den glade skriver:
Heey allesammen
Jeg føler mig lidt små skør
Jeg er gravid med vores første barn, min kæreste er en der i alt uskyldighed godt kan lide lige at få en enkelt øl en varm eftermiddag en gang i mellem. Jeg er lidt af den holdning at det selvfølgelig er helt okay. Men jeg har lidt en holdning om at jeg ikke vil have at der bliver indtaget den mindste smule alkohol i nærheden af barnet. Altså så den der ene øl kun er når barnet ikke er tilstede i hvert fald de første 5 år
Min kæreste syntes jeg overdriver det med børn og alkohol lidt, hvad syntes i andre. Er jeg for skrap i mine holdninger??
Ja, du er skrap. Når det er sagt, så havde jeg også de tanker engang. Inden jeg blev gravid.
Dette skyldes min mor er/var alkoholiker, og jeg derfor havde et forkert "forhold" til alkohol... heldigvis begyndte jeg at arbejde med det, og har ingen problemer med at min mand tager en øl, hvis han har lyst. Så længe han ikke bliver fuld
tænker, at det er noget du skal arbejde med, så det negative billede du har af alkohol ikke er noget barnet bliver påvirket af.
Mmln erfaring siger mig dog også, at man kan have mange tanker om, hvordan tingene skal være, men når barnet kommer gør man nogle af tingene anderledes... og bliver mere afslappet.
Held og lykke med det hele.
Anmeld
Citér