Sjovt at høre hvordan det ser ud rundt omkring i de små hjem :-)
Her har vi 100 % fælles økonomi. Vi har heller ikke lommepenge som andre skriver om. Jeg spekulerer på hvad lommepengene mon bruges til:-)
Hvis vi vil i biografen og ud med venner uden hinanden, så bruger vi af vores fælles penge. Ligesådan hvis vi køber tøj, bøger mm
Hverken jeg eller min mand blander os i hvad den anden bruger af penge. Ingen af os er stor-shoppere, så vi kan sagtens få dækket vores individuelle behov uden de store udfordringer.
I vores unge dage var jeg på su og manden på lærlingeløn. I de seneste år har jeg både haft en del års fuldtidsarbejde og et enkelt års skolegang hvor jeg gik en del ned i indtægt. Til næste år begynder jeg på endnu en uddannelse, der oven i købet er selvbetalt. Hvis vi ikke havde fællesøkonomi så ville jeg aldrig have råd til at videreuddanne mig og min mand ville tilgengæld skulle leve med en ægtefælle der var trist over ikke at kunne opnå sit ønske.
Kort sagt så føler jeg /vi at man i et ægteskab bakker hinanden op både som enkeltindivider, familie og økonomisk.
Anmeld
Citér