Lade 6 årige tage på ferie i udlandet med bedste?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Nej, og slet ikke i en skoleuge.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2016

Panther

Profilbillede for Panther

Den gang jeg var barn (indsæt billede af gammel mand med pibe), der tog man ikke et barn på ferie i en skoleuge. Jeg synes, det er forkert, amoralsk og dårlig stil at gøre. Hvis alle tager deres barn ud af skolen til ferie bare én gang om året, så svarer det gennemsnitligt til, at der altid mangler ét barn pga ferie. Det er ikke kun den enkelte elevs mulighed for at kunne undvære en uges skole - det er også alle de andre elever, der lider under et konstant opbrudt flow - både fagligt og socialt.

Anmeld Citér

24. oktober 2016

Anonym

Både og.. 

Min søn på 7 år fik tilbudt at tage med hans mormor/moster/morfar/onkel på en uges ferie i uge 40. 

Jeg sagde nej til at de skulle have ham med alene, da jeg bare slet ikke er tryg ved at han skulle være alene med dem i en hel uge. 

Vi tog så med på ferien, så intet problem. 

Han er 1 klasses knægt, og jeg har bestemt ingen kvaler ved at han fik en uges ferie midt i "skoletiden". 

Vi læste, regnede osv på turen, oplevede anden kultur, sprog osv. 

Anmeld Citér

24. oktober 2016

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Min datter er nu kun 2 år. 

Men har alligvelet til ladt mig at stemme. Jeg har stemt nej. Af den sempel grund at det er i skole ugen. 

Anmeld Citér

24. oktober 2016

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Hejsa, 

Ville I lade jeres 6 årige rejse med sine bedsteforældre til udlandet på ferie?

De skal ud og rejse med en flok unge, men skal ikke være på, hele tiden, og har derfor spurgt om de måtte tage vores barn med. Rejsen ligger i januar!

Jeg stemte også før jeg så det med skoleuge. Min søn bliver 6 i januar og starter først i skole næste sommer, så jeg ville ikke have et problem med det men så snart han starter i skole måtte det ligge i en skole ferie. 

Anmeld Citér

24. oktober 2016

Aristocats

Ja og det måtte gerne være i en skoleuge. 

Anmeld Citér

24. oktober 2016

Anonym

Nej.  Pga  

1. Rejse med unge mennesker,  det lyder lidt som et job/frivilligt arbejde og der vil jeg ikke mene en 6 årige har noget at gøre.  

2.det er i en skole uge 

Anmeld Citér

24. oktober 2016

modesty

Anonym skriver:

De har en stor stjerne hos vores barn, og er på ferie hos dem jævnligt og stort set altid en uge i sommerferien! Vi har endnu ikke fået en evaluering på hvordan det går i skolen, så der er jeg ikke helt sikker. Det ser ud til at være en succes men vi har ikke været til forældre møde der endnu!

Jeg er også lidt i vildrede over at vi har to børn, hvor de kun inviterer den ene. Den mindste er kun knap 4, så ville ikke lade det barn rejse uden mor og far endnu. Men vil det barn føle sig overset af sine bedsteforældre?

Hvis barnet allerede har været på ferie hos bedsterne i en uge uden brok, ville jeg ikke have nogen problemer med det. Så er det jo blevet "afprøvet", så at sige.

Synes også det er fint at det kun er den store der får lov - den lille er efter min mening helt klart for lille.

M.h.t. at det er i en skoleuge - altså, jeg var 2 uger i Afrika udenfor skoleferien både i 0. og 2. klasse. Uden problemer. Så mon ikke det går, det er jo ikke fordi de små er lavet af porcelæn og går i stykker så snart der er noget der afviger fra normen.

Men altså - m.h.t. skoleugen, hvorfor ikke bare spørge i skolen hvordan de vurderer det??

Anmeld Citér

24. oktober 2016

modesty

PUHK skriver:

Den gang jeg var barn (indsæt billede af gammel mand med pibe), der tog man ikke et barn på ferie i en skoleuge. Jeg synes, det er forkert, amoralsk og dårlig stil at gøre. Hvis alle tager deres barn ud af skolen til ferie bare én gang om året, så svarer det gennemsnitligt til, at der altid mangler ét barn pga ferie. Det er ikke kun den enkelte elevs mulighed for at kunne undvære en uges skole - det er også alle de andre elever, der lider under et konstant opbrudt flow - både fagligt og socialt.

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men jeg er 36 og dengang jeg var barn, skete der absolut intet ved at man tog et barn på ferie i en skoleuge.  Det skete da engang imellem og var ikke noget som hverken skolen eller klassekammeraterne så skævt til. 

Anmeld Citér

25. oktober 2016

Bshizzle

I en alder af 6 år ville jeg ikke ha nogle problemer med at sende mit barn afsted med Bedsteforælderne... 

Vi har faktisk selv taget 1 uge på ferie i skole-tiden da det ofte er billigere og mere ro på. ... og det samme gør vi når året er omme  (nu er mine dog 5 år og snart 11 år). 

Jeg har bare gjort det at jeg har forhørt mig hos Skolelæreren om hvad de skal lave den bestemte uge og evt sørge for han ikke blir bagud med lektier. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.