Anonym trådstarter

Frk.S skriver:

Men så skulle du have sagt "det synes jeg ikke er en god idé da jeg kan risikere at gå i fødsel når som helst og så vil jeg gerne have at du er hjemme" eller "det er ok, men så er det meget vigtigt at jeg kan få fat i dig på mobilen og at du kommer med det samme hvis jeg går i fødsel. Kom desuden hjem lige efter koncerten og hold dig nogenlunde ædru så jeg ikke skal have en fulderik med på fødegangen" (alt efter hvad du nu synes) i stedet for "jeg synes ikke det er fedt men det må du selv bestemme" 

Han har jo rent faktisk spurgt dig. Så fortæl ham hvad du synes i stedet for at lade ham beslutte det og så blive sur over hans beslutning. 

Det burde da ikke komme som en overraskelse at jeg kan gå i fødsel når som helt. 

Anmeld Citér

29. december 2016

Anonym

Anonym skriver:

Det burde da ikke komme som en overraskelse at jeg kan gå i fødsel når som helt. 

Nej, men han skal vel også på arbejde, osv? Han kan jo ikke lænke sig til hjemmet 24/7, fordi du inden længe går i fødsel. Sådan fungerer verden jo ikke. Og det var jo ikke et problem, at han tog afsted tidligere på dagen med jeres datter, da det kom dig til gode?

Tror altså du skal finde ja-hatten frem og så lade være med at være så bebrejdende over for din mand. Så vil han helt sikkert have mere lyst til at være hjemme end til koncerter.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.