Det vi ikke forstår andre ikke ved....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2016

Dorthe1986

Abracadabra skriver:

Børneforsikring er altså et noget overflødigt produkt i mine øjne. Ja, de dækker tandskade opstået i barndommen som giver blivende problemer i voksenlivet - men at betale fx en stifttand som voksen er jo ikke en umulighed.

Ja, de dækker en méngrad, og de penge kan da være rare, hvis man skulle være uheldig, men vi bor ikke i USA, hvor man ikke kan få en kørestol, hvis man mister benet. Man får den hjælp, man har brug for. Hvis man er bange for, at de privilegier mistes, skal man blive politisk aktiv.

Vi er helt almindelige akademikere med helt almindelig topskats-indkomst, og vi skal fandenfisemig IKKE have børneforsikring.

Så enig!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2016

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
lineog4 skriver:

Jeg har 3 børn og det er jeg da ikke blevet oplyst om?!

Det gjorde vi i børnehaven og da de begge startede i skole for henholdsvis 3 år og 1 år siden fik vi en seddel på, at man selv skulle sørge for forsikring til sit barn, da sfo/skolen ikke havde en forsikring.

Sådan er det i vores kommune, men kan selvfølgelig ikke sige om det er standard oplysning i andre kommuner.

Anmeld Citér

6. oktober 2016

CC79

Manna skriver:

Du er sej �� Velskrevet!

Tak for de pæne ord da og fordi du gad læse med.

Anmeld Citér

6. oktober 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Tommel op! Godt skrevet!

Jeg har også nogen gange undret mig, når folk taler meget bastant ned til en, som stiller et spørsmål.

Fordi man har et andet udgangspunkt/andre vaner/andre problemer, er det ikke sådan at den som svarer er bedre. Da er der bare nogen andre spørgsmål i livet vedkommende ikke kan svare på, for ingen ved eller kan alt, og nogen gange bliver man overrasket over, hvor anderledes folk ser på ting eller hvad som for dem er vigtigt.

I min tidligere svigerfamilie snakkede de meget nedladende om en ungdom - en kæreste sønnen havde haft - fordi hun ikke havde været sikker på, hvordan hun skulle håndtere kartoffelskrællet ved bordet, for i denne familie bliver kartofler aldrig skrældet,  før de serveres. Selv ikke på juleaften.  Det ordner hver person selv på sin egen tallerken. Hun blev omtalt som fisefin, mangelfuldt opdraget og mindre intelligent. Gæt om jeg holdt mund med, at jeg er vokset op med at kartoffelskrælning sker før maden serveres. Mine forældre synes det er noget unødvendigt griseri at skulle sidde med den slags ved middagsbordet. Det er selvfølgelig en detaljert,  men man må jo lige huske på,  at vi kommer fra forskellige familier og traditioner og har ganske forskellige udgangspunkt. 

Ej mand!!! NU bliver jeg nysgerrig; hvordan pokker foregår det med at skrælde kartofler ved bordet? - altså efter de er kogt?? DET har jeg godt nok aldrig hørt om????

Anmeld Citér

6. oktober 2016

CC79

God-mor skriver:

så sejt skrevet

Takker for de søde ord og smilyer og fordi du orkede læse den lange historie.

Anmeld Citér

6. oktober 2016

CC79

SØS skriver:

Stort kram til dig!

Takker og så meget i lige måde til dig.

Anmeld Citér

6. oktober 2016

CC79

Abracadabra skriver:

Børneforsikring er altså et noget overflødigt produkt i mine øjne. Ja, de dækker tandskade opstået i barndommen som giver blivende problemer i voksenlivet - men at betale fx en stifttand som voksen er jo ikke en umulighed.

Ja, de dækker en méngrad, og de penge kan da være rare, hvis man skulle være uheldig, men vi bor ikke i USA, hvor man ikke kan få en kørestol, hvis man mister benet. Man får den hjælp, man har brug for. Hvis man er bange for, at de privilegier mistes, skal man blive politisk aktiv.

Vi er helt almindelige akademikere med helt almindelig topskats-indkomst, og vi skal fandenfisemig IKKE have børneforsikring.

Du har jo  en ganske anden holdning til børneforsikringer ka jeg godt høre. Du har fravalgt det bevidst? Da altid noget jeg ik er helt alene i ik at ha en børneforsikring  omend det for mit vedkommende skyldes uvidenhed. Men syns da dine pointer er interssante og ku selv få de tanker. Men da mange mener det er det tryggeste at gøre tør man jo nærmest ik andet men tak for dit interesante indlæg med en anden vinkling på emnet om børneforsikring.

Anmeld Citér

6. oktober 2016

CC79

Tommel op! Godt skrevet!

Jeg har også nogen gange undret mig, når folk taler meget bastant ned til en, som stiller et spørsmål.

Fordi man har et andet udgangspunkt/andre vaner/andre problemer, er det ikke sådan at den som svarer er bedre. Da er der bare nogen andre spørgsmål i livet vedkommende ikke kan svare på, for ingen ved eller kan alt, og nogen gange bliver man overrasket over, hvor anderledes folk ser på ting eller hvad som for dem er vigtigt.

I min tidligere svigerfamilie snakkede de meget nedladende om en ungdom - en kæreste sønnen havde haft - fordi hun ikke havde været sikker på, hvordan hun skulle håndtere kartoffelskrællet ved bordet, for i denne familie bliver kartofler aldrig skrældet,  før de serveres. Selv ikke på juleaften.  Det ordner hver person selv på sin egen tallerken. Hun blev omtalt som fisefin, mangelfuldt opdraget og mindre intelligent. Gæt om jeg holdt mund med, at jeg er vokset op med at kartoffelskrælning sker før maden serveres. Mine forældre synes det er noget unødvendigt griseri at skulle sidde med den slags ved middagsbordet. Det er selvfølgelig en detaljert,  men man må jo lige huske på,  at vi kommer fra forskellige familier og traditioner og har ganske forskellige udgangspunkt. 

Tak. Sjovt det du skriver der som ganske rigtigt påpeger de forskelle vi kan have svært ved at forstå. Men ja var godt forberedt på at der nok ville være en tone henad det du også siger og derfor valgte jeg også i første omgang at være anonym men herefter tænkte jeg at jeg vil gerne stå ved de fejl og mangler jeg har for vi har noget allesammen hvor vi er bagerst i køen så at sige. Hvis man er ligeglad ville man jo ik prøve at blive klogere på noget man ik vidste. Men tak for dit beskrivende indlæg for det rammer jo ret godt.

Anmeld Citér

6. oktober 2016

CC79

Det gjorde vi i børnehaven og da de begge startede i skole for henholdsvis 3 år og 1 år siden fik vi en seddel på, at man selv skulle sørge for forsikring til sit barn, da sfo/skolen ikke havde en forsikring.

Sådan er det i vores kommune, men kan selvfølgelig ikke sige om det er standard oplysning i andre kommuner.

Det var da fint I fik den information. Det burde da være standard i alle kommuner for ja der ska nok være nogen der ikke ved noget om den slags. Netop de resourcesvage er måske mere udsatte for at mangle den viden. Så det ku man håbe bliver almindeligt så folk ka tage stilling til det ud fra et oplyst grundlag.

Anmeld Citér

6. oktober 2016

Guldlok88

MoarHvidovre skriver:

Jeg kan godt forstå, at det kan være svært, at få indblik i, hvad der er normalt med din opvækst. Heldigvis har du fået en mand som forstår, at hjælpe dig med, hvad der er rigtigt og forkert.

Dog undre det mig nu alligevel lige nøjagtig med børneforsikringerne, da man bliver oplyst om det når man starter i institution og i skole.

Men det vigtigste er selvfølgelig, at nu ved I det og kan finde pengene til det

Jeg er altså aldrig blevet mindet om det selvom min søn går i børnehave... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.