Crush på en anden end min kæreste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. november 2016

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Jeg tænker det er helt helt naturligt. Jeg har også lige haft et crush på en kollega. Fortalte det til min mand også gik det over 

Hvad sagde din mand til det? Jeg tror virkelig ikke at det vil føre noget godt med sig at jeg siger noget til min kæreste...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2016

Anonym trådstarter

Aristocats skriver:

Det ville da også være mærkeligt og unaturligt hvis vi ene og alene kun skulle være tiltrukket af ét menneske i hele verden. Selvfølgelig finder vi nogle gange andre mennesker attraktive/udvikler et crush. Det er en del af det at være menneske og på et tidspunkt går det over igen. 

Tusind tak for svar. Er glad for, at du ligesom andre mener, at det går over igen. Det glæder jeg mig til 

Anmeld Citér

27. november 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja jeg vil sige ligesom de andre, at det er en meget normal ting. Især når i har været sammen med hinanden så længe. Synes ikke du virker umoden, som en anden skriver. Det er da naturligt at man overvejer hvad den anden "giver" en i forholdet.

Jeg har selv været der hvor du er, netop også i en periode hvor det ikke kørte helt mellem min kæreste og jeg. Vi boede ikke sammen på det tidspunkt og jeg følte mig lidt tilsidesat af ham. Så startede jeg på et nyt studie og der var pludselig en sjov og spændende fyr, som syntes jeg var virkelig sød. Jeg fik et crush på ham og blev helt forvirret over den opmærksomhed han gav mig. Men jeg fortalte ham også at jeg havde en kæreste, selvom det ikke gjorde ham mindre interesseret i mig. Heldigvis gik der lidt tid og han fandt en anden pige, som han blev kærester med. Så skete der ikke mere, og jeg blev efterfølgende rigtig vild med min kæreste igen.

Jeg kan kun anbefale dig at kæmpe imod, så længe du ved at du vil være sammen med din kæreste. Du må acceptere dine følelser, for dem kan du sådan set ikke gøre for, så længe du ikke handler på dem

Jeg er virkelig glad for dit svar - mener ikke selv at jeg er umoden, og det er jo ikke af ond vilje, at jeg overvejer hvad vi giver hinanden i forholdet, men fordi det påvirker min måde at være på.

Din historie minder meget om min, jeg har også følt mig tilsidesat af min kæreste i en periode, og det har bare ikke kørt på skinner. Og så kommer der én ind fra højre og er det modsatte af min kæreste, alt det jeg ikke søger, men bare super spændende og giver opmærksomhed. 

Jeg kæmper imod! Det er det rigtige. 

Anmeld Citér

27. november 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hej piger

Jeg ved ikke hvad der sker. Jeg har en dejlig kæreste, som jeg har været sammen med siden vi var 17 år, og nu er vi 25. Vi har købt en lejlighed sammen, men har endnu ingen børn. Som i alle andre forhold går det op og ned. For det meste har vi de det dejligt. De sidste par mdr har vi dog skændtes meget, men er sikker på det går over igen. Det er begyndt at gå mig på, at jeg føler mig klogere end ham, og at han ikke udfordrer min intelligens. Men han er jo dejlig på alle mulige andre punkter.

I weekenden var jeg til julefrokost på jobbet, og jeg ved ikke hvad der skete, men jeg har fået et crush på en fyr fra min afdeling. Faktisk en af dem jeg arbejder tættest sammen med til hverdag. Han har selv en kæreste, er ikke særlig pæn, er ikke min type og har slet ikke de samme værdier som mig. Vi havde det bare skidesjovt og dansede hele natten (overskred ingen grænser). Nu tænker jeg på ham hele tiden... Hvordan glemmer jeg ham?

Jeg kan sagtens følge dig. Altså selvom jeg anser både min mand og jeg, for at være intelligente mennesker, så har jeg stadig oplevet at være betaget af andre mænd.

Jeg arbejdede sammen med en fyr, som var 6-7 år ældre end mig - vi gik begge på uni! Han udfordrede min intelligens og var generelt meget interessant at snakke med. Vi flirtede da lidt på jobbet og brugte mange timer sammen. I starten første jeg mig nærmest forelsket, men ret hurtigt gik det op for mig, at jeg var tiltrukket af ham på en platonisk måde. Jeg talte med min mand (kæreste dengang) om det og han havde det fint med det, så længe at jeg ikke var fysisk tiltrukket af ham!

Det jeg prøver på at sige er, at man sagtens kan have behov for andre input end det ens partner kan give én. Hvis man bare er åben omkring det, så tror jeg egentlig at det er meget sundt!

Jeg ser stadig min gamle kollega og min mand kan også rigtig godt lide ham nu!

Anmeld Citér

27. november 2016

Panther

Profilbillede for Panther
Marts<3 skriver:

Min kæreste er også klogere end mig. Heldigvis er jeg god til at bage kage(han elsker kage), lave mad og til at parkere bilen baglæns ind. Så vi passer lidt godt sammen alligevel

Sorry, men har lidt svært ved at tag dig seriøst. Det virker utroligt umodent og forkælet det du skriver. Og egentlig ikke særligt intelligent...

Jeg er overhovedet ikke enig! Det er da enormt vigtigt både at føle, at man bidrager med forskellige ting, men bestemt også at ens partner forstår, hvad man interesserer sig for. Man er hverken umoden eller forkælet, fordi man vil udfordres intellektuelt af sin partner.

Anmeld Citér

27. november 2016

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er virkelig glad for dit svar - mener ikke selv at jeg er umoden, og det er jo ikke af ond vilje, at jeg overvejer hvad vi giver hinanden i forholdet, men fordi det påvirker min måde at være på.

Din historie minder meget om min, jeg har også følt mig tilsidesat af min kæreste i en periode, og det har bare ikke kørt på skinner. Og så kommer der én ind fra højre og er det modsatte af min kæreste, alt det jeg ikke søger, men bare super spændende og giver opmærksomhed. 

Jeg kæmper imod! Det er det rigtige. 

Selvfølgelig er det ikke det. 

Ham jeg havde som crush var lige præcis også meget anderledes end min kæreste og jeg tog mig selv i at sammenligne dem. Jeg syntes også det var spændende, men jeg var samtidig også fyldt med dårlig samvittighed i den periode. Jeg skrev nemlig lidt med ham fyren, og jeg måtte jo skjule det for min kæreste når vi var sammen. Det gjorde at jeg trak mig meget væk fra ham. Det var slet ikke sjovt, men omvendt var det som om min kæreste blev mere opmærksom og interesseret i mig, da jeg holdte op med at være det i ham. Så da jeg stoppede al kontakt med fyren (det hele varede måske maks 3-4 ugers tid) så blev mit forhold virkelig godt igen.  

For mig lyder det som om at i har lidt at arbejde med i dit forhold, men det at få et crush på en anden, kan også være et wake up call. Det kan minde en om, hvad man savner i ens forhold, og så er det bare om at få det løst.

Anmeld Citér

27. november 2016

Marts<3

PUHK skriver:

Jeg er overhovedet ikke enig! Det er da enormt vigtigt både at føle, at man bidrager med forskellige ting, men bestemt også at ens partner forstår, hvad man interesserer sig for. Man er hverken umoden eller forkælet, fordi man vil udfordres intellektuelt af sin partner.

Har du hørt om ironi??

Anmeld Citér

27. november 2016

Sprit25

Anonym skriver:

Hvad sagde din mand til det? Jeg tror virkelig ikke at det vil føre noget godt med sig at jeg siger noget til min kæreste...

Om han skulle være nervøs? Så sagde jeg næh også var det det 

Anmeld Citér

27. november 2016

Panther

Profilbillede for Panther

Har du hørt om ironi??

Ja?

Men var følgende ment ironisk?

"Sorry, men har lidt svært ved at tag dig seriøst. Det virker utroligt umodent og forkælet det du skriver. Og egentlig ikke særligt intelligent..."

For det var det, jeg svarede på.

Anmeld Citér

27. november 2016

Abracadabra

Jeg har ikke prøvet at være i dit sted. Men for mig er en intelligent mand mega sexet, meget mere end store overarme og tatoveringer. Nok derfor har jeg altid været sammen med sådan nogle spinkle uni-frækkerter med store ordforråd.

Jeg ville ikke kunne være tilfreds med at skulle forenkle mit sprog hjemme.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.