Det giver ikke mening at lærlinge løn er mindre en SU, medmindre i ikke officielt bor sammen...
Herhjemme deler vi pt 50/50, der er nogle udgifter vi betaler hver i sær fordi vi ikke har 100% fælles økonomi endnu. Men vi får fælles økonomi inden året er omme da vi i det nye år får fælles børn.
Jeg har fx bil nu som jeg købte før jeg mødte min kæreste, der er dog ikke lån på den men min kæreste betaler stadig 50/50. Altså han betaler halvdelen af service mm. Det er aftale for at han må kører i den. Hvis han ikke ville betale, skulle han heller ikke bruge den.
din kæreste må betale halvdelen af alle fælles udgifter, også den bil du køber hvis han vil kører i den. Men har I råd til det? Hvis du vælger at I skal have bil og kæresten ikke vil, synes jeg det er fair at du betaler lånet. Men kæresten må være med til at betale de andre udgifter, service, vægtafgift hvis han vil benytte sig af den. Hvis han så har penge tilovers når han har betalt fælles udgifter så er det jo hans.
Fælles udgifter ser jeg som husleje, tv/internet, institution til jeres barn, forsikringer, mad, gælles gæld m.m
måske det ville være lettere at smide begge jeres penge i en stor pulje, betale alle udgifter og dele resten mellem jer = fællesøkonomi
Anmeld
Citér