er det en mærkelig holdning jeg har

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2016

Aristocats

Her handler det jo så om ikke at projicere sine dårlige erfaringer over på ens børn. Jeg kan jo for eksempel godt forstå at du ikke vil have folk drikker sig fulde foran din søn, men en øl, et glas vin, en cocktail eller hvad man end er til, er jo absolut ikke noget reelt og realistisk problem, eller noget som kan "skade" din søn. Selvfølgelig vil man helst forhindre at ens børn får de negative oplevelser og associationer man selv har og haft, men man er også nødt til at se på hvad der er reelt og fornuftigt og hvad der er ens eget "hysteri", som ville være yderst unødvendigt i praksis i forhold til din søns opvækst og for eksempel syn på alkohol. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2016

Zelinasmor

Jeg synes det er en voldsom Holding med en genstand. Jeg kan sagtens drikke et glas kold hvidvin hvis lysten er der selvom min datter er til stede. Bliver jo hverken fuld eller ubehagelig af en genstand.

Anmeld Citér

11. september 2016

ErDuHerIkkeSnart

Ja, det er en "mærkelig" holdning at have - men vigtigst af alt er den irrationel of baseret på nogle ubearbejdede traumer fra din egen opvækst - fremfor på sund fornuft.

Få rydtet op i de gamle følelser. Lad din dreng vokse op med et naturligt forhold til alkohol - og lade far være i fred med hans fyraftensøl

Anmeld Citér

11. september 2016

Babilooo

Ja du overdriver vildt ..... Det er normalt for mænd at drikke en øl, eller for kvinder at tage et glas hvidvin. 

Hvad med gæster..? - skal I aldrig kunne drikke en flaske vin med dem. Hvad med nytår..?

det er både urealistisk og uden formål.

dit barn får dårlige associationer med alkohol hvis det bliver forbudt. Når han/hun bliver teenager er det da netop det der sikkert skal afprøves.

lær dit kommende barn et afslappet og naturligt afmålt forhold til alkohol. Dvs. ikke fulde forældre, men nogen som godt kan drikke et enkelt glas og hugge sig med det. 

Anmeld Citér

11. september 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
den glade skriver:

Heey allesammen 

Jeg føler mig lidt små skør 

Jeg er gravid med vores første barn, min kæreste er en der i alt uskyldighed godt kan lide lige at få en enkelt øl en varm eftermiddag en gang i mellem. Jeg er lidt af den holdning at det selvfølgelig er helt okay. Men jeg har lidt en holdning om at jeg ikke vil have at der bliver indtaget den mindste smule alkohol i nærheden af barnet. Altså så den der ene øl kun er når barnet ikke er tilstede i hvert fald de første 5 år 

Min kæreste syntes jeg overdriver det med børn og alkohol lidt, hvad syntes i andre. Er jeg for skrap i mine holdninger??

JA du overdriver - det lyder helt hysterisk!!!

Anmeld Citér

11. september 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
den glade skriver:

Heey allesammen 

Jeg føler mig lidt små skør 

Jeg er gravid med vores første barn, min kæreste er en der i alt uskyldighed godt kan lide lige at få en enkelt øl en varm eftermiddag en gang i mellem. Jeg er lidt af den holdning at det selvfølgelig er helt okay. Men jeg har lidt en holdning om at jeg ikke vil have at der bliver indtaget den mindste smule alkohol i nærheden af barnet. Altså så den der ene øl kun er når barnet ikke er tilstede i hvert fald de første 5 år 

Min kæreste syntes jeg overdriver det med børn og alkohol lidt, hvad syntes i andre. Er jeg for skrap i mine holdninger??

Ja, du er skrap. Når det er sagt, så havde jeg også de tanker engang. Inden jeg blev gravid. 

Dette skyldes min mor er/var alkoholiker, og jeg derfor havde et forkert "forhold" til alkohol... heldigvis begyndte jeg at arbejde med det, og har ingen problemer med at min mand tager en øl, hvis han har lyst. Så længe han ikke bliver fuld  

tænker, at det er noget du skal arbejde med, så det negative billede du har af alkohol ikke er noget barnet bliver påvirket af. 

Mmln erfaring siger mig dog også, at man kan have mange tanker om, hvordan tingene skal være, men når barnet kommer gør man nogle af tingene anderledes... og bliver mere afslappet. 

Held og lykke med det hele. 

Anmeld Citér

11. september 2016

Kay

den glade skriver:

Jah det er fordi jeg selv kommer fra et hjem hvor alkohol var et problem og det var heller ikke i store mængder men det gør at jeg i dag forbinder alkohol med noget negativ og det vil jeg selvfølgelig ikke have at mit barn skal 

Jeg tænker at det jo så er nu du har muligheden for at give jeres barn et "naturligt" forhold  til alkohol. .. 

Ved at din man nyder en øl i ny og næsten ser barnet det ikke er forbudt eller noget mærkeligt. Men også at det ikke er noget der sker hver dag og i store mængder

Hvis din mand fortsætter med at drikke en øl i ny og næsten men du bliver gal på ham hver gang får barnet et billede af at det er noget negativt og problem fyldt og noget der giver problemer imellem jer og det vil mærke barnet... 

Hvis du så ser frem til teenage årene vil du så helst havde en teenager med et naturligt forhold til alkohol og som ser forældrene som nogle man kan snakke med om tingene eller en teenager der vil skjule druk og i den forbindelse måske også gøre det mere og oftere fordi det "forbudte" er sjovt i den alder... og som hvis det giver problemer af den ene eller anden art vil gøre alt for at skjule det fordi det har lært at alkohol er konflikt fyldt

Ja det er rimelig groft stillet op men det er for at du skal forstå tanken i det 

Anmeld Citér

11. september 2016

modesty

Ja du overdriver vildt ..... Det er normalt for mænd at drikke en øl, eller for kvinder at tage et glas hvidvin. 

Hvad med gæster..? - skal I aldrig kunne drikke en flaske vin med dem. Hvad med nytår..?

det er både urealistisk og uden formål.

dit barn får dårlige associationer med alkohol hvis det bliver forbudt. Når han/hun bliver teenager er det da netop det der sikkert skal afprøves.

lær dit kommende barn et afslappet og naturligt afmålt forhold til alkohol. Dvs. ikke fulde forældre, men nogen som godt kan drikke et enkelt glas og hugge sig med det. 

Lidt off topic, men det var da en underlig kønsopdeling ift alkoholpræference. Jeg nyder feks hellere en kold øl end et glas hvidvin og har mange veninder som har det på samme måde. 

Anmeld Citér

11. september 2016

Sprit25

modesty skriver:

Lidt off topic, men det var da en underlig kønsopdeling ift alkoholpræference. Jeg nyder feks hellere en kold øl end et glas hvidvin og har mange veninder som har det på samme måde. 

Tænkte samme tanke ville bare ikke sige noget��

Anmeld Citér

11. september 2016

Babilooo

modesty skriver:

Det har du ret i. Pointen er nu den samme.

der er imidlertid ingen af mine veninder der kan lide øl..  derfor kom jeg til at generalisere. Pointen var blot at der er normalt st ville slappe af med et glad et eller andet uden at man har et alkoholproblem og uden at der bør gøres mærkeligt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.