MajS47 skriver:
Jeg har altid vist, at jeg ønsker at blive mor en dag
Men selvfølgelig helst med en mand der ønsker, at være der og være en del af det. . .
Har været i fast forhold og været bonus mor og det gjorde mig endnu mere sikker på, at ønske at blive mor en dag. Men det forhold stoppede og har nu været single en del år efterhånden.
Jeg er 31, har fast job som pædagog og et godt netværk og en god familie. Jeg er sikker på alle vil støtte mig hvis jeg vælger, at være alene mor.
Men nu har jeg datet en fyr og er blevet gravid - det var på ingen måde planlagt så er selv temmelig overrasket og forvirret.
Fyren er orienteret men ønsker ikke, at være en del af, at sætte et barn i verden. Da det vil påvirke hans liv for meget.
Jeg forstår hans situation men er ikke sikker på jeg er klar på en abort. Har været imod abort altid.
Men hvordan vil det påvirke mit liv, at blive alene mor og ikke mindst mit barns, der vil vokse op uden en far?
Har tidligere overvejet at, gå i fertilitets behandling, så tanken om et liv som alene mor har været der før, men er aldrig gået i gang. Men nu er jeg gravid og pludselig er jeg i tvivl om hvad jeg skal vælge. . .
Er jeg klar til rollen som alene mor, at opfostre et barn helt selv og skal jeg være egoistisk kun og tænke på mine behov og ikke fyrens?
Hvad er jeres erfaringer ? ?
Jeg vælger ikke at stemme.
I sidste ende er det kun dig der kan vælge hvad du vil.
Jeg personligt ville aldrig få et barn med en som ikke ønsker det, så heller få et barn af en sæd doner. Jeg har et barn i forvejen og alt med faren til barnet er helvede og nu efter 1,5 år er det stadig endnu ikke blevet bedre, nu er kommunen indblandet og jeg ved at jeg en million gange heller vil være alene mor og vide hvordan jeg står frem for det der sker nu, far er der i et øjeblik og næste er han der ikke.
For mit barn ville det være så meget bedre ikke at have en far, frem for en far der gang op gang svinger, ikke er det og ikke tager varme på barnets behov. Når jeg skal have et barn til bliver det med en åben doner, så kan barnet få at vide det har en far, men at barnet først må kontakte far når h*n er 18.