Lade 6 årige tage på ferie i udlandet med bedste?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Ville du lade din 6 årige rejse til udlandet med sine bedsteforældre

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

5.259 visninger
47 svar
62 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. oktober 2016

Anonym trådstarter

Hejsa, 

Ville I lade jeres 6 årige rejse med sine bedsteforældre til udlandet på ferie?

De skal ud og rejse med en flok unge, men skal ikke være på, hele tiden, og har derfor spurgt om de måtte tage vores barn med. Rejsen ligger i januar!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2016

Skouboe

Anonym skriver:

Hejsa, 

Ville I lade jeres 6 årige rejse med sine bedsteforældre til udlandet på ferie?

De skal ud og rejse med en flok unge, men skal ikke være på, hele tiden, og har derfor spurgt om de måtte tage vores barn med. Rejsen ligger i januar!

Det ville jeg ikke have nogle problemer med. Mine unger er 6 & 7, og de har de sidste par år været på ferie hos diverse bedsteforældre i en uges tid af gangen. At de tager ud af landet ser jeg ikke som det store problem. 

Anmeld Citér

24. oktober 2016

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Det ville jeg ikke have nogle problemer med. Mine unger er 6 & 7, og de har de sidste par år været på ferie hos diverse bedsteforældre i en uges tid af gangen. At de tager ud af landet ser jeg ikke som det store problem. 

Nu er vores barn lige startet i skole, så er ret ny i det system og er derfor i tvivl om det er klogt at rejse mit i en skole uge? Plus vores barn af natur er meget følsom og reagerer meget på sine følelser. Eller er jeg bare for overtænkende og en hønemor!?

Anmeld Citér

24. oktober 2016

Skouboe

Nu er vores barn lige startet i skole, så er ret ny i det system og er derfor i tvivl om det er klogt at rejse mit i en skole uge? Plus vores barn af natur er meget følsom og reagerer meget på sine følelser. Eller er jeg bare for overtænkende og en hønemor!?

Hvor meget er dit barn bedsteforældrene? Er det tit på ferie hos dem, og føler det sig trygt hos dem? Er det vant til længere perioder hos dem?

Hvad med skolen, kan dit barn følge med?

Det må du spørge dig selv om. Jeg ville ikke have problemer med at sende mine unger ud at rejse ned deres bedsteforældre, men de er som skrevet også vant til at være på ferie hos dem. 

Anmeld Citér

24. oktober 2016

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Hvor meget er dit barn bedsteforældrene? Er det tit på ferie hos dem, og føler det sig trygt hos dem? Er det vant til længere perioder hos dem?

Hvad med skolen, kan dit barn følge med?

Det må du spørge dig selv om. Jeg ville ikke have problemer med at sende mine unger ud at rejse ned deres bedsteforældre, men de er som skrevet også vant til at være på ferie hos dem. 

De har en stor stjerne hos vores barn, og er på ferie hos dem jævnligt og stort set altid en uge i sommerferien! Vi har endnu ikke fået en evaluering på hvordan det går i skolen, så der er jeg ikke helt sikker. Det ser ud til at være en succes men vi har ikke været til forældre møde der endnu!

Jeg er også lidt i vildrede over at vi har to børn, hvor de kun inviterer den ene. Den mindste er kun knap 4, så ville ikke lade det barn rejse uden mor og far endnu. Men vil det barn føle sig overset af sine bedsteforældre?

Anmeld Citér

24. oktober 2016

Sprit25

Jeg ville ikke have problemer med ferien. Jeg var selv afsted med mine bedsteforældre i den alder  Tilgengæld ville jeg ikke acceptere de to mit barn ud af skolen udenfor ferie

Anmeld Citér

24. oktober 2016

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Jeg ville ikke have problemer med ferien. Jeg var selv afsted med mine bedsteforældre i den alder  Tilgengæld ville jeg ikke acceptere de to mit barn ud af skolen udenfor ferie

Nej det også også den del der irriterer mig, da det er det første skoleår og derved meget vigtigt at være med i!

Anmeld Citér

24. oktober 2016

drabo

Profilbillede for drabo

Nu stemte jeg før jeg så det var en skoleuge.

Men som udgangspunkt, så ville jeg ikke have noget problem med at sende min 6 årige en uge på ferie med bedsteforældrene - faktisk skulle min 6-årige have været af sted med bedsteforældrene i sommers, men det endte med at mig og hendes søster også kunne tage med, men havde det ikke flasket sig havde hun fået en uges ferie med bedsteforældrene alene.

Jeg tænker angående skolen, så ved du bedst hvordan hun vil tackle det. Og så er der det med at de har andre pligter på ferien - det er lidt svært at læse ud fra din post hvor store de er - og det er nok dem, der ville være min største bekymring.

At den lille ikke er inviteret ville jeg ikke undre mig over for tænker at en på knapt fire ikke ville kunne være på ferie i en uge uden far og mor - og desuden så ville 2 børn plus de andre pligter måske være en stor mundfuld for bedsteforældrene.

Anmeld Citér

24. oktober 2016

Anonym trådstarter

drabo skriver:

Nu stemte jeg før jeg så det var en skoleuge.

Men som udgangspunkt, så ville jeg ikke have noget problem med at sende min 6 årige en uge på ferie med bedsteforældrene - faktisk skulle min 6-årige have været af sted med bedsteforældrene i sommers, men det endte med at mig og hendes søster også kunne tage med, men havde det ikke flasket sig havde hun fået en uges ferie med bedsteforældrene alene.

Jeg tænker angående skolen, så ved du bedst hvordan hun vil tackle det. Og så er der det med at de har andre pligter på ferien - det er lidt svært at læse ud fra din post hvor store de er - og det er nok dem, der ville være min største bekymring.

At den lille ikke er inviteret ville jeg ikke undre mig over for tænker at en på knapt fire ikke ville kunne være på ferie i en uge uden far og mor - og desuden så ville 2 børn plus de andre pligter måske være en stor mundfuld for bedsteforældrene.

Den lille har klaret 5 dages ferie hos dem uden noget. Så der er der intet i, og ved at den mindste nok bliver lidt ked når det går op for barnet at det ikke skal med.

Jeg har lidt svært ved at regne ud hvor meget i baggrunden de kan være på den rejse, da de jo skal med for at være ekstra hænder. Normalt er det dem der 100 % står for alt det ansvarlige og timing af aktiviteter på de rejser for de unge (som er børn med et svært sygdomsforløb)

Anmeld Citér

24. oktober 2016

Guldlok88

Ikke når den ligger i en skole uge 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.