er det en mærkelig holdning jeg har

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2016

Soonmom

Hvorfor?  -  tænker hvis barnet vil smage er der jo intet at lade det eller sige det er en voksen drik?  -  kan virkelig ikke se problemet så længe man ikke optræder sprit stiv foran dem

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2016

den glade

MKBP skriver:

Vil du måske fortælle os hvorfor du tænker sådan ? Hvad tænker du der kan ske ved det ?

//Mette :-)

Jah det er fordi jeg selv kommer fra et hjem hvor alkohol var et problem og det var heller ikke i store mængder men det gør at jeg i dag forbinder alkohol med noget negativ og det vil jeg selvfølgelig ikke have at mit barn skal 

Anmeld Citér

10. september 2016

den glade

Rauw skriver:

Tror det er meget normalt at nogle er lidt overbeskyttende når det er første barn og man har alle de her ideer om ting man gør og ikke gør. Men det holder bare aldrig helt  Man bliver langsomt mere og mere nede på jorden jo større ens baby bliver. Det går op for en at der intet sker ved at far drikker en øl, ryger på altanen, bruger parfume, og sådan skal det også være. Men du er ikke unormal. Du er bare førstegangsgravid. Det går heldigvis over 

Jah tror også bare det er mig der er lidt en pyller mor.  Det er sikkert også noget der går over. Det er heller ikke fordi der er noget galt i at der er andre der drikker når man er ude på offentlige steder det er mere det der med at i min verden lugter man af alkohol lidt tid lige meget hvor lidt man drikker og vil helst ikke min kæreste lugter af øl for bagefter at tage vores barn op og give det mad eller lignende 

Anmeld Citér

10. september 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
den glade skriver:

Jah det er fordi jeg selv kommer fra et hjem hvor alkohol var et problem og det var heller ikke i store mængder men det gør at jeg i dag forbinder alkohol med noget negativ og det vil jeg selvfølgelig ikke have at mit barn skal 

Men der er jo netop ikke noget negativt forbundet med din mands yderst moderate indtag af øl?

Anmeld Citér

10. september 2016

den glade

Mor og meget mere skriver:

Men der er jo netop ikke noget negativt forbundet med din mands yderst moderate indtag af øl?

Nej det er der jo som sådan ikke noget negativt i. Tror bare problemet ligger i at jeg er lidt overpylret og selv har et negativt forhold til alkohol pga min egen barndom 

Anmeld Citér

10. september 2016

Mor11

Profilbillede for Mor11
den glade skriver:

Nej det er der jo som sådan ikke noget negativt i. Tror bare problemet ligger i at jeg er lidt overpylret og selv har et negativt forhold til alkohol pga min egen barndom 

Og der har du måske din allerførste udfordring ift at sætte dit barn foran dig selv det kan være svært for os alle i den slags sammenhænge, hvor man er farvet af en holdning som egentlig er irrationel sådan generel set. dine følelser er ikke forkerte, men du har dem af en årsag. en årsag der intet har med dit barns kommende liv at gøre. 

Tænk på at børn mærker alt. Så hvis du opfører dig som om at alkohol er lig med noget negativt - altid! Så er det den opfattelse dit barn vil tage med sig. Så er spørgsmålet så bare om det vil tage frygten med og leve efter den, eller udfordre den fordi det altid har været forbudt og gemt væk hjemme hos jer.

Hvad plejer sådan en teenager at gøre?  

Anmeld Citér

10. september 2016

nilletøz

Synes du overdriver ja!

hvis jeg sagde sådan til min kæreste og faktisk også far vil de bare stå og grine af mig..

kan ikke se at det kan skade barnet at farmand lige drikker en iskold øl på en varm dag.

selvfølglig skal man ikke drikker sig i hegnet når ens barn/ børn er der, men enkelt eller 2 skader altså ikke barnet..

Anmeld Citér

10. september 2016

Sprit25

den glade skriver:

Aaah så forstår jeg! 

Min mand er "alkoholiker" ment på den måde han har genet og hvis han får lov drikker han til han dør. Han har det lidt på samme måde. Folk der synes det er sjovt barnet smager eller holder en flaske, han ser rødt! Han største frygt er at vores datter har genet. 

Ang dig. Det er helt naturligt du har det sådan. Vitterligt, men det er ikke en naturlig reaktion. Din mand og dig kan sagtens nyde øl eller vin foran jeres barn og netop lærer barnet at alkohol kan og skal indtages med måde. 

Har du snakket med en psykolog om din barndom 

Anmeld Citér

10. september 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
den glade skriver:

Netop derfor skal du bestræbe dig på ikke at overføre dine egne udfordringer og problemer til dit barn - du ville jo heller ikke ønske, det blev bange for hunde, fordi du selv havde en negativ oplevelse. Dit barn er så heldigt at vokse op med forældre, der har sunde og uproblematiske alkoholvaner og et yderst moderat forbrug - det er da lige netop værd at vise og give videre. 

Desuden vil dit barn ikke ane, at far drikker noget, der adskiller sig væsentligt fra cola, de første tre-fire år. 

Anmeld Citér

10. september 2016

EnGodMor

Må tilslutte mig alle andre.

Måske det så bliver et rimelig isoleret liv for jer de næste 5 år 

det bliver svært at komme til familie komsammen, ud at spise, gå ture i byen osv, hvis der ikke må drikker ved jeres barn

men hvorfor kun de første 5 år? Bliver det negative så vendt til positivt derefter?

håber i finder en go løsning

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.