er det en mærkelig holdning jeg har

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2016

Hck

Profilbillede for Hck
den glade skriver:

Heey allesammen 

Jeg føler mig lidt små skør 

Jeg er gravid med vores første barn, min kæreste er en der i alt uskyldighed godt kan lide lige at få en enkelt øl en varm eftermiddag en gang i mellem. Jeg er lidt af den holdning at det selvfølgelig er helt okay. Men jeg har lidt en holdning om at jeg ikke vil have at der bliver indtaget den mindste smule alkohol i nærheden af barnet. Altså så den der ene øl kun er når barnet ikke er tilstede i hvert fald de første 5 år 

Min kæreste syntes jeg overdriver det med børn og alkohol lidt, hvad syntes i andre. Er jeg for skrap i mine holdninger??

Ja, du overdriver, og hvis der ikke må indtages noget alkohol i nærheden af barnet, kan i jo risikere at må melde afbud til mange ting de næste 5 år. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2016

Monski

den glade skriver:

Heey allesammen 

Jeg er gravid med vores første barn, min kæreste er en der i alt uskyldighed godt kan lide lige at få en enkelt øl en varm eftermiddag en gang i mellem. Jeg er lidt af den holdning at det selvfølgelig er helt okay. Men jeg har lidt en holdning om at jeg ikke vil have at der bliver indtaget den mindste smule alkohol i nærheden af barnet. Altså så den der ene øl kun er når barnet ikke er tilstede i hvert fald de første 5 år 

Min kæreste syntes jeg overdriver det med børn og alkohol lidt, hvad syntes i andre. Er jeg for skrap i mine holdninger??

Det bliver i hvert fald ret svært at komme ud hvis barnet ikke må være nær alkohol i 5 år. Selv familie komsammen, en tur i Tivoli, Bonbonland og en tur på stranden kan blive problematisk.

Anmeld Citér

10. september 2016

Sprit25

Hvorfor lige de første 5 år? 

Anmeld Citér

10. september 2016

FrkC

Ja jeg synes det er en mærkelig holdning :) Jeg kunne måske nok forstå det hvis der var tale om flere øl hver dag men at nyde en enkelt øl til frokost/aftensmad eller en lørdag eftermiddag kan jeg på ingen måde finde problematisk .. 

Anmeld Citér

10. september 2016

mija

Ja, synes bestemt også at det er en tosset holdning, for ikke at sige umulig! Du ville jo ikke kunne tage nogle steder, hvis ikke du vil have der bliver drukket lidt alkohol i nærheden af dit barn. Ved ikke om det er SÅ stærk en holdning du har, eller du kun mener at det er din kæreste der ikke må? 

Tænker at du har dårlige minder fra din egen barndom, siden du har en så overdrevet holdning? isåfald er det jo ikke spor rart for dig, men du må også være lidt realistisk

Anmeld Citér

10. september 2016

MKBP

Profilbillede for MKBP
den glade skriver:

Heey allesammen 

Vil du måske fortælle os hvorfor du tænker sådan ? Hvad tænker du der kan ske ved det ?

//Mette :-)

Anmeld Citér

10. september 2016

Mami

Jeg har aldrig drukket saa meget som et glas vin foran min nu 4 aarige soen, han behoever ikke have faa den holdning at naar voksne hygger er det med alkohol. Bryder mig ganske enkelt ikke om den sammenhaeng. 

Her hygger vi med frugt, spil eller en god film ikke en alkoholisk drik. 

Han har set andre drikke hvilket jeg bestemt ikke bryder mig om, men maa acceptere 

Anmeld Citér

10. september 2016

Rauw

Tror det er meget normalt at nogle er lidt overbeskyttende når det er første barn og man har alle de her ideer om ting man gør og ikke gør. Men det holder bare aldrig helt  Man bliver langsomt mere og mere nede på jorden jo større ens baby bliver. Det går op for en at der intet sker ved at far drikker en øl, ryger på altanen, bruger parfume, og sådan skal det også være. Men du er ikke unormal. Du er bare førstegangsgravid. Det går heldigvis over 

Anmeld Citér

10. september 2016

Mortilah

Jeg tilslutter mig lige alle de andre i min verden er det helt skørt ja både jeg og min kæreste drikker (for mit vedkommende) et kvart glas vin eller en smule øl indimellem. Det har ALDRIG noget med beruselse at gøre- udelukkende fordi det smager godt til maden. Min kæreste drikker også gerne to øl eller to glas vin. Mange dage dog bare vand med lime og mynte. Til morgenmad er der altid the til mig og kaffe til ham. Jeg kan ikke på nogen måde se problemet.

Vores børn ser os aldrig nogensinde påvirket af alkohol og de har nul interesse i vores drikkevare, de drikker altid danskvand.  

Anmeld Citér

10. september 2016

MissTas

den glade skriver:

Heey allesammen 

Ja du overdriver lad da din mand tage den øl om barnet er til stede eller ej, det tager barnet ikke skade af. Der er forskel på en enkelt og 20

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.