Skal jeg være alene mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2016

Anonym

Aristocats skriver:

Så du mener, at et barn skal være en straf for at have sex? Hvis man har beskyttet sig ordentligt, så har man da gjort det man kunne og derfor holder argumentet med at hvis man har sex, skal man også være forberedt på et barn ikke. Det er noget vrøvl i mine øjne. Man er da i sin fulde ret til ikke at ønske et barn, og så samtidig dyrke sex. Hvis man har beskyttet sig, har man da netop taget det ansvar der skal til! Det der "to til tango" argument har intet hold i sig. Hvis jeg tager ud og cykler med cykelhjelm på og et træ vælter ned i mit hoved og jeg bliver skadet, er det så også mit ansvar? Taget i betragtning af at jeg havde gjort mit for at forhindre at jeg ville blive skadet, men chancen for at et træ vælter ned i mit hoved og trumfer cykelhjelmens sikkerhed er der jo teoretisk set altid en lille risiko for - er det så stadig i bund og grund noget, jeg burde straffes for?

Hvis det er det du vil kalde det, ja.

Hvis dette er en ting som går hen og bliver aktuelt, at fædre kan frasige sig ansvaret hver gang de gør en kvinde gravid og så bare "skride" fra ansvaret kommer der til at være mange enlige mødre, og så kommer staten til at stå for ansvaret når der skal betales støtte på den ene eller anden måde til dette barn.

Det kommer vi til at betale for i skat, at en eller anden mand har valgt at skride fra ansvaret så nu står staten med det i stedet. Det er heller i orden på nogen måde.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2016

Aristocats

Hvis det er det du vil kalde det, ja.

Hvis dette er en ting som går hen og bliver aktuelt, at fædre kan frasige sig ansvaret hver gang de gør en kvinde gravid og så bare "skride" fra ansvaret kommer der til at være mange enlige mødre, og så kommer staten til at stå for ansvaret når der skal betales støtte på den ene eller anden måde til dette barn.

Det kommer vi til at betale for i skat, at en eller anden mand har valgt at skride fra ansvaret så nu står staten med det i stedet. Det er heller i orden på nogen måde.

At det koster staten penge er jeg egentligt fuldstændig ligeglad med. Det er da en bagatel i sådan et dilemma. Tænk, man kunne faktisk forhindre det hele ved at få en abort - man kunne forhindre en mand i ufrivilligt faderskab, en mand der "skrider fra ansvaret" SAMT alle de skattekroner, hvis en kvinde overvejede de ærgerlige omstændigheder og derved fik en abort. Men jeg kunne godt tænke mig at høre dit svar på træ og cykelhjelms-eksempelet, for i bund og grund er det den samme problematik. 

Derudover er det jo heller ikke et ansvar en mand selv har valgt til og lige pludselig skrider fra. Det er et "ansvar" om man kan kalde det, som har været fuldstændigt ufrivilligt og uplanlagt hele tiden, så hvilket ansvar har manden egentligt haft, hvis han har beskyttet sig i det omfang der er muligt? Så er det jo en ulykke og jeg mener ikke, man står til ansvar for ufrivillige ulykker. 

Anmeld Citér

9. november 2016

Anonym

Aristocats skriver:

At det koster staten penge er jeg egentligt fuldstændig ligeglad med. Det er da en bagatel i sådan et dilemma. Tænk, man kunne faktisk forhindre det hele ved at få en abort - man kunne forhindre en mand i ufrivilligt faderskab, en mand der "skrider fra ansvaret" SAMT alle de skattekroner, hvis en kvinde overvejede de ærgerlige omstændigheder og derved fik en abort. Men jeg kunne godt tænke mig at høre dit svar på træ og cykelhjelms-eksempelet, for i bund og grund er det den samme problematik. 

Derudover er det jo heller ikke et ansvar en mand selv har valgt til og lige pludselig skrider fra. Det er et "ansvar" om man kan kalde det, som har været fuldstændigt ufrivilligt og uplanlagt hele tiden, så hvilket ansvar har manden egentligt haft, hvis han har beskyttet sig i det omfang der er muligt? Så er det jo en ulykke og jeg mener ikke, man står til ansvar for ufrivillige ulykker. 

Hvis vores skat kan ende med at blive forhøjet på grund af situationer som disse, skal abort da netop ikke være svaret. Faderen skal tage ansvaret selv.

Verden er uretfærdig af og til, sådan er det bare nogen gange. Hvis du cyklede med cykelhjelm på og blev ramt i hovedet af et træ, kunne det ende give dig gener resten af livet selv om du var havde taget ansvar og taget cykelhjelm på. Du skal måske betale for at gå til fysioterapeut resten af livet, eller medicin. Man kan blive ved. 

Anmeld Citér

9. november 2016

Aristocats

Hvis vores skat kan ende med at blive forhøjet på grund af situationer som disse, skal abort da netop ikke være svaret. Faderen skal tage ansvaret selv.

Verden er uretfærdig af og til, sådan er det bare nogen gange. Hvis du cyklede med cykelhjelm på og blev ramt i hovedet af et træ, kunne det ende give dig gener resten af livet selv om du var havde taget ansvar og taget cykelhjelm på. Du skal måske betale for at gå til fysioterapeut resten af livet, eller medicin. Man kan blive ved. 

Men det har jo aldrig været et ansvar? Det ansvar man kan tage er at beskytte sig og når det så er gjort og der desværre sker en ulykke, har man jo netop taget ansvar for at forhindre det, man ikke ønskede. Og det at beskytte sig er da først og fremmest det største og eneste ansvar man kan tage i forhold til sex og uønsket undfangelse af børn! Det har jo aldrig været et ansvar manden bevidst har taget og som han så lige pludselig får kolde fødder overfor. 

Du har helt ret i at verden er uretfærdig, men jeg kan ikke bruge dit svar til noget. Jeg søger et helt konkret svar på, om det er min skyld og mit ansvar, at jeg blev ramt i hovedet af et træ, selvom jeg havde benyttet mig af beskyttelse. Helt konkret, ja eller nej; Hvis jeg cykler med cykelhjelm på og et træ helt tilfældigt vælter ned i mit hoved, er det så mit ansvar og min skyld at jeg kom til skade, til trods for at jeg havde det som tilsyneladende skulle beskytte mig mod det? Hvis svaret er nej, så er svaret også nej i faderens situation i forhold til barnet. 

Anmeld Citér

9. november 2016

Patriark

Førstegangsmor-88 skriver:

Hvis hun skal tage ansvar skal hun da netop ikke få en abort ? �� 

Det er da en underlig logik. Hun skal træffe det svære, men rigtige valg, og det er jo tydeligvis at få en abort. Det er at tage ansvar for barnet og sig selv.

At få barnet er den lette udvej. Og kun i hendes egen interesse. Hverken barnets, samfundets eller barnefar.

Anmeld Citér

9. november 2016

Troldemommi

Sprit25 skriver:

Bare lige bortset fra hun ikke har en far til barber. 

Det syntes jeg så ikke er nok til at få en Abort

Anmeld Citér

9. november 2016

anonym12

Helt ærligt? Så havde jeg nok beholdt barnet, hvis det var min drøm at få et barn. Jeg ville ikke kunne bære at få en abort og slet ikke hvis det bagefter viste sig at jeg ikke blev gravid med en donor. 

En abort er et stort indgreb og jeg tror (jeg har aldrig prøvet det) at man skal være MEGET afklaret med at man ikke ønsker barnet, for at det ikke rammer en hårdt psykisk bagefter. 

I terien mener jeg at man ikke bør få et barn, med en far, som ikke ønsker barnet. Men virkeligheden er bare ikke så sort og hvid. Så du må mærke efter hvad der er det rigtige valg for dig

Anmeld Citér

9. november 2016

Anonym

jeg havde valgt en abort. Synes det er utrolig egoistisk at sætte et barn i verden der ikke er ønsket af faderen. Jeg har selv fået en abort fordi barnet ikke var ønsket selvom jeg ønskede mig børn. Det var ærlig talt det nemmeste valg jeg kunne træffe for jeg tænkte på barnet og fremtidens samarbejde og har aldrig fortrudt det valg. 

Ved ikke hvad det er for skræk historier folk hører der snakker om kæmpe indgreb osv. Jeg fik det kirugisk fordi jeg var for langt henne til medicinsk. Det tog 15 minutter og havde det godt med mig selv bagefter. Kunne se mig selv og min daværende fyr i øjnene bagefter. Noget jeg aldrig ville have kunnet hvis jeg havde tvunget en mand ind i en rolle han ikke ønskede sig. 

Men mand kan bruge gummi men en kvinde kan bruge spiral, pessar, p-piller og mange andre præventionsmidler og ingen af dem er 100% sikre. For mig at se har kvinden de fleste midler til beskyttelse kontra mænd udover afholdenhed og det kan man ikk forlange af folk. 

Anmeld Citér

9. november 2016

Anonym

Aristocats skriver:

Men det har jo aldrig været et ansvar? Det ansvar man kan tage er at beskytte sig og når det så er gjort og der desværre sker en ulykke, har man jo netop taget ansvar for at forhindre det, man ikke ønskede. Og det at beskytte sig er da først og fremmest det største og eneste ansvar man kan tage i forhold til sex og uønsket undfangelse af børn! Det har jo aldrig været et ansvar manden bevidst har taget og som han så lige pludselig får kolde fødder overfor. 

Du har helt ret i at verden er uretfærdig, men jeg kan ikke bruge dit svar til noget. Jeg søger et helt konkret svar på, om det er min skyld og mit ansvar, at jeg blev ramt i hovedet af et træ, selvom jeg havde benyttet mig af beskyttelse. Helt konkret, ja eller nej; Hvis jeg cykler med cykelhjelm på og et træ helt tilfældigt vælter ned i mit hoved, er det så mit ansvar og min skyld at jeg kom til skade, til trods for at jeg havde det som tilsyneladende skulle beskytte mig mod det? Hvis svaret er nej, så er svaret også nej i faderens situation i forhold til barnet. 

Dit argument er simpelthen for plat!

Du har jo ikke nogen indflydelse på træet, det har en mand på en kvinde og graviditet, du kan simpelthen ikke samlingen de to ting. Hvis du kørte ind i træet og det væltede på dig, var det dinu egen skyld og din egen ja! 

Stop nu med de platte undskyldninger og lad manden tage det ansvar. længere er den ikke.

Anmeld Citér

9. november 2016

Aristocats

Anonym skriver:

Dit argument er simpelthen for plat!

Du har jo ikke nogen indflydelse på træet, det har en mand på en kvinde og graviditet, du kan simpelthen ikke samlingen de to ting. Hvis du kørte ind i træet og det væltede på dig, var det dinu egen skyld og din egen ja! 

Stop nu med de platte undskyldninger og lad manden tage det ansvar. længere er den ikke.

Manden (eller kvinden) har jo heller ingen indflydelse på prævention som svigter. Det er jo også en ulykke som ingen kan forudsige. I stedet for at komme med konkrete eksempler og argumenter for hvorfor det her er mandens ansvar og ikke en ufrivillig ulykke som kunne ske for enhver, så vælger du blot at kalde mine argumenter "platte", det ville måske hjælpe lidt på debatten hvis du kom med flere input omkring HVORFOR det netop er mandens ansvar. Forklar mig, hvordan en ulykke hvor (jeg går ud fra) forholdsregler var taget i brug i form af prævention, kan være mandens ansvar. Hvis du ikke gider at tage den længere, så er det fint med mig, men så forhold dig konstruktivt fremfor at slynge den ud på mig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.