Jeg var 18 år gammel, da jeg lærte min kæreste at kende. Vi flyttede sammen første dag, og det hele gik meget stærkt. Men det føltes bare rigtigt.
I mange år gik det op og ned, men vi elskede hinanden. Vi blev begge to betagede af andre flere gange undervejs, men blev sammen og havde det grundlæggende godt.
Da jeg var 25, gik vi fra hinanden. Han kom i tvivl om forholdet og småforelsket i en anden. Eller det følte han, fordi vi var groet fast. Alle mennesker udvikler sig, vi glemte bare at udvikle os sammen.
Efter et år fandt vi sammen igen, da vi gennem noget tid havde "datet" igen, haft det sjovt sammen og fundet spændingen tilbage igen. Vi havde som kærester haft så mange små konflikter, at det kom til at præge, hvordan vi så hinanden i dagligdagen. Vi lærte at vokse sammen og ikke kun som enkeltpersoner.
I dag har vi et barn og er glade sammen. Bliver ikke længere betagede af andre, fordi vores forhold rummer alt det, som man også finder spændende hos andre.
Vi lever nu efter:
Græsset er ikke grønnere på den anden side. Græsset er grønnest, der hvor man vander det.
Men det kræver en indsats og at man er sammen, fordi man grundlæggende arbejder mod en fælles fremtid med kærlighed og ligeværdighed. Man skal ikke blive sammen af vane!
Anmeld
Citér