Skal jeg være alene mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2016

B&J

Lige meget hvad er det ikke vores beslutning mig dig og faren.

jeg ville sætte mig ned med faren og få mig en god snak om det hele. For husk nu på faren også han er stadig bundet i 18år 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2016

modesty

Anonym skriver:

Det har jeg skam heller ikke sagt noget som helst om. Men han ved da hvad sex kan føre til, hvis han ikke var parat til børn så burde han passe bedre på. Så er det jo bare synd at det ikke lige passer ind i hans liv.

Nej, det er ikke synd for ham at det ikke lige passer ind i hans liv. Det er synd for det måske kommende barn at dets far bare kan sige "ellers tak" og så fortsætte sit liv som han plejer. For sådan er realiteterne. Hvad han "burde" gøre er totalt irrelevant for det barn - og derfor også irrelevant for diskussionen.

Anmeld Citér

9. november 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Sprit25 skriver:

Bare lige bortset fra hun ikke har en far til barber. 

?? Hvad mener du? 

Anmeld Citér

9. november 2016

Guldlok88

Mor og meget mere skriver:

?? Hvad mener du? 

Den kommende far vil ikke have barnet. . 

Anmeld Citér

9. november 2016

Sprit25

Mor og meget mere skriver:

?? Hvad mener du? 

Lige bortset fra hun ikke har en far til barnet 

Anmeld Citér

9. november 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg har aldrig selv stået i den situation, men en meget tæt på mig har. Hun har tænkt på børn før men aldrig nået så langt at planlægge det. Hun var sammen med en mand hun elskede rigtig meget, de havde endda købt hus sammen. Hun var blevet gravid, og hun var rigtig glad for det, men han ønskede ikke at være far nu, men først om 2-3 år! Det var hans tankegang, børn passede ikke ind i hans liv lige pt. Det skulle planlægges og i sidste ende valgte hun at få en abort. Det har hun mere eller mindre fortrudt lige siden. De var "kun" sammen i ca. et halvt år efter aborten og så gik de fra hinanden. Det har taget på hende psykisk at hun fik en abort den gang, men det er jo hende og ikke nødvendigvis dig. Jeg ville nu bare fortælle hvordan det var for hende.

Jeg går ikke selv ind for abort, men det er den enkeltes eget valg. Jeg vil nu sige at det er noget lidt forkert folk siger at sige barnet ikke er ønsket og en "ups'er", efter som du siger et barn er ønsket før og det lyder til at være en lidt større ønske i dit liv alligevel. Så jeg tror på den måde at barnet ville have det lige godt, om du så valgte at beholde det, eller få et donorbarn senere hen. Et donorbarn ville heller ikke have en far på den "oprindelige" måde, men at være alene mor er der intet at skamme sig over eller forkert i, om det så er med en mand du eventuelt senere ikke er sammen med mere, eller fra en donor.

Nu ved jeg ikke hvor langt henne du er, men at få en abort uanset hvornår, kan gøre at du kan få problemer senere i livet med at blive gravid igen. Det skal du måske også tage til eftertanke. Jeg kan dog ikke huske hvor store chancerne for det er, måske er de små? Jeg ved bare at de er der, og syntes at du skulle kende til dem, hvis du ikke allerede gjorde det.

Jeg tror ikke det har så meget med andres mening at gøre, og hvor mange % der er på hver mulighed, men mere hvad du selv føler. Hvordan vil du eventuelt have det med dig selv bagefter? Er det et valg du ville kunne leve med at skulle have en abort? 

Jeg håber at du finder frem til det svar du ønsker, og at alt kommer til at gå godt for dig i fremtiden, om du vælger at få en abort eller at beholde barnet. Stort  til dig 

Hvor har du det fra - at abort kan ødelægge chancen for fremtidige graviditeter? 

Nu har jeg fået foretaget en abort for dlwre år siden og både egen læge og hospitalslæge sagde at det ikke havde nogen betydning. 

Og så synes jeg at forskellen på donor og ts situation er at der er en far som aktivt siger nej til det her barn. Det er ikke uden betydnibg både for barn og far. 

Anmeld Citér

9. november 2016

Anonym skriver:

Dit argument er simpelthen for plat!

Du har jo ikke nogen indflydelse på træet, det har en mand på en kvinde og graviditet, du kan simpelthen ikke samlingen de to ting. Hvis du kørte ind i træet og det væltede på dig, var det dinu egen skyld og din egen ja! 

Stop nu med de platte undskyldninger og lad manden tage det ansvar. længere er den ikke.

Ville du synes at en mand skal "tvinges" til samvlr med sit barn er optimalt? Hvordan tror du det ville påvirke barnet? 

Anmeld Citér

9. november 2016

Anonym skriver:

Dit argument er simpelthen for plat!

Du har jo ikke nogen indflydelse på træet, det har en mand på en kvinde og graviditet, du kan simpelthen ikke samlingen de to ting. Hvis du kørte ind i træet og det væltede på dig, var det dinu egen skyld og din egen ja! 

Stop nu med de platte undskyldninger og lad manden tage det ansvar. længere er den ikke.

Hvad hvis det var den anden vej rundt - kvinden ønsker abort mens manden ønsker at beholde barnet? 

Anmeld Citér

9. november 2016

Anonym

mor:) skriver:

Hvor har du det fra - at abort kan ødelægge chancen for fremtidige graviditeter? 

Nu har jeg fået foretaget en abort for dlwre år siden og både egen læge og hospitalslæge sagde at det ikke havde nogen betydning. 

Og så synes jeg at forskellen på donor og ts situation er at der er en far som aktivt siger nej til det her barn. Det er ikke uden betydnibg både for barn og far. 

Hvis du går ind på sundhed.dk om det er enten medicinsk eller kirurgisk, kan du læse om risici ved abort, og hvis netop du er en af de procent det oplever risici, kan du efterfølgene have problemer med at blive gravid eller have en fuldendt graviditet.

Jeg er dybt ked af at du ikke er blevet informeret korrekt af de læger du har været hos. Men disse informationer er utrolig nemme at finde online.

Man kan også vælge bevidst at gøre det til et problem, med alle de bekymringer der er, eller state tidligt ud og gøre det til noget positivt i stedet for negativ. 

Anmeld Citér

9. november 2016

Anonym

MajS47 skriver:

Jeg har altid  vist,  at jeg ønsker at blive mor en dag 

Men selvfølgelig helst med en mand der ønsker,  at være der og være en del af det. . . 

Har været i fast forhold og været bonus mor og det gjorde mig endnu mere sikker på,  at ønske at blive mor en dag. Men det forhold  stoppede og har nu været single en del år efterhånden. 

Jeg er 31,  har fast job som pædagog og et godt netværk og en god familie.  Jeg er sikker på alle vil støtte mig hvis jeg vælger,  at være alene mor. 

Men nu har jeg datet en fyr og er blevet gravid - det var på ingen måde planlagt så er selv temmelig overrasket og forvirret. 

Fyren er orienteret men ønsker ikke, at være en del af,  at sætte et barn i verden.  Da det vil påvirke hans liv for meget. 

Jeg forstår hans situation men er ikke sikker på jeg er klar på en abort.  Har været imod abort altid.  

Men hvordan vil det påvirke mit liv,  at blive alene mor og ikke mindst mit barns,  der vil vokse op uden en far? 

Har tidligere overvejet at, gå i fertilitets behandling,  så tanken om et liv som alene mor har været der før,  men er aldrig gået i gang.  Men  nu er jeg gravid og pludselig er jeg i tvivl om hvad jeg skal vælge. . .  

Er jeg klar til rollen som alene mor,  at opfostre et barn helt selv og skal jeg være egoistisk kun og tænke på mine behov og ikke fyrens? 

Hvad er jeres erfaringer ? ? 

Min mand og jeg havde været sammen i 10 år og pludselig fandt vi ud af at jeg var gravid på p-piller. Han meldte hurtigt ud at han IKKE ville have barnet og han syntes at jeg skulle have en abort (jeg var 29 og han 33 år). Da jeg sagde at jeg ville beholde barnet - ønskede han at vi gik fra hinanden. Jeg beholdt barnet (6år i dag) - min mand og jeg fandt ud af det og har i dag 3 børn og et 4. på vej. Min point er at jeg ville beholde barnet og have været alenemor, hvis ikke min mand var blevet voksen, og jeg ville aldrig have fortrudt mit valg også selvom jeg skulle have været alenemor 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.