Crush på en anden end min kæreste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.909 visninger
43 svar
75 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. november 2016

Anonym trådstarter

Hej piger

Jeg ved ikke hvad der sker. Jeg har en dejlig kæreste, som jeg har været sammen med siden vi var 17 år, og nu er vi 25. Vi har købt en lejlighed sammen, men har endnu ingen børn. Som i alle andre forhold går det op og ned. For det meste har vi de det dejligt. De sidste par mdr har vi dog skændtes meget, men er sikker på det går over igen. Det er begyndt at gå mig på, at jeg føler mig klogere end ham, og at han ikke udfordrer min intelligens. Men han er jo dejlig på alle mulige andre punkter.

I weekenden var jeg til julefrokost på jobbet, og jeg ved ikke hvad der skete, men jeg har fået et crush på en fyr fra min afdeling. Faktisk en af dem jeg arbejder tættest sammen med til hverdag. Han har selv en kæreste, er ikke særlig pæn, er ikke min type og har slet ikke de samme værdier som mig. Vi havde det bare skidesjovt og dansede hele natten (overskred ingen grænser). Nu tænker jeg på ham hele tiden... Hvordan glemmer jeg ham?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2016

Marts<3

Min kæreste er også klogere end mig. Heldigvis er jeg god til at bage kage(han elsker kage), lave mad og til at parkere bilen baglæns ind. Så vi passer lidt godt sammen alligevel

Sorry, men har lidt svært ved at tag dig seriøst. Det virker utroligt umodent og forkælet det du skriver. Og egentlig ikke særligt intelligent...

Anmeld Citér

27. november 2016

Anonym

Det er meget normalt, og du skal i hvert fald ikke have det dårligt med det. Sådan er det i mange forhold.

Du skal undgå ham på jobbet så meget som muligt i en periode. Og så er det jo et tegn på, at der, som du selv skriver, mangler noget i dit eget forhold. Så det skal I arbejde på, inden du mentalt glider for meget væk. 

Men det kræver, at I gør noget aktivt i forholdet, og du skal nok åbne op for din kæreste og fortælle, at du er kørt lidt død i det, og om I ikke sammen kan arbejde på at få mere liv ind i jeres forhold. 

Anmeld Citér

27. november 2016

KissMeKissMeKissMe

Man kan nok ikke undgå at blive vild med en anden igennem et langt forhold. Jeg har da været der (har været sammen med min kæreste i 5 år). 

Men sådanne forelskelser varer jo ikke ved og kunsten er ikke at rykke på det. Så forsvinder de efter lidt tid og man står tilbage med sin kæreste, som man elsker på en meget dybere måde. 

Hvis du derudover er træt af dit forhold, så vil jeg råde dig til lige at lade forelskelsen køle af og derefter (når du er mere klarsynet) vurdere om forholdet er noget, der skal fortsætte. 

Anmeld Citér

27. november 2016

Sprit25

Jeg tænker det er helt helt naturligt. Jeg har også lige haft et crush på en kollega. Fortalte det til min mand også gik det over 

Anmeld Citér

27. november 2016

Aristocats

Det ville da også være mærkeligt og unaturligt hvis vi ene og alene kun skulle være tiltrukket af ét menneske i hele verden. Selvfølgelig finder vi nogle gange andre mennesker attraktive/udvikler et crush. Det er en del af det at være menneske og på et tidspunkt går det over igen. 

Anmeld Citér

27. november 2016

Anonym

Ja jeg vil sige ligesom de andre, at det er en meget normal ting. Især når i har været sammen med hinanden så længe. Synes ikke du virker umoden, som en anden skriver. Det er da naturligt at man overvejer hvad den anden "giver" en i forholdet.

Jeg har selv været der hvor du er, netop også i en periode hvor det ikke kørte helt mellem min kæreste og jeg. Vi boede ikke sammen på det tidspunkt og jeg følte mig lidt tilsidesat af ham. Så startede jeg på et nyt studie og der var pludselig en sjov og spændende fyr, som syntes jeg var virkelig sød. Jeg fik et crush på ham og blev helt forvirret over den opmærksomhed han gav mig. Men jeg fortalte ham også at jeg havde en kæreste, selvom det ikke gjorde ham mindre interesseret i mig. Heldigvis gik der lidt tid og han fandt en anden pige, som han blev kærester med. Så skete der ikke mere, og jeg blev efterfølgende rigtig vild med min kæreste igen.

Jeg kan kun anbefale dig at kæmpe imod, så længe du ved at du vil være sammen med din kæreste. Du må acceptere dine følelser, for dem kan du sådan set ikke gøre for, så længe du ikke handler på dem

Anmeld Citér

27. november 2016

Anonym trådstarter

Marts<3 skriver:

Min kæreste er også klogere end mig. Heldigvis er jeg god til at bage kage(han elsker kage), lave mad og til at parkere bilen baglæns ind. Så vi passer lidt godt sammen alligevel

Sorry, men har lidt svært ved at tag dig seriøst. Det virker utroligt umodent og forkælet det du skriver. Og egentlig ikke særligt intelligent...

Jeg tager dit indlæg til efterretning, men føler mig egentlig misforstået.

Min kæreste har mange gode kvaliteter, som jeg ikke kan matche, og heldigvis for det. Og jeg har altid holdt på, at man skal beskæftige sig med det man brænder for, og det gør vi også hver især. Men når alt kommer til alt har jeg en lang videregående uddannelse, hvorimod han ikke har en uddannelse, og det er en svær situation at skulle modificere sit sprogbrug i sin kærestes nærhed. Jeg kan føle, at han ikke er med på det jeg taler om, eller at jeg bliver nødt til at "tale ned" til ham. Og det er en mærkelig følelse. Og uanset at følelser ikke nødvendigvis er rationelle, mener jeg ikke at de gør mig forkælet eller umoden.

Nå, men det var egentlig ikke det mit indlæg handlede om. Det var bare nogle ekstra oplysninger om vores forhold og hvor vi står, hvilket jeg selv synes kan være rart når man skal svare på indlæg.

Når du vælger slet ikke at skrive noget omkring det problem jeg sidder med, burde du måske lade helt være med at svare.

Anmeld Citér

27. november 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er meget normalt, og du skal i hvert fald ikke have det dårligt med det. Sådan er det i mange forhold.

Du skal undgå ham på jobbet så meget som muligt i en periode. Og så er det jo et tegn på, at der, som du selv skriver, mangler noget i dit eget forhold. Så det skal I arbejde på, inden du mentalt glider for meget væk. 

Men det kræver, at I gør noget aktivt i forholdet, og du skal nok åbne op for din kæreste og fortælle, at du er kørt lidt død i det, og om I ikke sammen kan arbejde på at få mere liv ind i jeres forhold. 

Tusind tak for dit svar. Det giver virkelig mening. Desværre har vi storrumskontor, hvor netop min og hans arbejdsplads hænger sammen, så det bliver svært at undgå ham. 

Men jeg vil helt sikkert arbejde på mit forhold til min kæreste. Vi har haft nogle diskussioner for nylig, netop fordi vi var kørt lidt død i det. Desværre har min kæreste et enormt tidskrævende job, så vi ses meget lidt.

Anmeld Citér

27. november 2016

Anonym trådstarter

KissMeKissMeKissMe skriver:

Man kan nok ikke undgå at blive vild med en anden igennem et langt forhold. Jeg har da været der (har været sammen med min kæreste i 5 år). 

Men sådanne forelskelser varer jo ikke ved og kunsten er ikke at rykke på det. Så forsvinder de efter lidt tid og man står tilbage med sin kæreste, som man elsker på en meget dybere måde. 

Hvis du derudover er træt af dit forhold, så vil jeg råde dig til lige at lade forelskelsen køle af og derefter (når du er mere klarsynet) vurdere om forholdet er noget, der skal fortsætte. 

Tusind tak for svar. Jeg vil huske på at det går over af sig selv, og lade være med at gøre mere ved det. Jeg har bare kun oplevet det én gang før, og det var et crush der startede før min kæreste og jeg fandt sammen (og varede et stykke tid inde i forholdet) - jeg har ikke oplevet at få et crush på én på den her måde mens vi er sammen. 

Jeg føler mig sikker på at forholdet skal fortsætte, selvom jeg pt er ligeglad. Jeg ved hvor godt vi har haft det, og er mere end villig til at arbejde på at få det tilbage.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.