Hvis vores skat kan ende med at blive forhøjet på grund af situationer som disse, skal abort da netop ikke være svaret. Faderen skal tage ansvaret selv.
Verden er uretfærdig af og til, sådan er det bare nogen gange. Hvis du cyklede med cykelhjelm på og blev ramt i hovedet af et træ, kunne det ende give dig gener resten af livet selv om du var havde taget ansvar og taget cykelhjelm på. Du skal måske betale for at gå til fysioterapeut resten af livet, eller medicin. Man kan blive ved.
Men det har jo aldrig været et ansvar? Det ansvar man kan tage er at beskytte sig og når det så er gjort og der desværre sker en ulykke, har man jo netop taget ansvar for at forhindre det, man ikke ønskede. Og det at beskytte sig er da først og fremmest det største og eneste ansvar man kan tage i forhold til sex og uønsket undfangelse af børn! Det har jo aldrig været et ansvar manden bevidst har taget og som han så lige pludselig får kolde fødder overfor.
Du har helt ret i at verden er uretfærdig, men jeg kan ikke bruge dit svar til noget. Jeg søger et helt konkret svar på, om det er min skyld og mit ansvar, at jeg blev ramt i hovedet af et træ, selvom jeg havde benyttet mig af beskyttelse. Helt konkret, ja eller nej; Hvis jeg cykler med cykelhjelm på og et træ helt tilfældigt vælter ned i mit hoved, er det så mit ansvar og min skyld at jeg kom til skade, til trods for at jeg havde det som tilsyneladende skulle beskytte mig mod det? Hvis svaret er nej, så er svaret også nej i faderens situation i forhold til barnet.
Anmeld
Citér