er det en mærkelig holdning jeg har

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2016

Muhmi

den glade skriver:

Heey allesammen 

Jeg føler mig lidt små skør 

Jeg er gravid med vores første barn, min kæreste er en der i alt uskyldighed godt kan lide lige at få en enkelt øl en varm eftermiddag en gang i mellem. Jeg er lidt af den holdning at det selvfølgelig er helt okay. Men jeg har lidt en holdning om at jeg ikke vil have at der bliver indtaget den mindste smule alkohol i nærheden af barnet. Altså så den der ene øl kun er når barnet ikke er tilstede i hvert fald de første 5 år 

Min kæreste syntes jeg overdriver det med børn og alkohol lidt, hvad syntes i andre. Er jeg for skrap i mine holdninger??

Jeps, totalt skrap  Kan godt forstå dig, men puha, du får en træls kæreste de næste fem år så  Og nej, en øl gør INGENTING ved din kærestes evner til at passe jeres barn, ikke engang 3, så længe de ikke er bællet  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2016

Muhmi

den glade skriver:

Jah det er fordi jeg selv kommer fra et hjem hvor alkohol var et problem og det var heller ikke i store mængder men det gør at jeg i dag forbinder alkohol med noget negativ og det vil jeg selvfølgelig ikke have at mit barn skal 

Har selv været bodegabarn og det er derfor jeg godt kan sætte mig ind i dine tanker omkring det... Men jeg lover dig, din kæreste bliver ikke alkoholiker af at nyde en øl, en flaske vin eller endda en flaske whiskey med vennerne, en gang imellem.. Selvom jeg stadig kan have svært ved, at min mand nogle gange drikker et par aftener i træk, så ved jeg at han IKKE bliver som min far og han er SUPER god sammen med børnene, selvom han har drukket en øl eller to.  

Anmeld Citér

13. september 2016

Rsa

den glade skriver:

Heey allesammen 

Jeg føler mig lidt små skør 

Jeg er gravid med vores første barn, min kæreste er en der i alt uskyldighed godt kan lide lige at få en enkelt øl en varm eftermiddag en gang i mellem. Jeg er lidt af den holdning at det selvfølgelig er helt okay. Men jeg har lidt en holdning om at jeg ikke vil have at der bliver indtaget den mindste smule alkohol i nærheden af barnet. Altså så den der ene øl kun er når barnet ikke er tilstede i hvert fald de første 5 år 

Min kæreste syntes jeg overdriver det med børn og alkohol lidt, hvad syntes i andre. Er jeg for skrap i mine holdninger??

jeg ved ikke om det er sippet - jeg er selv ligeså sippet... Men min sippet-hed bunder i personlige erfaringer .

min far drak en overgang meget da jeg var barn ig det har sat sine spor i mig. jeg brød mig ikke om den ændring der kommer i adfærden, når man drikker og synes min far blev "en anden". Derfor drikker jeg ikke selv foran mine børn.. Et glad her og der gør mig ikke noget, men fulde mennesker udsætter jeg ikke mine børn for.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.