Det vi ikke forstår andre ikke ved....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2016

Lilleguldklump

Jeg syntes dit spørgsmål var så ærligt i den anden tråd! Og det mindede mig om at jeg stadig ikke havde fået ansvarsforsikret min hest (som er lov krav) - har jo kun haft den i 8 år nu 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2016

Ciss

Ej mand!!! NU bliver jeg nysgerrig; hvordan pokker foregår det med at skrælde kartofler ved bordet? - altså efter de er kogt?? DET har jeg godt nok aldrig hørt om????

Det havde jeg heller ikke!

De satte små tallerkener ud mellem andenhver person til affaldet, og så sad alle og skrællede sine egne kartofler, før de forsynede sig med resten. Man bliver jo klistret på fingrene, og der kan hurtigt komme rusk på tallerken også. Det var værst, hvis man skulle have en potion nr to, og der allerede var lidt sove osv på tallerknen. Så nej, jeg var ikke begejstret for det system. Men de var vant til det. For dem handlede det om, at en enkelt person ikke skulle stå alene i kjøkkenet og slide med den opgave,  når det var noget, folk godt kunne klare selv. 

Anmeld Citér

6. oktober 2016

Benjamins'mor

MoarHvidovre skriver:

Det gjorde vi i børnehaven og da de begge startede i skole for henholdsvis 3 år og 1 år siden fik vi en seddel på, at man selv skulle sørge for forsikring til sit barn, da sfo/skolen ikke havde en forsikring.

Sådan er det i vores kommune, men kan selvfølgelig ikke sige om det er standard oplysning i andre kommuner.

Vi blev informeret om det da min knap 6-årig søn startede i dagpleje, da hun sagde forsikringen også dækkede hvis han lavede skader/ødelagde ting hos hende. 

Men da min datter på snart 3-årig datter startede i vuggestue nævnte de intet om det, ej heller da hun startede i børnehave. 

- Det skal lige siges de begge er forsikret. 

Anmeld Citér

6. oktober 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Det havde jeg heller ikke!

De satte små tallerkener ud mellem andenhver person til affaldet, og så sad alle og skrællede sine egne kartofler, før de forsynede sig med resten. Man bliver jo klistret på fingrene, og der kan hurtigt komme rusk på tallerken også. Det var værst, hvis man skulle have en potion nr to, og der allerede var lidt sove osv på tallerknen. Så nej, jeg var ikke begejstret for det system. Men de var vant til det. For dem handlede det om, at en enkelt person ikke skulle stå alene i kjøkkenet og slide med den opgave,  når det var noget, folk godt kunne klare selv. 

Jøsses mand!!! :0)))

Anmeld Citér

6. oktober 2016

Abracadabra

CC79 skriver:

Du har jo  en ganske anden holdning til børneforsikringer ka jeg godt høre. Du har fravalgt det bevidst? Da altid noget jeg ik er helt alene i ik at ha en børneforsikring  omend det for mit vedkommende skyldes uvidenhed. Men syns da dine pointer er interssante og ku selv få de tanker. Men da mange mener det er det tryggeste at gøre tør man jo nærmest ik andet men tak for dit interesante indlæg med en anden vinkling på emnet om børneforsikring.

Ja, jeg fravælger det meget bevidst.

Jeg vil endda vove påstanden, at en stor del af dem gruppe, der tilkøber børneforsikringen gør det af uvidenhed omkring, hvad den egentlig dækker mere end den sædvanlige indbo m. ansvar. Og jeg tror netop, at den gruppe råber højest omkring det 'uansvarlige' i ikke at have den.

Anmeld Citér

6. oktober 2016

AMM00

Læste nogle af svarerne. 

Og det gik mig faktisk på, at de fleste svar lød som om at du fuldstændig var dum i hovedet pga du ikke har ulykkes forsikring. 

Kender da mange der ikke har, og her i Danmark kan man stadig overleve uden en forsikring. Ikke at jeg siger det ikke er vigtigt. 

Men man er stadig en god forælder hvis man ikke har. 

Jeg kan da sødt fortælle dig at det er bedst du har en ulykkes forsikring instedet for at lige ned til dig pga du ikke har. 

Og nej, lærere og pædagoger har aldrig haft en pligt om at fortælle om ulykkes forsikring.. 

Anmeld Citér

7. oktober 2016

AnoMom

MoarHvidovre skriver:

Jeg kan godt forstå, at det kan være svært, at få indblik i, hvad der er normalt med din opvækst. Heldigvis har du fået en mand som forstår, at hjælpe dig med, hvad der er rigtigt og forkert.

Dog undre det mig nu alligevel lige nøjagtig med børneforsikringerne, da man bliver oplyst om det når man starter i institution og i skole.

Men det vigtigste er selvfølgelig, at nu ved I det og kan finde pengene til det

Min søn er startet i institution og jeg er aldrig blevet informeret om det!?

Anmeld Citér

7. oktober 2016

CC79

Ja, jeg fravælger det meget bevidst.

Jeg vil endda vove påstanden, at en stor del af dem gruppe, der tilkøber børneforsikringen gør det af uvidenhed omkring, hvad den egentlig dækker mere end den sædvanlige indbo m. ansvar. Og jeg tror netop, at den gruppe råber højest omkring det 'uansvarlige' i ikke at have den.

Ok det lyder i hvert fald som om det er en meget god ide virkelig at få styr på hvad den dækker sådan en forsikring, så man ik bliver dårligt overrasket hvis man ska bruge den. Minder mig lidt om jeg engang havde en sygeforsikring på en hund. Og fandt ud af den havde mange begrænsninger. Både hvad den dækkede årligt, hvad den dækkede, der var jo utallige ting den ik dækkede og selvrisikoen gjorde at de to gange jeg fik brug for den endte jeg med at betale beløbet selv da jeg højest kunne få 100 kr tilbage da regningen ik var mere end 700-800 kr. Ka huske det gjorde mig meget skeptisk overfor hundesygeforsikring og om det en eller anden grad var en lidt falsk tryghed. Så ja man skal i hvert fald være velinformeret før man kaster sig ud i at oprette forsikringer.

Anmeld Citér

7. oktober 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Synes det er godt skrevet. Vi har hver især hver vores virkeligheder.. jeg stammer også selv fra en dum barndom osv. , så der var også nogle ting, som jeg har været uviden omkring. 

Vil dog aldrig sige man er uansvarlig hvis man ikke har forsikring.. det er et valg man selv tager..

Anmeld Citér

7. oktober 2016

CC79

AMM00 skriver:

Læste nogle af svarerne. 

Og det gik mig faktisk på, at de fleste svar lød som om at du fuldstændig var dum i hovedet pga du ikke har ulykkes forsikring. 

Kender da mange der ikke har, og her i Danmark kan man stadig overleve uden en forsikring. Ikke at jeg siger det ikke er vigtigt. 

Men man er stadig en god forælder hvis man ikke har. 

Jeg kan da sødt fortælle dig at det er bedst du har en ulykkes forsikring instedet for at lige ned til dig pga du ikke har. 

Og nej, lærere og pædagoger har aldrig haft en pligt om at fortælle om ulykkes forsikring.. 

Tak for dit pæne svar. Jamen følte mig virkelig dum i hovedet og som en dårlig forældre og ja ligesom andre forældre vil jeg da mine børn det bedste og fik følelsen af jeg var den eneste i verden, der var så dum sammen med måske et par enkelte andre. Så værdsætter dit svar for spurgte netop ind til det i mangel på viden, men fordi jeg jo på ingen måde er ligeglad hvis jeg gør noget der potenielt ka være til skade for mine børn. Så tænkte på baby.dk er der nok nogen der kan oplyse mig men oprettede også den tråd anonymt fordi jeg godt kunne tænke mig til det måske ville støde nogen. Men vil godt stå ved mit indlæg for har ik gjort det i ond mening eller for at spare penge men ren og skær mangel på indsigt. Så tak for din pæne måde at fremstille det på og værdsætter selvfølgelig også de andre svar der hvor tonen måske fik mig til at føle mig dummere end godt er men ja ka jo også godt høre at der er andre der ik ved en masse om forsikringer samt nogle der helt bevidst fravælger det af årsager de har gennemtænkt. Så du har ret og det er lidt mere nuanceret alligevel.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.