Lade 6 årige tage på ferie i udlandet med bedste?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2016

esioul

Jeg ville sende afsted.

Jeg var på et tidspunkt i folkeskolen en uge i Tyrkiet. 

Jeg fik en "hjemmeopgave", at jeg skulle skrive logbog og fortælle de andre om min tur. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2016

1977

Profilbillede for 1977

Ja og også i en skoleuge. Vi tager vores ud af skolen 2 uger i næste måned for at rejse. Han går i 4 klasse og får en lektieliste han skal lave. 

Anmeld Citér

25. oktober 2016

Miti's mama

Jeg ville ikke have noget problem at sende en 6årig med. Men aldrig midt i skoletiden. Det må vente til ferien.

Anmeld Citér

25. oktober 2016

Carina:-)

Hvis ens barn ellers er velfungerende og fagligt godt med betyder 5 dages fravær  ikke noget l det store billede

Og slet ikke i børnehaveklassen.

Altså er man et år lidt uheldig er det jo ikke unormalt at have flere sygedage end det om vinteren.. . 

Så jeg ville ikke have noget problem med at lade mit barn få den oplevelse. 

Anmeld Citér

25. oktober 2016

sne190810

Jeg ville ikke have et problem med det. 

Min egen 6 årige skal med sin mormor og morfar til Tel Aviv til foråret i en uge, hvor både lillesøster og storesøstre bliver hjemme. 

Anmeld Citér

25. oktober 2016

B&J

Hvis det er i ferien så vil jeg sige go for det ellers ikke.

men min mor måtte med glæde tage på ferie med vores dreng 

Anmeld Citér

25. oktober 2016

Babilooo

Nu ved jeg ikke hvor turen går hen..

Men dem der skriver, at  de ikke ville tage ud af skolen i en uge synes jeg måske overdriver effekten af en uges skolegang. Hvis man fx tager en tur til London, Paris eller andet sted vil man som barn da lære meget mere - man hører er andet sprog, prøver andet mad og lære en anden kultur (hvis det er i udlandet). Det er da mere betydningsfuldt en at øve at skrive a'er eller b'er pænt osv. Det er børnehaveklasse - det de lære kan man sagtens nå at indhente før eller under ferien.... efter min mening. 

Anmeld Citér

25. oktober 2016

Goggelogge

Jeg ville uden problemer turde sende min datter afsted med hendes bedsteforældre, da jeg ved de ville passe rigtig godt på hende..

og det med det er en skole uge ville heller ikke være et problem.. mine forældre er begge selvstændige og vi havde kun mulighed for st komme afsted uden for skolernes ferie og det har jeg da ikke taget skade af. Hvis det endelig er, kan i da sende nogle bøger og noget med.. så er der noget de kan lave, når der er tid og plads

Anmeld Citér

25. oktober 2016

Panther

Profilbillede for Panther
modesty skriver:

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men jeg er 36 og dengang jeg var barn, skete der absolut intet ved at man tog et barn på ferie i en skoleuge.  Det skete da engang imellem og var ikke noget som hverken skolen eller klassekammeraterne så skævt til. 

Jeg har ikke påstået, at det har udelukkende har noget med alder at gøre (jeg er otte år yngre end dig) - jeg pointerede blot, at min indledende sætning lød blot som starten på et "gammelmandsargument". Når det så er sagt, så tror jeg bestemt, at der er sket et skred i udviklingen, da fællesskabet og betydningen heraf i mange situationer har en tendens til at blive nedprioriteret i forhold til for fx 20 år siden. Men derudover er der selvfølgelig andre faktorer, der spiller ind ift accept af emnet - fx i hvilket miljø man er opvokset.

Jeg synes personligt, at det er en fejlvurdering, at det er problemfrit at tage sit barn ud af skole i en uge eller flere (undtaget sygdom og ekstraordinære lejligheder). Det sender blandt andet et signal (både til det individuelle barn og til resten af klassen/lærerne/skolen) om, at skole og uddannelse kan nedprioriteres til fordel for sjov og ferie.

Anmeld Citér

25. oktober 2016

Aristocats

PUHK skriver:

Jeg har ikke påstået, at det har udelukkende har noget med alder at gøre (jeg er otte år yngre end dig) - jeg pointerede blot, at min indledende sætning lød blot som starten på et "gammelmandsargument". Når det så er sagt, så tror jeg bestemt, at der er sket et skred i udviklingen, da fællesskabet og betydningen heraf i mange situationer har en tendens til at blive nedprioriteret i forhold til for fx 20 år siden. Men derudover er der selvfølgelig andre faktorer, der spiller ind ift accept af emnet - fx i hvilket miljø man er opvokset.

Jeg synes personligt, at det er en fejlvurdering, at det er problemfrit at tage sit barn ud af skole i en uge eller flere (undtaget sygdom og ekstraordinære lejligheder). Det sender blandt andet et signal (både til det individuelle barn og til resten af klassen/lærerne/skolen) om, at skole og uddannelse kan nedprioriteres til fordel for sjov og ferie.

Tjo, jeg havde en i min klasse som var væk l godt og vel 8 måneder for at rejse jorden rundt. Det så ikke ud til at hverken hun eller klassen tog skade af det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.