modesty skriver:
Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men jeg er 36 og dengang jeg var barn, skete der absolut intet ved at man tog et barn på ferie i en skoleuge.
Det skete da engang imellem og var ikke noget som hverken skolen eller klassekammeraterne så skævt til.
Jeg har ikke påstået, at det har udelukkende har noget med alder at gøre (jeg er otte år yngre end dig) - jeg pointerede blot, at min indledende sætning lød blot som starten på et "gammelmandsargument". Når det så er sagt, så tror jeg bestemt, at der er sket et skred i udviklingen, da fællesskabet og betydningen heraf i mange situationer har en tendens til at blive nedprioriteret i forhold til for fx 20 år siden. Men derudover er der selvfølgelig andre faktorer, der spiller ind ift accept af emnet - fx i hvilket miljø man er opvokset.
Jeg synes personligt, at det er en fejlvurdering, at det er problemfrit at tage sit barn ud af skole i en uge eller flere (undtaget sygdom og ekstraordinære lejligheder). Det sender blandt andet et signal (både til det individuelle barn og til resten af klassen/lærerne/skolen) om, at skole og uddannelse kan nedprioriteres til fordel for sjov og ferie.
Anmeld
Citér