Herhjemme har vi ikke 100% fælles økonomi. Jeg har været gift før og der havde vi fællesøkonomi og det gik helt galt og jeg har siden ikke ville have fællesøkonomi da jeg gerne selv vil adm mine egne udgifter.
Herhjemme har vi hver vores lønkonto, budgetkonto, opsparing
Fælles har vi budgetkonto, opsparing, børneopsparing m.m
Jeg betaler selv min fagforening, A-kasse, telefon,gæld tandlægeregninger, antivirus på min computer osv.
Hver måned deler vi alle fælles udgifter. Pengene bliver overført til vores fælles budget. Når alle penge er rykket til diverse konti er der et beløb tilbage på hver vores konti. Det er i princippet vores "lommepenge" eller penge til eget forbrug.
Hvis en af os mangler penge betaler den anden.
Min kæreste har job og får løn og jeg er på sygedagpenge.
Jeg aner ikke hvordan fremtiden kommer til at se ud. Men jeg har ikke meget tilbage til mig selv.
Børnepenge kommer ind på min konto. De medregnes ikke i budgettet, men jeg styre dem.
Januar måned: Får vi et beløb hver, der købes ting vi mangler evt. til huset eller lign. For nogle år tilbage gik januars ydelse til en ny opvaskemaskine fx.
April måned: Forår/sommertøj til ungerne sko, overtøj m.m Og hvad de/vi ellers mangler. Kan også være udflugter eller lign.
Juli måned: Sommerferiehygge, hvad ungerne mangler m.m
Oktober måned: Efterår/vintertøj, overtøj, sko og støvler, nissegaver
Vi har aldrig skændtes over økonomien. Det har aldrig været et problem. Vi har aldrig stået og manglet penge. Men vi har klart måtte prioterer. Det vigtigste for os er at regninger m.m bliver betalt. At vi har penge til mad. Det er også rart at have penge til sig selv og kunne købe tøj og en kaffe osv. Nogle måneder er bedre end andre. Alt i alt så er det ok. Men drømmer selvfølgelig altid om at vinde i LOTTO. Men det kræver jo at man spiller